Den stora Stadia-tråden!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok men om jag inte missförstått så är man pro prenumerant så får man bättre bild och ljud?
Kanske lite mer prioriterad trafik också.
Kanske därför du slipper kompressions artefakter?

Du kan spela i hdr och 4k med pro om du har hårdvaran

Nästa upplevelse är via TV och ccu med Stadia kontrollen
Ni som kör wifi bör göra det på 5ghz

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Du kan spela i hdr och 4k med pro om du har hårdvaran

Nästa upplevelse är via TV och ccu med Stadia kontrollen
Ni som kör wifi bör göra det på 5ghz

Har man bättre bild också med ccu utan att vara pro ön vad man har i browser på dator?
Tror ni det kommer komma nån enkom "Stadia app" till dator som är bättre optimerat så det motsvarar Chromecast?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Har man bättre bild också med ccu utan att vara pro ön vad man har i browser på dator?
Tror ni det kommer komma nån enkom "Stadia app" till dator som är bättre optimerat så det motsvarar Chromecast?

Jag tycker den nästa bilden blir via TV och ccu även om man inte är PRO, det är min erfarenhet iaf

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Jag tycker den nästa bilden blir via TV och ccu även om man inte är PRO, det är min erfarenhet iaf

Får testa när man får hem grejerna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok men om jag inte missförstått så är man pro prenumerant så får man bättre bild och ljud?
Kanske lite mer prioriterad trafik också.
Kanske därför du slipper kompressions artefakter?

Kör man över 1080p så får man mindre kompressionsartefakter för Google höjer bitrate vid högre upplösning. Dock ingen prioriterad trafik eller så.

Medlem
Skrivet av Tabula:

Kommer de att skicka ut ett mail där man får ange adress dit man vill ha leveransen av kontroll och CC, när man har beställt premiumerbjudandet via Stadia?

Jag pratade med Stadias support häromdagen och frågade just om leverans av CCU och handkontroll, de sa att jag skulle få ett mejl den 15:e januari med kod så att jag kan redeema paketet samt fylla i leveransadress. De sa 16:e för "other countries" så vet inte om det är så att alla i Sverige får den 15:e eller om det skiljer sig från fall till fall.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Trollar du eller?

Titlar tas inte bort vad jag vet, kanske vad som erbjuds "gratis" i prenumerationstjänsten. Men det gör det ju på tex gamepass också.

Att Google lägger ner kan ju hända men känns otroligt.

Man köper spel ja, du kan spela dom vart som helst.
Att vissa utomsocknes delar av världen har caps på internet ska väll inte vi bry oss om?

Man kan spela med vilken kontroll man vill på datorn.

Google lär väll uppgradera oftare än vad du själv gör.

Resten av familjen kan använda internet.

Som sagt du har inte koll

Tillägger att det har inte floppat, snarare inte slagit genom än så fall.

Tur då att Sveariket har 50% av värdelns befolkning. 😉

Bara min personliga uppfattning. Handkontroll menade jag på TV med Chromcast. Moddar jämför jag med PC, ej konsoll. Om du/ni tycker det fungerar för er, kör så det ryker! 👍

Inaktiv
Skrivet av A1200G:

Tur då att Sveariket har 50% av värdelns befolkning. 😉

Bara min personliga uppfattning. Handkontroll menade jag på TV med Chromcast. Moddar jämför jag med PC, ej konsoll. Om du/ni tycker det fungerar för er, kör så det ryker! 👍

Inte ens det med handkontrollen stämmer då de nyligen (en månad sedan?) släppte stöd för "tandem mode" där man kan kobbla in en annan kontroll till Stadias kontroll och använda den som dels en extra kontroll för att hjälpa nybörjare eller som bara en mottagare/sändare.

Men du kan inte jämföra Stadia med PC då Stadia fungerar som en konsol där allt kommer liksom paketerat som en enhetelig platform precis som Xbox, Playstation och Switch. Samt så finns det planer för vissa spel att stödja moddning även via Stadia men tror inte någon gör det just nu.

Kan ju åtminstone kolla upp hur det ligger till eller fråga innan du kastar ur dig rena felaktigheter.

Medlem
Skrivet av quaddern:

Jag pratade med Stadias support häromdagen och frågade just om leverans av CCU och handkontroll, de sa att jag skulle få ett mejl den 15:e januari med kod så att jag kan redeema paketet samt fylla i leveransadress. De sa 16:e för "other countries" så vet inte om det är så att alla i Sverige får den 15:e eller om det skiljer sig från fall till fall.

I det finstilta stod det väl att man skulle få mailet senast den 15e?

Edit: Vi skickar erbjudandekoden som du löser in mot en Stadia Premiere Edition på Google Store till e-postadressen som är kopplat till ditt Stadia-konto senast den 16 januari 2021 kl. 00.59 CET.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Titlar läggs och tas bort godtyckligt? Tjänsten kan tas bort när som helst i linje med Googles trackrekord. Du köper spelen. Resten av världen som har caps på internetabbonemang kan spela i hur många timmar innan de når taket? Du kan bara använda deras handkontroll. Hur ofta uppgraderar Google sina grafikkort? Hur moddar man ett spel? Resten av familjen kan inte använda Internet medan du spelar?

Ja, inte undra på att det floppade. 🙂

Google uppdaterar nog sina grafikkort när det behövs för att bosta stadia youtube och mycket annat, caps är väl inget problem i de 22 länder stadia finns nu.

Medlem
Skrivet av Filikun:

I det finstilta stod det väl att man skulle få mailet senast den 15e?

Edit: Vi skickar erbjudandekoden som du löser in mot en Stadia Premiere Edition på Google Store till e-postadressen som är kopplat till ditt Stadia-konto senast den 16 januari 2021 kl. 00.59 CET.

Ja det verkar som att personen jag pratade med sa fel och menade att man skulle få en kod innan den 16:e.
Detta står iaf på deras support nu "If you are contacting us in regards to the free Stadia Premiere Edition with the purchase of Cyberpunk 2077 promotion, please note that emails with redemption instructions will be sent within 1 week of your purchase."

Medlem

Lirat Cyberpunk på performance mode och känns solitt. Inte next gen grafik såklart utan ray tracing men annars kanske min bästa spelupplevelse på Stadia hittills. Klar rekommendation för de som inte sitter på nya konsoller eller uppdaterad gaming pc. Kan detta bli Stadias break...?

Medlem
Skrivet av feistin:

Lirat Cyberpunk på performance mode och känns solitt. Inte next gen grafik såklart utan ray tracing men annars kanske min bästa spelupplevelse på Stadia hittills. Klar rekommendation för de som inte sitter på nya konsoller eller uppdaterad gaming pc. Kan detta bli Stadias break...?

Kör du pro så rekommenderar jag följande: Stadia Enhanced Sätt det sen på 4k läge enligt vad du ser i bilden nedan(tryck på Native så kan du välja upplösning).

Även om du inte har en 4k skärm så får du lite högre bitrate kan förhoppningsvis hjälpa med artefakter på mörka ytor osv som kan uppstå.

Medlem
Skrivet av piddau:

Kör man över 1080p så får man mindre kompressionsartefakter för Google höjer bitrate vid högre upplösning. Dock ingen prioriterad trafik eller så.

Om ni har nvidia kort i datorn kan ni gå in på nvidia kontrollpanel och hantera 3d iställningar välj google chrome och öka skärpan till max. Gjorde en jävla skillnad

Medlem

Spelar Cyberpunk på Stadia men det ser galet grötigt ut, vet inte om detta är nivån man ska förvänta sig eller om det är nått som är fel på min sida. Har försökt det mesta känns det som men tar gärna emot tips!

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Om ni har nvidia kort i datorn kan ni gå in på nvidia kontrollpanel och hantera 3d iställningar välj google chrome och öka skärpan till max. Gjorde en jävla skillnad

Shit, det gjorde faktiskt stor skillnad!

Medlem
Skrivet av quaddern:

Ja det verkar som att personen jag pratade med sa fel och menade att man skulle få en kod innan den 16:e.
Detta står iaf på deras support nu "If you are contacting us in regards to the free Stadia Premiere Edition with the purchase of Cyberpunk 2077 promotion, please note that emails with redemption instructions will be sent within 1 week of your purchase."

Tydligen så har dom börjat skicka ut mail med kod nu, så inom 7 dagar från man betalt det borde man få det enligt Google nu tydligen. Har sett mail från vissa som fått det så 60% chans att det inte är fejk news.

Skrivet av karatekex:

Spelar Cyberpunk på Stadia men det ser galet grötigt ut, vet inte om detta är nivån man ska förvänta sig eller om det är nått som är fel på min sida. Har försökt det mesta känns det som men tar gärna emot tips!

Det är rätt grötigt på datorn, men när jag körde på chromecast så såg det mycket bättre ut. Såg lite bättre ut också om man ändra från performance läge till visual i spelet, men då går det ner till 30fps istället om inte det är viktigt för dig.

Inaktiv

Jag fick mailet nu för att kunna beställa hem den, för mig stod det att den skulle komma runt 15-16 december.

Skrivet av piddau:

Tydligen så har dom börjat skicka ut mail med kod nu, så inom 7 dagar från man betalt det borde man få det enligt Google nu tydligen. Har sett mail från vissa som fått det så 60% chans att det inte är fejk news.

Det är rätt grötigt på datorn, men när jag körde på chromecast så såg det mycket bättre ut. Såg lite bättre ut också om man ändra från performance läge till visual i spelet, men då går det ner till 30fps istället om inte det är viktigt för dig.

Kan bekräfta att koden börjat skickas ut. Fick min för några timmar sedan

Ofi
Medlem
Skrivet av anon_646:

Jag fick mailet nu för att kunna beställa hem den, för mig stod det att den skulle komma runt 15-16 december.

Samma här! Jultomten ser ut att dyka upp tidigt i år

Medlem
Skrivet av quaddern:

Jag pratade med Stadias support häromdagen och frågade just om leverans av CCU och handkontroll, de sa att jag skulle få ett mejl den 15:e januari med kod så att jag kan redeema paketet samt fylla i leveransadress. De sa 16:e för "other countries" så vet inte om det är så att alla i Sverige får den 15:e eller om det skiljer sig från fall till fall.

Skrivet av Filikun:

I det finstilta stod det väl att man skulle få mailet senast den 15e?

Edit: Vi skickar erbjudandekoden som du löser in mot en Stadia Premiere Edition på Google Store till e-postadressen som är kopplat till ditt Stadia-konto senast den 16 januari 2021 kl. 00.59 CET.

Skrivet av quaddern:

Ja det verkar som att personen jag pratade med sa fel och menade att man skulle få en kod innan den 16:e.
Detta står iaf på deras support nu "If you are contacting us in regards to the free Stadia Premiere Edition with the purchase of Cyberpunk 2077 promotion, please note that emails with redemption instructions will be sent within 1 week of your purchase."

Skrivet av Filikun:

Shit, det gjorde faktiskt stor skillnad!

Jag fick mailet direkt efter betalningen gått igenom. Har redan lagt en order på CCU och kontroll... 1099:- i rabatt så 0:- och 0:- i frakt.

Medlem
Skrivet av piddau:

Kör du pro så rekommenderar jag följande: Stadia Enhanced Sätt det sen på 4k läge enligt vad du ser i bilden nedan(tryck på Native så kan du välja upplösning).

https://camo.githubusercontent.com/47e81ea0bd1302cea12e339d16...

Även om du inte har en 4k skärm så får du lite högre bitrate kan förhoppningsvis hjälpa med artefakter på mörka ytor osv som kan uppstå.

Jag testade denna men jag tycker själv att stadia+ gör bättre ifrån sig och har mindre inställningar, verkar som vissa saker i denna inte fungerar som det ska.

Medlem
Skrivet av karatekex:

Spelar Cyberpunk på Stadia men det ser galet grötigt ut, vet inte om detta är nivån man ska förvänta sig eller om det är nått som är fel på min sida. Har försökt det mesta känns det som men tar gärna emot tips!

Kolla in vad jag skrev om nvidia kontrollpanel amd har säkert något liknande med

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Om ni har nvidia kort i datorn kan ni gå in på nvidia kontrollpanel och hantera 3d iställningar välj google chrome och öka skärpan till max. Gjorde en jävla skillnad

Tack bra tips.
Har nu cyberpunk både på GoG och Stadia.
Kanske man ska göra en jämförelse.
Kör allt på ultra på PC + RT med DLSS

BTW är det konsol version, PC version eller nån egen Stadia version man streamar?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tack bra tips.
Har nu cyberpunk både på GoG och Stadia.
Kanske man ska göra en jämförelse.
Kör allt på ultra på PC + RT med DLSS

BTW är det konsol version, PC version eller nån egen Stadia version man streamar?

Tror stadia versionen får lite svårt att tävla mot de pc inställningarna . Vet inte de sa ju att den var lik pc versionen i utvecklingen men de sa inte att det var samma.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Tror stadia versionen får lite svårt att tävla mot de pc inställningarna . Vet inte de sa ju att den var lik pc versionen i utvecklingen men de sa inte att det var samma.

Kanske inte samma som PC men inte lika illa som ps4 Xbox versionerna?

Jag planerar inte att konkurrera ut pc'n med Stadia utan köra det när man är ut till fritidshuset bla.
Drog in fiber där för ca 1år sen så då går det ju


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Köpte spelet 21:a Nov och pengar drogs direkt men inget mail ännu om CCU och handkontroll


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Taskman:

Köpte spelet 21:a Nov och pengar drogs direkt men inget mail ännu om CCU och handkontroll

Fick mail om rabattkoden imorse så nu är det på väg


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kanske inte samma som PC men inte lika illa som ps4 Xbox versionerna?

Jag planerar inte att konkurrera ut pc'n med Stadia utan köra det när man är ut till fritidshuset bla.
Drog in fiber där för ca 1år sen så då går det ju

Ja det håller väl samma nivå eller snäppet över xbox one x för tillfället

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Kolla in vad jag skrev om nvidia kontrollpanel amd har säkert något liknande med

Tack! Hjälpte tyvärr inte

Skriv svar