Tangentbord/mus till Xbox Series S

Medlem
Tangentbord/mus till Xbox Series S

Då jag inte har något att lira på överhuvudtaget i nuläget så är jag sugen på att köpa en Series S i väntan på att hårdvarumarknaden för PC ska stabilisera sig lite (dvs få in nya grafikkort osv i lager).

Hur fungerar det att koppla in tangentbord/mus till en sån? Har man mycket valmöjligheter med keybindings osv?

Jag har inte ägt en konsol sedan Dreamcast kom ut så jag har ingen koll på hur det här fungerar.

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Hur fungerar det att koppla in tangentbord/mus till en sån? Har man mycket valmöjligheter med keybindings osv?

Jag lånar tråden och ställer samma fråga som ovan, fastän till PS5. Funkar det bra med mus/tangentbord till PS5?

KoP
Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Då jag inte har något att lira på överhuvudtaget i nuläget så är jag sugen på att köpa en Series S i väntan på att hårdvarumarknaden för PC ska stabilisera sig lite (dvs få in nya grafikkort osv i lager).

Hur fungerar det att koppla in tangentbord/mus till en sån? Har man mycket valmöjligheter med keybindings osv?

Jag har inte ägt en konsol sedan Dreamcast kom ut så jag har ingen koll på hur det här fungerar.

Det är upp till utvecklaren att förse sitt spel med stöd för tangent/mus och likväl vilka möjligheter som ges till att konfigurera kontrollerna.

Mitt tips är att kolla om spelet/spelen du har tänkt att spela ens har stöd för tangent/mus innan du köper dem.

Medlem

Den här sidan har jag hittat tidigare. Det verkar som de uppdaterar listan efter hand.

https://www.purexbox.com/guides/games-with-mouse-and-keyboard...

1
Skriv svar