GTFO siktar på att "get the fuck out" från early access under 2021

Robot
GTFO siktar på att "get the fuck out" från early access under 2021

"Vill inte vara för länge i early access."

#10-chambers-collective, #early-access, #gtfo


Medlem

När gick early access ifrån att innebära någon veckas försprång till att vara publik beta i över ett år? Märkligt fenomen.

On topic så hade jag kul med GTFO de timmarna jag körde. Kan nog bli bra om de får ut mer content snabbt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

De har enligt steam charts förlorat cirka i genomsnitt cirka 40% spelare för var månad som gått. Från 5224 till 1151 peak players på 3 månader är inte ett bra tecken. Natural selection 2 som jag spelat till och från i 8 år har peak players 402..

Jag spelade mycket GTFO i closed beta men spelet är för mig för dyrt ''35 euro'' då det varken innehåller serverlist eller quickplay, man måste leta spelare på Discord och addar spelare till steam, vilket är drygt om man är en ensamvarg som inte vill ha en massa randoms i sin steam vännlista.

Spelet kommer att förlora spelare när alla ledsnar på att allt man gör är att kuta runt och slå monster i huvudet med sin slägga. När man lärt sig hur man rör sig snabbt utan att få på sig fiender och hur man snabbt navigerar spelets datasystem så försvinner den härliga skräckkänslan, som man har de första rundorna.

De borde ha lagt till mer till spelet innan de släpptes för att nu förlorar spelet bara spelare då det snabbt blir enformigt. Spelet är roligt men inte ''35 euro roligt''.

Medlem

ingen kommer vänta tills 2021....

Medlem

Ja varför är det ingen som släpper hela spel längre? Alltid Early Access. Har alltid undvikit det för att de verkar buggiga och inte klara (hence the name). Tacka vet jag Witcher 3 som var ett fulländat spel!


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar