CP2077 vs RE 3 samt Tomb Raider: Rise of the Tomb Raider

Medlem
CP2077 vs RE 3 samt Tomb Raider: Rise of the Tomb Raider

CP2077 ..Cp Tomb Raider .. TR RE3 .. RE3 ... Tycker inte CP2077 är snyggare än dom två spel jag listade. Och känslan i RE3 o TR är tusen gånger bättre än CP2077. Är det fler än jag som inte får feelings för CP2077?

Peace out

Medlem

Jag har inte lirat RE3.

Men Rise of the Tomb Raider är ett av mina favoritspel någonsin. Tror jag lirat igenom det 3 gånger. Spelet var väldigt vackert när det släpptes och håller bra än idag. Du får dock komma ihåg att den screenshot du tog är under en cutscene. Spelet ser betydligt bättre ut då. Ta en likadan printscreen under gameplay och det ser sämre ut.

Jag tycker dock CP2077 är mycket snyggare än Rise of the Tomb Raider. Faktiskt kanske det snyggaste spelet jag någonsin spelat. Men man får också komma ihåg att CP2077 har en mycket större öppen värld så någonstans måste man tumma på detaljerna. Men karaktärerna ser lika bra ut i gameplay som i cutscenes. Till skillnad mot Rise of the Tomb Raider.

Trots att jag lirat igenom Rise of the Tomb Raider 3 gånger så har jag "endast" 67,8h spelat enligt Steam.
Cyberpunk 2077 har jag inte klarat ut ännu och ligger nu på 101,3h. Jag har älskat varje minut av spelet trots att det har en del brister.

Så för mig har CP2077 gett mer feeling än så länge

Medlem

Fast då är shadow of tomb raider ännu vassare i grafiken. Här är en bild ingame från Rise of the Tomb Raider--https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?i... ... Grafiken i CP är jäkligt bra den med. Men den slåss med många andra titlar

Medlem

Testa CP2077 i 4k med RTX och högsta inställningar och jämför med titlarna du nämnt så kommer du nog se skillnaden. CP2077 är definitivt revolutionerande i sin grafik, jag önskade jag kunde säga samma sak med världen och dess interaktivitet samt gameplay men än så länge har jag 90h på steam och jag har inte ens klarat spelet. Jag älskar det trots sina brister och jag tror och hoppas att CDPR kommer göra mycket för att putsa till det för sina fans!

Medlem

Cyberpunk 2077 är riktigt fult i dagstid, känns som att spela Fallout 4 nästan. Men det är riktigt snyggt kvällstid inne i staden. RE3 och Tomb Raider är mycket snyggare i sin helhet och mycket bättre flyt i allt runt om.

Medlem

Inget kommer nära cyberpunk nattetid, gärna med regn. Eller låg sol både i staden och ute i badlands. Men håller med ovanstående att dagtid känns det mer platt

Får också tänka att de andra två är linjära spel så lättare att få till det grafiska och stämning


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Har iof inte testat med RT. Väntar på att det ska komma 6800xt kort till butikerna. Samt ps5. Men kan köra allt på max i CP med mitt 5700xt. Dock stör jag mig mer på buggarna i CP när jag vet att dom gör allt för att fixa till spelet. Har snart en hel bok med SS av buggar.

Medlem
Skrivet av Tonysunshine:

Har iof inte testat med RT. Väntar på att det ska komma 6800xt kort till butikerna. Samt ps5. Men kan köra allt på max i CP med mitt 5700xt. Dock stör jag mig mer på buggarna i CP när jag vet att dom gör allt för att fixa till spelet. Har snart en hel bok med SS av buggar.

Men om du inte har testat med RT så kan du ju inte säga nåttom cp2077....

Jag har inte kört TR eller R3 så jag har ingen aning om hur det ser ut där, men jag blev jävligt imponerad av cp2077 med allt maxat.

It's not a lake, it's an ocean

Tre väldigt olika spel. Men Rise och the Tomb Raider är ett av mina favoritspel från den förra generationen. Har spelat igenom det på både Xbox One och PS4 (köpte det även till Xbox 360, där det ser överraskande bra ut). Det är fortfarande riktigt snyggt och atmosfäriskt. Grafiken är något vassare i Shadow, men miljöerna i Rise är bland de bästa i Tomb Raider-historien.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jodå, Cyberpunk ger mig feelings.
Den första jag kände var frustration. Jag var tvungen att ladda ner en update på 45 GB för att kunna spela. Det tog runt 15 timmar.
Sen så tycker jag att spelet är ojämnt. Tråkigt och fult ibland, och spännande och snyggt ibland.
Jag är också trött på att läsa om Cyberpunk, alla nyheter som kommer hela tiden.
Så jag fattar inte varför jag orkar skriva om spelet ens.

1
Skriv svar