Pulled Pork Lasagne

Inaktiv
Pulled Pork Lasagne

Jag gillar matlagning och att försöka kombinera olika goda smaker och rätter utan att kika i något redan befintligt recept.

Idag försökte jag mig på en lasagne med pulled pork och resultatet blev helt galet gott.

Jag använde en färdig förpackning pulled pork, finns på massa ställen, jag använde Icas egen, först i micron i 6-7 minuter för att köttet ska vara lätt att dra isär för att sedan spridas i lasagnen.

Såsen gjorde jag på en förpackning krossad tomat med chili, purjolök, gul lök. kapris och några matskedar pesto.

Ugnsäker form där sås, kött, lasagneplatta varvas till den nått nästan till toppen. Översta lagret täcks av ost, i mitt fall västerbotten.

Ugn i ca 45 minuter på 175 grader.

Till detta gjorde jag en sallad på isberg, gul lök, tomat och mozzarella, ringlade en rosé-vinäger över samt en nypa flingsalt.

Ett glas rött till.

Medlem

Det där ser inte dumt ut! Måste testas!

Inaktiv

Ser grymt gott ut.

Medlem
Skribent

Lasagne är helt klart min favoriträtt, men det är extremt sällan jag hittar en som är riktigt bra.

De enda lasagner jag skulle klassa som nästan perfekta är min pappas såväl som en jag åt på en liten, liten restaurang i Malaysia som ägdes av en belgisk man och hans fru. Polaren och jag spenderade ett par dagar extra på orten bara för att kunna äta hans lasagne igen.

Men den där såg riktigt smarrig ut. Hoppas att du gjorde tillräckligt så att den räcker till lunch idag. Är det bara jag, eller är lasagne en av få rätter som faktiskt smakar (ännu) bättre när man värmer upp den dagen efter? Jag tror det har att göra med att man blir av med lite överflödig vätska samt att den inte är skållhet.

jbx
Medlem

Grymt! Ska testas.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Lasagne är helt klart min favoriträtt, men det är extremt sällan jag hittar en som är riktigt bra.

De enda lasagner jag skulle klassa som nästan perfekta är min pappas såväl som en jag åt på en liten, liten restaurang i Malaysia som ägdes av en belgisk man och hans fru. Polaren och jag spenderade ett par dagar extra på orten bara för att kunna äta hans lasagne igen.

Men den där såg riktigt smarrig ut. Hoppas att du gjorde tillräckligt så att den räcker till lunch idag. Är det bara jag, eller är lasagne en av få rätter som faktiskt smakar (ännu) bättre när man värmer upp den dagen efter? Jag tror det har att göra med att man blir av med lite överflödig vätska samt att den inte är skållhet.

Lasagne blir alltid bäst dagen efter.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Lasagne är helt klart min favoriträtt, men det är extremt sällan jag hittar en som är riktigt bra.

De enda lasagner jag skulle klassa som nästan perfekta är min pappas såväl som en jag åt på en liten, liten restaurang i Malaysia som ägdes av en belgisk man och hans fru. Polaren och jag spenderade ett par dagar extra på orten bara för att kunna äta hans lasagne igen.

Men den där såg riktigt smarrig ut. Hoppas att du gjorde tillräckligt så att den räcker till lunch idag. Är det bara jag, eller är lasagne en av få rätter som faktiskt smakar (ännu) bättre när man värmer upp den dagen efter? Jag tror det har att göra med att man blir av med lite överflödig vätska samt att den inte är skållhet.

Jag tycker också att den blir godare dagen efter. Samma sak med smörgåstårtor och liknande.jag gissar på att det är för att pastan/brödet får tid på sig att suga åt sig smaker.

Medlem

Såg brutalt gott ut! Har också gjort lasagne med pulled pork vid något tillfälle, supergott. Jag gör dock egen pulled pork (rimmad fläskbog, lök och chili i adobosås i slowcooker). Sen har jag ansenliga mängder mozzarella och bechamelsås i lagren!

Kan, även om det låter märkligt, också tipsa om att ha lite kanel i köttfärssåsen/pulled pork-sörjan. Det är en lite udda, men inte helt oangenäm smaksättare

Skägg.
10 Chambers

Intressant! Ska testas. Brukar göra pulled pork på fläskkarré, aldrig testat rimmad fläskbog men borde ju bli gott med sältan.

Lasagne är helt klart fantastiskt. Gör alltid en stor jäkla ugnsplåt så att det räcker till middag, lunch och middag igen för hela familen. Jag är dock förundrad över hur mängden bechamel aldrig tycks vara tillräcklig.


signatur
Medlem

Många använder bara en enkel Béchamelsås i sin lasagne. Jag river ned en rejäl bit lagrad parmesan samt en halv muskotnöt i såsen.

Sedan är lasagne något man kan variera på så många olika sätt. Nästan så man inte kan tröttna på det.

Inaktiv
Skrivet av Renfis:

Såg brutalt gott ut! Har också gjort lasagne med pulled pork vid något tillfälle, supergott. Jag gör dock egen pulled pork (rimmad fläskbog, lök och chili i adobosås i slowcooker). Sen har jag ansenliga mängder mozzarella och bechamelsås i lagren!

Kan, även om det låter märkligt, också tipsa om att ha lite kanel i köttfärssåsen/pulled pork-sörjan. Det är en lite udda, men inte helt oangenäm smaksättare

oh, spännande tips, tackar

Medlem
Skrivet av Exxo:

Många använder bara en enkel Béchamelsås i sin lasagne. Jag river ned en rejäl bit lagrad parmesan samt en halv muskotnöt i såsen.

Sedan är lasagne något man kan variera på så många olika sätt. Nästan så man inte kan tröttna på det.

Är själv inget fan av parmesan i, men muskot är nästan något av ett måste! Sen är det lite som tidigare nämnts märkligt hur det alltid blir för lite bechamelsås, oavsett hur mycket man gör 😂

Medlem

Tack för tipset, ser riktigt gott ut. Får testa någon gång


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag gjorde en variant av denna tidigare i veckan. Körde en liten annan sås på krossadtomat, BBQ Glazen, Pesto, W-sås, Grön & Habanero Tabasco. Varvade i lite bacon och ogräs också. Toppade med vanlig påläggsost.

Glömde ta bild och beviset är uppätet. Det blev riktigt gott.

Inaktiv
Skrivet av omgponies:

Jag gjorde en variant av denna tidigare i veckan. Körde en liten annan sås på krossadtomat, BBQ Glazen, Pesto, W-sås, Grön & Habanero Tabasco. Varvade i lite bacon och ogräs också. Toppade med vanlig påläggsost.

Glömde ta bild och beviset är uppätet. Det blev riktigt gott.

Lät mumsigt, habanero tabasco lät som ett bra tillägg. Och bacon förhöjer ju det mesta

1
Skriv svar