Dualsense-undersökning pekar på en livslängd på strax över 400 timmar

Robot
Dualsense-undersökning pekar på en livslängd på strax över 400 timmar

Men det varierar beroende på frenesi på spelet.

#drifting, #dualsense, #playstation-5


Medlem

Det är inte ens ett år för en normal gamer som lirar lite vad som helst. Ojoj.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Det är inte ens ett år för en normal gamer som lirar lite vad som helst. Ojoj.

Jag tror att spel som Call of duty, NHL, Fifa osv nöter mer än spel som Zelda eller plattformsspel.

Dessa komponenter har väll använts tidigare än när man började uppmärksamma problem.

Helt klart borde det vara en utbytbar komponent, för miljöns skull iaf.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tror jag snart är uppe i 8 dygns spelande bara i Gears 5 sedan releasen av Series X. Hoppas handkontrollen håller längre än 400 timmar 😅


signatur

"There will be another time"

Medlem

Min höll knappt i 20 timmar under normal belastning och nu gör drifting den i stora drag oanvändbar. Nu återstår det att se vad MediaMarkt har att säga om den saken.


signatur

Constants and variables

Medlem

Vet inte vad folk gör med sina kontroller, men mina håller alltid bra. Tex min ps4 dosa had ju flera tusen timmar innan jag sålde den och fungerade fortfarande felfritt, min 360 dosa har jag haft sedan begynnelsen. xbox one dosan är den som är minst använd, till och med mindre än mina båda stadia kontroller vilka båda fått nöta en hel del speciellt efter CP släpptes. 400 timmar känns ganska mycket bullshit imao.

Medlem

Gemene man är inte rädda om sina prylar. Slit och släng-mentaliteten genomsyrar samhället i stort.

Medlem
Skrivet av robbis:

Vet inte vad folk gör med sina kontroller, men mina håller alltid bra. Tex min ps4 dosa had ju flera tusen timmar innan jag sålde den och fungerade fortfarande felfritt, min 360 dosa har jag haft sedan begynnelsen. xbox one dosan är den som är minst använd, till och med mindre än mina båda stadia kontroller vilka båda fått nöta en hel del speciellt efter CP släpptes. 400 timmar känns ganska mycket bullshit imao.

Vad har du för åsikter om de handkontroller som faktiskt har fått kritik då, dvs PS5 och Switch? Det där är ju lite som att säga att min Audi aldrig haft problem, så jag förstår inte folk som klagar på BMW.

Inaktiv

Mina brukar i regel funka. Tog ca 6år innan jag fick problemet med gummit som släppte på ps4 dosan, ganska lätt att fixa själv.
Enda jojjen som pajat för mig är en joy con till switch och den gick sönder redan efter ca 10 timmar. Men är i regel skötsam med mina grejer så att dom ska hålla tills jag dör.

Medlem

Åh tusan. Då ligger den bättre till än Switch kontrollerna för mig då iaf haha.
De driftade straight out of the box så fick bli nya på garantin.

Skrivet av r4v3nl0rd:

Gemene man är inte rädda om sina prylar. Slit och släng-mentaliteten genomsyrar samhället i stort.

Det har du en poäng med helt klart.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Hur är batteritiden på dessa kontroller? Med tanke på hur mycket funktioner de innehåller...

Medlem

Enda handkontrollerna där spakarna krånglat för mig (tänker enbart på original ej 3part) är n64 och den första gamecube kontrollen vi hade. Mina ps1, 2, 3, xbox, xbox 360, xbox one och series är inga problem med spakarna bortsett från att gummit är lite slitet.
Om det blir problem i den nya är det illa.

Medlem

Aldrig haft detta problemet. MS med Xbox ligger redan efter och nu skall man smear-kampanja lite... allt är i sin ordning.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Enda handkontrollerna där spakarna krånglat för mig (tänker enbart på original ej 3part) är n64 och den första gamecube kontrollen vi hade. Mina ps1, 2, 3, xbox, xbox 360, xbox one och series är inga problem med spakarna bortsett från att gummit är lite slitet.
Om det blir problem i den nya är det illa.

N64 var helt bedrövliga. Jag jobbade på Bergsalas lager under N64/Gamecube-eran. Sjuhelsike vad många lealösa N64-spakar det var på dom "Demo-tornen" som vi fick tillbaka från butikerna. Gamecube var inga större problem med vad jag minns.

Medlem
Skrivet av robbis:

Vet inte vad folk gör med sina kontroller, men mina håller alltid bra. Tex min ps4 dosa had ju flera tusen timmar innan jag sålde den och fungerade fortfarande felfritt, min 360 dosa har jag haft sedan begynnelsen. xbox one dosan är den som är minst använd, till och med mindre än mina båda stadia kontroller vilka båda fått nöta en hel del speciellt efter CP släpptes. 400 timmar känns ganska mycket bullshit imao.

Det kommer alltid en "vet inte vad folk gör med sina kontroller"-kommentar, precis som att det antas att folk gör något fel med sina kontroller för att det ska bli något fel på dem. Saker och ting går sönder under normal användning, det är bara så det är. Samma märke och modell av konsumentprodukter är dessutom ofta inte tillverkade i samma fabrik, eller ens samma land, så en Märke A-kontroller är inte nödvändigtvis samma kvalitet som en annan Märke A-kontroller.

Förmodligen har du helt enkelt haft tur med dina. Jag hade en Xbox 360-kontroller som sket sig efter ca 3 månader av helt normal användning, medan ersättaren varade i säkert 6 år av likadan användning innan jag bytte upp mig till en trådlös Xbox One S-kontroller.

Medlem
Skrivet av Buster:

Aldrig haft detta problemet. MS med Xbox ligger redan efter och nu skall man smear-kampanja lite... allt är i sin ordning.

Hur får du in MS och xbox i detta? xD Ps5-kontrollen har ju många haft problem med redan, med drifting. Så det är väl inte så konstigt? Microsoft kontroller är lite tråkiga men riktigt bra, dualsense 4 var också riktigt bra.

Medlem
Skrivet av dummle112:

Hur får du in MS och xbox i detta? xD Ps5-kontrollen har ju många haft problem med redan, med drifting. Så det är väl inte så konstigt? Microsoft kontroller är lite tråkiga men riktigt bra, dualsense 4 var också riktigt bra.

Jag "får in" MS i detta pga ärkerival när det kommer till konsoler. Precis som Samsung vs LG... eller valfritt rivaliserande företag.

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

N64 var helt bedrövliga. Jag jobbade på Bergsalas lager under N64/Gamecube-eran. Sjuhelsike vad många lealösa N64-spakar det var på dom "Demo-tornen" som vi fick tillbaka från butikerna. Gamecube var inga större problem med vad jag minns.

Ne inte lika illa som n64 men den kontrollen som följde med vår gamecube var mycket sladdrigare i spakarna. Inget jag upplevt med andra konsoler.

Medlem
Skrivet av Buster:

Jag "får in" MS i detta pga ärkerival när det kommer till konsoler. Precis som Samsung vs LG... eller valfritt rivaliserande företag.

Jo fast är ju inte dom som köt "smear campaign". Det är liksom fristående kanal som efter testande tkr kontrollen håller dåligt. Ren fakta. Låter som en fanboy

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Enda handkontrollerna där spakarna krånglat för mig (tänker enbart på original ej 3part) är n64 och den första gamecube kontrollen vi hade. Mina ps1, 2, 3, xbox, xbox 360, xbox one och series är inga problem med spakarna bortsett från att gummit är lite slitet.
Om det blir problem i den nya är det illa.

Köpte nyligen en NOS GameCube-kontroller (lila), så hoppas den håller ett tag till!

Skrivet av BiffTannen:

N64 var helt bedrövliga. Jag jobbade på Bergsalas lager under N64/Gamecube-eran. Sjuhelsike vad många lealösa N64-spakar det var på dom "Demo-tornen" som vi fick tillbaka från butikerna. Gamecube var inga större problem med vad jag minns.

Låter bra!

Får hoppas att mina två GC-kontrollers jag köpte nyligen (en lila NOS från GC-tiden, och en svart NOS SmashBros från Wii-tiden).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Buster:

Aldrig haft detta problemet. MS med Xbox ligger redan efter och nu skall man smear-kampanja lite... allt är i sin ordning.

Tja, det låter som lite fanboyism att säga att de ligger efter med Xbox.

Den kanske är (något lite) annorlunda i design (mindre, svart) och låter mindre (inget fläktljud alls), och lite högre prestanda (XSX iaf.), men jag tycker den är riktigt trevlig, och grymt prisvärd tillsammans med GamePass.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Sedan vi fick barn så har handkontroller blivit förbrukningsvara. Har tappat räkningen på antalet förbrukade joy-cons. Är inne på vår tredje nintendo switch basenhet och numera köper vi inte fysiska spel då de går sönder.

Medlem
Skrivet av Mathmage:

Sedan vi fick barn så har handkontroller blivit förbrukningsvara. Har tappat räkningen på antalet förbrukade joy-cons. Är inne på vår tredje nintendo switch basenhet och numera köper vi inte fysiska spel då de går sönder.

Blir de så arga när de förlorar i spelen att de hamrar på enheterna?


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Blir de så arga när de förlorar i spelen att de hamrar på enheterna?

Haha, jo så är det. 4-åringen och 5-åringen blir arga och kastar saker. Men det är inte bara det. 1-åringen dreglar sönder grejerna också. Framförallt tror jag dock att problemet är att vi spelar så mycket. Det är någon som spelar switch hela tiden här hemma.

Medlem

Jag (med två ganska oförsiktiga grabbar) har spelat ps5 sen releasen och har inte märkt något, än åtminstone.

Hade gummiproblemet på min DualShock 4 ett tag efter releasen men bytte spakarna själv. Har för mig att Sony meddelade att man kunde byta in kontrollen mot en helt ny där man köpte den inom en viss tid (vilken jag självklart missade).

Sålde min ps3 strax efter jag köpte ps4 och med den följde bl.a originaldosan i felfritt skick.

Lämnade in min ps2 i inbyte på EB-Games i samband med ps3-releasen, även där följde en felfri originaldosa med.

I övrigt har jag haft problem med Z-knappen (?) På undersidan på en (1) N64-dosa, noll problem med mina snes-kontroller och noll problem med mina sega diton.

Så, ser jag över mitt eget användande genom åren och problemen jag själv haft kan jag tycka mig ha iaf lite belägg för att kunna påstå att de som haft problem trots att sidenhandskarna varit på haft otur medans resterande antingen spelar extremt mycket, är oförsiktiga alternativt både och ;-P.

Ska även tilläggas att jag haft betydligt mer problem med mer eller mindre all min teknik här hemma sen mina barn kom till världen. Tycker även det styrker mina påståenden ;).

Medlem
Skrivet av martinot:

Köpte nyligen en NOS GameCube-kontroller (lila), så hoppas den håller ett tag till!

Ja den är ju använd sedan 2001 eller när gc kom till Sverige och fungerar fortfarande men märks att den är sliten. Några år har du nog kvar innan den blir sladdrig.

Medlem
Skrivet av martinot:

Tja, det låter som lite fanboyism att säga att de ligger efter med Xbox.

Den kanske är (något lite) annorlunda i design (mindre, svart) och låter mindre (inget fläktljud alls), och lite högre prestanda (XSX iaf.), men jag tycker den är riktigt trevlig, och grymt prisvärd tillsammans med GamePass.

Det handlar oaktat om rivalitet, Samsung vs LG är en klassiker. Så länge någon tar marknadsandelar från någon annan kommer detta ske. Finns en hel industri att påverka köpare... många med miljoner av subscribers. Deduktion slut.

Ni som helt plötsligt känner er attackerade kan ju vara en del av problemet?
För att lugna er lite så gör Sony givetvis likadant... som alla andra mastodonter som vill göra deg.

Medlem

Verkar som flera missat poängen med Ifixit kommentar att
"...det är "bisarrt" att speljättarna inte ser joysticks som produkter vi konsumerar. Det hade definitivt inte varit omöjligt att göra dem enkla att byta ut mot nya hävdar man i videon."

Tror det är ganska uppenbart att Sony mfl hellre ser att deras kunder går och köper helt nya kontroller, än att göra det enkelt att byta ut och reparera delar. Marginalerna på en gamepad lär vara ganska stor och så länge folk inte opponerar sig för mycket kan de komma undan med det.

Med konsoler, gamepads, datorer, telefoner eller vad det än må vara, finns alltid risk för att något kan gå sönder, ha sämre kvalitet, att få ett måndags ex. Och med 100 miljoner sålda exemplar, räcker bara några procent felfall eller mindre olyckor att generera miljontals defekta produkter. I vissa fall spelar det inte så stor roll för kunden om garantin fortfarande gäller, men i de övriga fallen är det ju ganska surt och att inte kunna reparera och byta ut vad som oftast kan vara ganska enkla och billiga delar. Och framförallt är det uselt för miljön att inte kunna reparera och återanvända.

Medlem

Har haft många problem med xbox kontroller fast aldrig drift. Däremot andra knappar som slutat registrera.

Medlem

Har spelat konsol i drygt 30 år och har aldrig haft problem med en handkontroll. Vad fan gör folk med sin kontroller? Tuggar ni på dom?

12
Skriv svar