PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Ska vi göra en deal ? du skriver här så fort du har en update så gör jag det samma ? Beställt PS5 Disc från Elgiganten med express leverans (kanske är express leveransen som gör att de inte skickat än?)

aa skriver här när jag vet något

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Min ps5 från Elgiganten är fortfarande inte skickad

Skrivet av McRobert:

Samma sjukt dryga!

Om ni menar att statusen på Elgigantens ordersida (mina sidor) inte är uppdaterad till "Skickad" så brukar det inte göras i realtid. En order står ofta som "Reserverad" eller "Under behandling" lång tid efter att man hämtat ut paketet. Ibland uppdateras inte statusen alls på ordern. Det är mail/sms från Elgiganten/Bring man väntar på för information om att den är skickad.

Lärde mig det i denna tråden förra veckan när jag satt och refreshade order-sidan en gång i sekunden i väntan på statusen på min Series X skulle ändras

Medlem

Min behandlas också hos WH! Är så glad så skiter i att priset på handkontrollen fortfarande står som 1990kr. Det får dom justera när den är skickad. Vågar inte ställa till någonting nu 🤣

Medlem
Skrivet av HaZe303:

SOm jag visste, ingen ps5 förrän 2021! Webhallen kan skita på sig! Jag avbokade spelen, konsollen, och tänker avsluta hela kontot, ja det är super barnsligt jag medger, men det handlar mer än bara om ps5, det handlar om hur Webhallen försöker spela en roll som en "vi uppskattar våra kunder, och vi gör allt för dom bla bla bla""... Skitsnack, även som svart vip medlem, så har dom tagit bort alla fördelar som hade lite åtminstone en känsla av att känna sig lite uppskattad, som att gå i kön före andra, visst egoistiskt, men det får en effekt av att man känner sig speciell, Idag finns absolut inget med i medlemskapets fördelar, som gör kunden "belönad" eller ger kunden egentligen något extra, utan alla fördelar är för att man ska kunna handla så mycket som möjligt och spendera så mycket som möjligt, med minsta problem möjligt. OCh det ärsåklart bra, men det är inte förmåner för en vip kund, det är förmåner för webhallen att ha kunder som tror sig vara vip kunder och tror sig vara uppskattade som trogna kunder. Dom skite rfullständigt i oss, och jag har ruttnat nu på WH, ja visst detta beror på SONY, medger, men Webhallen har skött det här utomordentligt dåligt, och skapat en held del människor som kommer känna exakt som jag, om inte än mer? SÅ jag skiter SONY, och Webhallen... Jag håller mig till datorer istället!

Fuck the world?! Bli getbonde istället!

Skämt åsido...
Även om Webhallen har skött detta dåligt (jag vet inte vad du pratar om och har förmodligen inte följt tråden tillräckligt) men jag får, som typ nästan alla andra heller ingen konsol detta året. Det är ingen nyhet att det skulle bli så heller. När förbokade du din PS5:a?

Skrivet av Jdndude:

Om man har bokat alls, när kan man räkna med en konsol då tror vi?

Jepp, lagom till nästa midsommar. Du kan ha hemmagjorda nubbar som hobby tills dess

Medlem
Skrivet av nicbex:

Är det någon som handlat från Mediamarkt som hört något?

Beställde PS5 9:e september från Mediamarkt. Fick besked för någon vecka sedan att jag får leverans i december. I mitt konto står det "leverans påbörjad".


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Min order och min brors order är ännu inte Skickade från NetOnNet, fick dock bekräftat igår från deras kundtjänst att de ska skickas så att de kan hämtas vid launch.

EDIT: Jo nu fick jag precis mail på att min har skickats! 😍

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Min PS5 skickades precis från NetOnNet! HURRA!!!!

Hur? Det går ju inte att förboka där.

Medlem
Skrivet av Kiario:

Hur? Det går ju inte att förboka där.

Det gick att förboka tidigare, jag och min bror bokade våra 2020-09-17

Medlem
Skrivet av Kris:

Fått besked om leverans i december. Bokade 9:e september på Mediamarkt.

Skrivet av morresh:

Samma här. Leverans i december, bokade den 18/9.

Nooo waaaay! E du seriös? Jag bokade bara någon dag efter och har fått Q1 2021 som leveransdatum :'(

EDIT: Såg nu att jag bokade 28/9 men ändå! Betyder det då att jag borde få min i Januari? Så länge jag inte får genomlida februari-mörkret utan PS5:a så är jag nöjd!

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Nooo waaaay! E du seriös? Jag bokade bara någon dag efter och har fått Q1 2021 som leveransdatum :'(

EDIT: Såg nu att jag bokade 28/9 men ändå! Betyder det då att jag borde få min i Januari? Så länge jag inte får genomlida februari-mörkret utan PS5:a så är jag nöjd!

Ja verkar som brytpunkten mellan få leverans i december eller i januari går någonstans kring bokning vid 20:e september. De som bokat efter 20:e september får i januari och de före får i december.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av EaglesADEPT:

Det gick att förboka tidigare, jag och min bror bokade våra 2020-09-17

Hej,

Jag kunde bara bevaka. Det var 1 okt.

Medlem
Skrivet av Darkius:

Är det någon som har fått uppdatering av sin beställning via Dustin, eller är det samma gamla visa att de inte har någon aning om hur många enheter dom får även om det är 1 dag innan lansering.

Fick det här från dem igår:

Citat:

Har tyvärr inte mer info.
Vet att vi kommer få lite nytt info nu under releasedagen (överimorgon).

Känns ju rätt märkligt att de inte har koll på vilka som kommer få enheter dagen innan release...

Medlem

Fått mail idag 09:00, cdon har skickat din leverans!
Halleluja !!😃

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Min PS5 skickades precis från NetOnNet! HURRA!!!!

Fick du mail? Fortfarande inget för mig =/

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Nä, det mailet var för bokningen som öppnades i fredags.
Det var ett systemfel som öppnade bokningen när det inte fanns några enheter.
Den förbokning jag har är från september när de öppnade för första gången, de hade öppet förbokning i två timmar kanske.
Det var helt oannonserat, så endast tur att jag lyckades tajma det.

Edit: Alla som fick en bokningsbekräftelse från den 17:e september har en förhandsbokning.

Hade precis som du en sån jävla tur att jag inte kan fatta det, ödet gjorde att jag surfade in på Mediamarkt på morgonen 17sep, jävlar vad klarvaken jag blev när jag såg att jag kunde få en

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Jag ska också hämta fysiskt i butik. Jag gissar att dom kommer göra som Systembolaget gör vid högt tryck, låta folk köa utanför och släppa in så många som reglerna tillåter antar jag. Jag hämtar nog upp min på lunchenrasten, och slipper kanske den första rushen och "efter-jobbet"-rushen. Man kan ju drömma iaf!

Ta med ett stormkök om du blir tvungen att köa. Det är tydligen årets julklapp 2020. Ha!

Skrivet av EYEtriforce:

Ska vi göra en deal ? du skriver här så fort du har en update så gör jag det samma ? Beställt PS5 Disc från Elgiganten med express leverans (kanske är express leveransen som gör att de inte skickat än?)

Calculating nerd level..........
....
......
........

🤣🤣🤣

Medlem

Jag måste säga... att läsa alla era kommentarer har definitivt gjort mina arbetsdagar roligare den sista veckan. Tack till alla er som håller varandra uppdaterade! Det här är ju riktigt spännande. Lite som julkalendern på TV när man var liten.

Medlem

Fick mail att Cdon skickat min ps5a!

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jag måste säga... att läsa alla era kommentarer har definitivt gjort mina arbetsdagar roligare den sista veckan. Tack till alla er som håller varandra uppdaterade! Det här är ju riktigt spännande. Lite som julkalendern på TV när man var liten.

Haha den här hypen är ju halva nöjet! Det jag minns mest från PS3 lanseringen och PS4 lanseringen är just allt innan när alla beter sig som galna 13 åringar och skriker ”VILL HA NUUUUU”. Sen glädjen och ilskan som uppstår hos folk när det går som man vill eller inte.

Fantastiskt är det!


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av Kiario:

Hej,

Jag kunde bara bevaka. Det var 1 okt.

Har för mig att de stängde bokningarna strax efter att vi bokade våra, det gick riktigt snabbt där

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Min ps5 från Elgiganten är fortfarande inte skickad

Samma här. Chattade med kundtjänst i måndags för att avboka ett Pulse-headset. Då fick jag veta att det inte var möjligt pga att det redan är skickat. Jag har dock fortfarande inte fått mail eller sms ang detta från varken Elgiganten eller Bring och det skulle enl kundtjänst dyka upp ett spårningsnummer på mina sidor "inom ett par timmar" vilket det inte har gjort.
Passade även på att fråga om PS5:an och han meddelade att den skickas tisdag eller onsdag (valde expressfrakt). Vi får väl se om det kommer något mail/sms idag. Jag är dock inställd på att de sköter detta lika bra som med Xbox-releasen och att det inte blir någon konsol till helgen.

Redaktör
Ponny

Min PS5 är skickad från Cdon. Kostar fortfarande 9 999 kronor. Men, äh, detaljer!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:

Haha den här hypen är ju halva nöjet! Det jag minns mest från PS3 lanseringen och PS4 lanseringen är just allt innan när alla beter sig som galna 13 åringar och skriker ”VILL HA NUUUUU”. Sen glädjen och ilskan som uppstår hos folk när det går som man vill eller inte.

Fantastiskt är det!

Undra om man får läsa om folk som blir rånade på sina nya maskiner på vägen hem från affärn som det blev med ps3..

Medlem

En PS5:a digital edition ska nu ha gått till plockning för mig enligt Inet. Hoppas inte posten ställer till det bara.

Medlem

Hej😬
Jag har nerverna utanpå nu d får inte bli nåt strul nu
Fick detta Mail tidigare från Mediamarkt:
Som du säkert känner till är efterfrågan på PLAYSTATION 5 DIGITAL EDITION extremt hög. Vi tillämpar kösystem ”först till kvarn” på alla våra förhandsbokningar.

Vi vill bara informera dig om att din förväntade leverans är på releasedagen den 19 november.

Det måste väl vara klart nu att jag får en?

Medlem
Skrivet av ligu:

Om ni menar att statusen på Elgigantens ordersida (mina sidor) inte är uppdaterad till "Skickad" så brukar det inte göras i realtid. En order står ofta som "Reserverad" eller "Under behandling" lång tid efter att man hämtat ut paketet. Ibland uppdateras inte statusen alls på ordern. Det är mail/sms från Elgiganten/Bring man väntar på för information om att den är skickad.

Lärde mig det i denna tråden förra veckan när jag satt och refreshade order-sidan en gång i sekunden i väntan på statusen på min Series X skulle ändras

tack för bra info

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Min PS5 är skickad från Cdon. Kostar fortfarande 9 999 kronor. Men, äh, detaljer!

Hah! Ja va tusan, detaljer!

Skrivet av Gaara:

Undra om man får läsa om folk som blir rånade på sina nya maskiner på vägen hem från affärn som det blev med ps3..

Uff den hade jag glömt. Man får gå dit i grupp helt enkelt. Eller ta taxi...
Kollektivt får man ju inte ens åka längre så...

Här kommer en fråga! Eftersom alla sagt att PS5:an är gigantisk. Tror ni paketet får plats på pakethållaren då?

Skribent
Skrivet av EYEtriforce:

Min ps5 från Elgiganten är fortfarande inte skickad

Men tanke på den större delen av Xbox Series X/S skickades från deras lager i Jönköping samma dag som de släpptes, gissar jag med att de kanske har lyckats göra samma tabbe igen.

Men om någon ringer dem under dagen får de gärna posta svaret här.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Men tanke på den större delen av Xbox Series X/S skickades från deras lager i Jönköping samma dag som de släpptes, gissar jag med att de kanske har lyckats göra samma tabbe igen.

Men om någon ringer dem under dagen får de gärna posta svaret här.

Ringde och kollade om min ps5 var skickad, det var den inte men ska komma imorgon till mitt utlämningsställe. Men frågade när de skickar de vet de inte. De vet egentligen inget eller vill inte säga.
"den ska vara framme imorgon"

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:

Haha den här hypen är ju halva nöjet! Det jag minns mest från PS3 lanseringen och PS4 lanseringen är just allt innan när alla beter sig som galna 13 åringar och skriker ”VILL HA NUUUUU”. Sen glädjen och ilskan som uppstår hos folk när det går som man vill eller inte.

Fantastiskt är det!

Skulle säga hypen är 80%. Vet knappt vad jag ska göra med mitt ps5 efter att ha packat upp, luktat, startat, uppdaterat och rotat i inställningar.

Skriv svar