God of War: Ragnarok skjuts upp till 2022 & verkar även komma till PS4

Medlem
Skrivet av Dex:

Håller inte med dig där.

Det är klart att har du ett utvecklingsteam på 500 personer jämfört med 20 personer och mer pengar så är det klart att du kan utveckla spelen på ett helt annat sätt.

Precis som PC utvecklare får göra alla sina spel som funkar på flera år gamla datorer och även till nya moderna datorer samtidigt som utvecklingen går framåt, så varför skulle man inte kunna göra samma till konsoler? T.ex så är kanske inte AI lika avancerad på PS4 som den är på PS5 eller på PS5 har du inga laddningsskärmar, men dom är tillagda på PS4.
Nu tror jag inte det blir just så kanske, men har du stora resurser så kan du ju klart utveckla spelen på ett helt annat sätt och i vissa fall kan man ju till och med utveckla dom som två separata spel med samma motor osv.

Av vad man har sett än så länge av Horizon som sagt så är jag inte ett dugg orolig och med tanke på att PC marknaden hela tiden utvecklas och gar framåt fast dom måste utveckla spel som ska fungera på gamla datorer så uppenbarligen går det att göra.

Visst hade det varit roligare för mig som har ett PS5 om alla utvecklare bara hade fokuserat på den, men tror som sagt det är stor skillnad från utvecklare till utvecklare hur dom kan hantera det.

Tycker ändå vi har fått 3 riktigt bra titlar som bara är till PS5 (Demon's Souls, Returnal och Ratchet & Clank) så tycker fortfarande att det stämmer att dom även satsar på generationer också.

PC har alltid haft samma problem, bara att du kanske inte har tänkt på det.
Man vill inkludera tillräckligt många spelare för att motivera budgeten.
På PC så lägger man bara på grafiskt krimskrams för att motivera spelare med dyrare hårdvara.
AI, spelmotor med mera kan alltså inte ha större systemkrav även om du har ett grafikkort som kostar 10 000Kr mer.

Ta till exempel en flagga, på låga inställningar så är den typ stel och statiskt, med bra system så fladdrar den och ser snygg ut, men om grundläggande systemkraven är bra system så skulle flaggan också kunna användas för att svepa in fiender i, flaggan blir alltså bara snygg grafik och inte gameplay eftersom att svagare system inte klarar av att hantera fysiken.
Samma sak ifall man vill ha mycket fiender som är avancerade på skärmen, det går inte att skala och ge samma gameplay på svagare system.

När det kommer till laddningsskärmar så behöver spelet 50 gånger längre tid på sig att buffra samma data som sagt, vilket gör att spelet inte kommer kunna vara varierat eftersom att man inte kan ha en laddningsskärm var 10 sekund.
Som exemplet jag gav med reklamfilm så skadar laddningsskärmar också flödet i spelet, man behöver alltså två olika spel, annars så har game director väldigt mycket arbete framför sig ifall det ska kännas optimalt på båda systemen, utvecklare brukar inte vilja släppa en version som ger en väldigt stor märkbar skillnad i spelupplevelse och presentation, man ska alltså få samma gameplay känsla på båda systemen.

Men om jag ska vara lite extrem här så kanske du tror att GTA 5 skulle fungera bra på PS3, det handlar mest om budget?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

PC har alltid haft samma problem, bara att du kanske inte har tänkt på det.
Man vill inkludera tillräckligt många spelare för att motivera budgeten.
På PC så lägger man bara på grafiskt krimskrams för att motivera spelare med dyrare hårdvara.
AI, spelmotor med mera kan alltså inte ha större systemkrav även om du har ett grafikkort som kostar 10 000Kr mer.

Ta till exempel en flagga, på låga inställningar så är den typ stel och statiskt, med bra system så fladdrar den och ser snygg ut, men om grundläggande systemkraven är bra system så skulle flaggan också kunna användas för att svepa in fiender i, flaggan blir alltså bara snygg grafik och inte gameplay eftersom att svagare system inte klarar av att hantera fysiken.
Samma sak ifall man vill ha mycket fiender som är avancerade på skärmen, det går inte att skala och ge samma gameplay på svagare system.

När det kommer till laddningsskärmar så behöver spelet 50 gånger längre tid på sig att buffra samma data som sagt, vilket gör att spelet inte kommer kunna vara varierat eftersom att man inte kan ha en laddningsskärm var 10 sekund.
Som exemplet jag gav med reklamfilm så skadar laddningsskärmar också flödet i spelet, man behöver alltså två olika spel, annars så har game director väldigt mycket arbete framför sig ifall det ska kännas optimalt på båda systemen, utvecklare brukar inte vilja släppa en version som ger en väldigt stor märkbar skillnad i spelupplevelse och presentation, man ska alltså få samma gameplay känsla på båda systemen.

Men om jag ska vara lite extrem här så kanske du tror att GTA 5 skulle fungera bra på PS3, det handlar mest om budget?

I detta fall handlar det dock enbart om att optimera mot två olika system, vilket inte är jämförbart mot PC. Sedan, om Insomniac klarar av att utveckla Spiderman Remastered, Miles Morales och nya Ratchet till PS5 under 2,5 år, så borde rimligtvis övriga Sony studios kunna släppa ett spel, i två olika versioner, perfekt anpassade efter två olika system (som arkitekturmässigt är besläktade) under nästkommande år.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Sapiens:

När du säger kavla upp ärmarna och jobba lite övertid, innebär det kvällsjobb och 6 dagars arbetsvecka i över ett år?
https://www.polygon.com/2020/12/4/21575914/cyberpunk-2077-rel...

Hur många hundratals övertidstimmar brukar du i snitt få ihop varje år?

I restaurangbranschen är 16-timmarspass flera gånger i veckan väldigt vanligt. Under sommar och vinter-säsongerna kan man lätt komma upp i över 300 timmar per månad. Så det blir en del övertid ja.

Medlem
Skrivet av matt76:

I detta fall handlar det dock enbart om att optimera mot två olika system, vilket inte är jämförbart mot PC. Sedan, om Insomniac klarar av att utveckla Spiderman Remastered, Miles Morales och nya Ratchet till PS5 under 2,5 år, så borde rimligtvis övriga Sony studios kunna släppa ett spel, i två olika versioner, perfekt anpassade efter två olika system (som arkitekturmässigt är besläktade) under nästkommande år.

Vad får du 2,5 år ifrån?
Att Remastra Spider-man bör väl inte ta så lång tid(lagt på RT och högre upplösning på texturer?) och Miles Morales behövde de inte göra om spelet från grunden, mycket arbete var ju redan gjort i tidigare Spider-man, det är inte heller en "full" titel.
Ratchet har ju inte släppts än, men det är säkert väldigt imponerande ifall de nu hann med det på 2,5 år.

Vi kommer nog aldrig få se spel som är perfekt anpassade för två generationer, det skulle vara för stora skillnader i vad som är möjligt, vilket jag gav exempel på tidigare.
Men tycker du att högre upplösning och lite ögongodis är perfekt anpassning så kan du såklart vara nöjd, jag vill helst se spel som inte är möjliga på tidigare generationers hårdvara, vilket Sony signalera för ett år sedan.

Ser heller inte relevansen med "arkitekturmässigt är besläktade", X86 har väl varit standard i datormiljö sedan typ 80-talet men jag tror att man får ganska stora problem att skala mjukvara till datorer från den tiden.
PS5 har dubbla antalet processorkärnor och trådar som körs i dubbelt så hög hastighet, lagringen är typ 50ggr snabbare, totala Tflops är också 8-9 gånger så hög, jag vill helst se spel som inte var möjliga på förra generationen, gärna där man inte bara får ögongodis heller.

Dex
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Men tycker du att högre upplösning och lite ögongodis är perfekt anpassning så kan du såklart vara nöjd, jag vill helst se spel som inte är möjliga på tidigare generationers hårdvara, vilket Sony signalera för ett år sedan.

Men som sagts tidigare, så sa väl aldrig Sony att alla spel som kommer till PS5 bara ska komma till PS5? Dom sa att dom tror på generationer och det har dom väl visat också med att en del nya "storspel" bara har kommit till PS5 så som Demon's Souls, Returnal och kommande R&C nästa vecka.
Så dom har ju släppt flera spel som inte är möjliga på tidigare generationers hårdvara i dessa spelen? Det innebär ju inte att alla spelen måste vara det.
Hade ju varit jäkligt korkat ur ett företags synvinkel att släppa alla spel som kommer efter November 2020 till endast PS5. Hade ju inte alls sålt så många spel som dom hade kunnat då.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Vad får du 2,5 år ifrån?
Att Remastra Spider-man bör väl inte ta så lång tid(lagt på RT och högre upplösning på texturer?) och Miles Morales behövde de inte göra om spelet från grunden, mycket arbete var ju redan gjort i tidigare Spider-man, det är inte heller en "full" titel.
Ratchet har ju inte släppts än, men det är säkert väldigt imponerande ifall de nu hann med det på 2,5 år.

Vi kommer nog aldrig få se spel som är perfekt anpassade för två generationer, det skulle vara för stora skillnader i vad som är möjligt, vilket jag gav exempel på tidigare.
Men tycker du att högre upplösning och lite ögongodis är perfekt anpassning så kan du såklart vara nöjd, jag vill helst se spel som inte är möjliga på tidigare generationers hårdvara, vilket Sony signalera för ett år sedan.

Ser heller inte relevansen med "arkitekturmässigt är besläktade", X86 har väl varit standard i datormiljö sedan typ 80-talet men jag tror att man får ganska stora problem att skala mjukvara till datorer från den tiden.
PS5 har dubbla antalet processorkärnor och trådar som körs i dubbelt så hög hastighet, lagringen är typ 50ggr snabbare, totala Tflops är också 8-9 gånger så hög, jag vill helst se spel som inte var möjliga på förra generationen, gärna där man inte bara får ögongodis heller.

ca 2,5 år från det datum då Spiderman släpptes till PS4 (september 2018) fram till nu. För övrigt innehöll Remaster-versionen fler uppgraderingar än enbart RT och högre upplösning (se DF https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2020-spider... ). Vad jag kan minnas nyttjade de även Remastern för att under 2019 demonstrera nya SSD tekniken.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Dex:

Men som sagts tidigare, så sa väl aldrig Sony att alla spel som kommer till PS5 bara ska komma till PS5? Dom sa att dom tror på generationer och det har dom väl visat också med att en del nya "storspel" bara har kommit till PS5 så som Demon's Souls, Returnal och kommande R&C nästa vecka.
Så dom har ju släppt flera spel som inte är möjliga på tidigare generationers hårdvara i dessa spelen? Det innebär ju inte att alla spelen måste vara det.
Hade ju varit jäkligt korkat ur ett företags synvinkel att släppa alla spel som kommer efter November 2020 till endast PS5. Hade ju inte alls sålt så många spel som dom hade kunnat då.

Ja, de har väl nåt upp till minimum kravet.
Vet inte hur Returnal ser ut, men ser inte riktigt vad som Demon souls har förutom ögongodis som gör det tekniskt svårt eller omöjligt att finnas på PS4, det var nog mer bekvämt att bygga det till PS5, men spelmekaniken bygger ju på ett PS3 spel som de inte ville göra modifieringar till.

Dom sa "We believe in generations" som kontrast till att Microsoft kommer vänta med exklusiva spel i ett par(2 år?).
Det insinuerar att det kommer spel tidigt som inte är möjliga på tidigare hårdvara.
3 spel och inget annat utannonserat än är ju inte sådär jätteimponerande jämfört med konkurrenten.

Om det är smart eller inte ur företagsperspektiv har ingen relevans för slutkunden(potentiella PS5 köpare), ifall de signalerar något till kunden så bör de försöka hålla det spåret.

Det är ingen som har påstått "Men som sagts tidigare, så sa väl aldrig Sony att alla spel som kommer till PS5 bara ska komma till PS5?", men det är inte konstigt ifall early adopters hoppades på fler tidigt optimerade spel när de snackar om generationer.

Dex
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ja, de har väl nåt upp till minimum kravet.
Vet inte hur Returnal ser ut, men ser inte riktigt vad som Demon souls har förutom ögongodis som gör det tekniskt svårt eller omöjligt att finnas på PS4, det var nog mer bekvämt att bygga det till PS5, men spelmekaniken bygger ju på ett PS3 spel som de inte ville göra modifieringar till.

Dom sa "We believe in generations" som kontrast till att Microsoft kommer vänta med exklusiva spel i ett par(2 år?).
Det insinuerar att det kommer spel tidigt som inte är möjliga på tidigare hårdvara.
3 spel och inget annat utannonserat än är ju inte sådär jätteimponerande jämfört med konkurrenten.

Om det är smart eller inte ur företagsperspektiv har ingen relevans för slutkunden(potentiella PS5 köpare), ifall de signalerar något till kunden så bör de försöka hålla det spåret.

Det är ingen som har påstått "Men som sagts tidigare, så sa väl aldrig Sony att alla spel som kommer till PS5 bara ska komma till PS5?", men det är inte konstigt ifall early adopters hoppades på fler tidigt optimerade spel när de snackar om generationer.

Nä jag har inte heller koll på om dom spelen hade kunnat fungera på PS4 eller inte. Dom lyckades ju rätt bra tekniskt med Last of Us 2 på PS4 så vem vet. Min poäng var att dom har ju släppt spel som bara är till PS5 så som dom sa.

Men jag förstår inte riktigt. Du klagar på att dom inte har släppt mer än 3 exklusiva titlar till PS5 vilket inte är jätte imponerande jämfört med konkurrenten. Microsoft har ju inte släppt något alls som är exklusivt till Series X/S så även 3 är väl ändå "bättre" än inget alls?

Jag vill också se mer spel som utnyttjar den nya generationen till max, men samtidigt så har jag också förståelse att dom inte kan släppa alla spelen på bara PS5 för då hade försäljningen minskat markant och det är ju aldrig positivt.

Medlem
Skrivet av matt76:

ca 2,5 år från det datum då Spiderman släpptes till PS4 (september 2018) fram till nu. För övrigt innehöll Remaster-versionen fler uppgraderingar än enbart RT och högre upplösning (se DF https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2020-spider... ). Vad jag kan minnas nyttjade de även Remastern för att under 2019 demonstrera nya SSD tekniken.

R&C kan alltså ha utvecklats under lång tid, får se framöver ifall de kommenterar utvecklingen.
Ibland så ligger projekt i bakgrunden, men fart och fokus kanske ökade efter Spider-man, ifall Spider-man är relevant för utvecklingstiden.

Ska läsa artikeln och se videon i eftermiddag.

Nej, det var PS4 versionen som det demonstrerades att de kunde förflytta sig emellan olika delar i extremt mycket högre fart i SSD demot, allt laddade alltså snabbare.
Nu har jag inte spelat PS5 versionen men gamespeed har väl inte ökats?
Demot var bara en fokuserad jämförelse, så det var inte tänkt att fungera på det sättet i ett riktigt spel.

Medlem
Skrivet av Dex:

Men jag förstår inte riktigt. Du klagar på att dom inte har släppt mer än 3 exklusiva titlar till PS5 vilket inte är jätte imponerande jämfört med konkurrenten. Microsoft har ju inte släppt något alls som är exklusivt till Series X/S så även 3 är väl ändå "bättre" än inget alls?

De gjorde en poäng av att de trodde på generationer, Microsoft har ett spel som de påstår att de nyttjar hårdvaran(Medium).

Drömmen hade varit att se Horizon och GoW på PS5, jag anser att jag har rätt att vara lite besviken.
Det går såklart att förstå varför, men det är tråkigt.

Dex
Medlem
Skrivet av Fearnox:

De gjorde en poäng av att de trodde på generationer, Microsoft har ett spel som de påstår att de nyttjar hårdvaran(Medium).

Drömmen hade varit att se Horizon och GoW på PS5, jag anser att jag har rätt att vara lite besviken.
Det går såklart att förstå varför, men det är tråkigt.

Men att ha 3 spel som är exklusivt till PS5 redan (R&C om en vecka räknar jag in) är väl inte jätte dåligt på ett halvår när typ varenda spel blir försenat pga Corona nu för tiden känns det som?

Men håller med dig i att man blev lite besviken när även God of War kommer till PS4 (Horizon var dom ute rätt tidigt med att det kommer till PS4 i alla fall), men är det något företag jag tror kan göra det jäkligt bra till båda konsolerna så är det helt klart Santa Monica Studios. Dom känns verkligen som ett grymt företag som verkligen gillar att göra bra spel och gillar verkligen Cory Barlog som är regissör för God of War så jag väljer att lita på att dom gör spelet rättvisa även på PS5 ändå!
Fast man kanske skulle lärt sig av Cyberpunk att man inte ska hypa sig

Medlem
Skrivet av Das Davve:

Jag förstår både förseningen och cross-gen, men jag gillar det inte. Tycker att de gott och väl skulle kunna släppa det exklusivt till PS5 och kavla upp ärmarna och jobba lite övertid. Spelbranschen är långt ifrån den enda där man jobbar över i mer regel än undantag. Vi andra gnäller dock inte över det.

Gör vi inte? Tycker du precis just nu ser ut att gnälla över att ni jobbar övertid för annars hade du ju inte sagt att de behöver göra det som någon form av "gör det jobbiga alla vi andra gör." Att jobba övertid må vara vanligt men det är absolut inte en bra norm och destruktivt för hälsan.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

bra beslut bättre dom inte stressar ut spelet.

Medlem
Skrivet av Das Davve:

I restaurangbranschen är 16-timmarspass flera gånger i veckan väldigt vanligt. Under sommar och vinter-säsongerna kan man lätt komma upp i över 300 timmar per månad. Så det blir en del övertid ja.

Är inte restaurangbranschen också känd för att folk går in i väggen, får hjärtinfarkt och liknade? Där finns det åtminstone en hög- och lågsäsong att förhålla sig efter och man får betalt för övertiden. Inom spelbranschen kan det vara ständig crunch i över ett år, utan återhämtning och ganska vanligt att man inte får någon övertidsersättning. Och grejen är att det fungerar inte. Om erfarna personer slutar, går in i väggen eller värre, finns det kanske ingen direkt ersättare. Utan man får sätta in flera nya personer att försöka kompensera den förlusten, vilket bara gör att projektet blir dyrare, tar längre tid och spelet kanske även blir sämre.

Måste väl även vara ett problem inom restaurangbranschen när erfarna personer försvinner. Där ägaren inte lyckas hitta ny bra personal och är väl rätt ofta restauranger konkar pga detta. Om man nu inte jobbar på en turistfälla och kommer undan med kass mat och service.

Min erfarenhet inom mjukvarubranschen är att ständiga perioder av övertid i åratal fungerar inte. För mycket folk slutar. Ny personal måste läras upp på nytt, vilket den erfarna personalen egentligen inte har tid med. När folk är utbrända skapas nya misstag och man hinner aldrig stanna upp, planera och tänka igenom något. Till slut blir det mest bara skit in och skit ut. Ständig övertid är inget tecken på framgång, utan snarare bevis på bristande ledarskap och planering.

Medlem

Skjuts upp? Hade dom ens ett datum på spelet? Hade för mig dom inte ens hade årtal. För mig va de helt uppenbart att de inte skulle komma i år med tanke på alla andra förseningar.

Skribent
Skrivet av Deekar:

Skjuts upp? Hade dom ens ett datum på spelet? Hade för mig dom inte ens hade årtal. För mig va de helt uppenbart att de inte skulle komma i år med tanke på alla andra förseningar.

Inget datum, men i utannonseringstrailern skrev de "kommer 2021".

Medlem

Då blir det mer laddningskorridorer och långsamma dörrar då. Yay.

Det blir kul om ett par-tre år när projekt som utvecklats på UE5 för NVMe SSDs från scratch börjar dyka upp i butikshyllan.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Dex
Medlem
Skrivet av Arzei:

Då blir det mer laddningskorridorer och långsamma dörrar då. Yay.

Det blir kul om ett par-tre år när projekt som utvecklats på UE5 för NVMe SSDs från scratch börjar dyka upp i butikshyllan.

Var väl inga laddningskorridorer och långsamma dörrar på God of War till PS4 så varför skulle det vara det på detta?

Det enda laddningstiderna där var är när du är ute och ror i båten, men det var och andra sidan något av det bästa i spelet och sitta och lyssna på alla historierna från huvudet

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Inget datum, men i utannonseringstrailern skrev de "kommer 2021".

Aight, måste ha missat det!;D
Men förra släpptes i april så får väl hoppas på april 2022 för Ragnarök!!

Medlem
Skrivet av Dex:

Men att ha 3 spel som är exklusivt till PS5 redan (R&C om en vecka räknar jag in) är väl inte jätte dåligt på ett halvår när typ varenda spel blir försenat pga Corona nu för tiden känns det som?

Men håller med dig i att man blev lite besviken när även God of War kommer till PS4 (Horizon var dom ute rätt tidigt med att det kommer till PS4 i alla fall), men är det något företag jag tror kan göra det jäkligt bra till båda konsolerna så är det helt klart Santa Monica Studios. Dom känns verkligen som ett grymt företag som verkligen gillar att göra bra spel och gillar verkligen Cory Barlog som är regissör för God of War så jag väljer att lita på att dom gör spelet rättvisa även på PS5 ändå!
Fast man kanske skulle lärt sig av Cyberpunk att man inte ska hypa sig

Det får väl vara okey, får hoppas på att det utannonseras något exklusivt på E3 så man har något att se fram emot också.
Det är ju inte så att GoW och Horizon blir dåliga, det hade mest varit väldigt kul att se potentialet.

Cyberpunk var smärtsamt, köpte det på release och har inte ens startat spelet än... Väntar på PS5 versionen och hoppas at det kommer var okey då.

Skrivet av Dex:

Var väl inga laddningskorridorer och långsamma dörrar på God of War till PS4 så varför skulle det vara det på detta?

Det enda laddningstiderna där var är när du är ute och ror i båten, men det var och andra sidan något av det bästa i spelet och sitta och lyssna på alla historierna från huvudet

Det var väl en del trånga utrymmen, korridorer/slöa zoner(inte så avancerade miljöer pga av buffring) också?
De gjorde det ju ofta ganska snyggt, men ifall det hade varit bättre hårdvara så hade tempot kunnat vara högre, utan begränsningar.

Eller minns jag fel?

Dex
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det får väl vara okey, får hoppas på att det utannonseras något exklusivt på E3 så man har något att se fram emot också.
Det är ju inte så att GoW och Horizon blir dåliga, det hade mest varit väldigt kul att se potentialet.

Cyberpunk var smärtsamt, köpte det på release och har inte ens startat spelet än... Väntar på PS5 versionen och hoppas at det kommer var okey då.

Det var väl en del trånga utrymmen, korridorer/slöa zoner(inte så avancerade miljöer pga av buffring) också?
De gjorde det ju ofta ganska snyggt, men ifall det hade varit bättre hårdvara så hade tempot kunnat vara högre, utan begränsningar.

Eller minns jag fel?

Nä det stämmer nog nu när jag tänker efter lite mer. Som t.ex. när man kör quicktravel och man får springa i den andra världen mellan portalerna t.ex.
Men som du sa det var faktiskt väldigt bra gjort i just God of War där man får väldigt mycket bakgrunds story i dom sekvenserna.

Medlem

Så synd att alla exklusives är crossgen-titlar

12
Skriv svar