Diabotical blir free-to-play och får typ releasedatum

Sida 1 av 1
Nyhet
2019-12-17 10:41
Diabotical blir free-to-play och får typ releasedatum

Det kommer också bli exklusivt för Epic Game Store.

#diabotical, #epic-game-store

ClockWise
2019-12-17 11:16

Intressant får kolla närmare på detta. Ska bli intressant att läsa alla "EPIC STORE EXPLUSIV WTF OMG DET ÄR EMOT ALLA MINA PRINCIPALS TÄNKER INTE ÖÖPNA MIN PLÅNKA"

phi
2019-12-17 11:18

EPIC STORE EXPLUSIV WTF OMG DET ÄR EMOT ALLA MINA PRINCIPALS TÄNKER INTE ÖÖPNA MIN PLÅNKA!

Dunder
2019-12-17 11:27
Skrivet av phi:

EPIC STORE EXPLUSIV WTF OMG DET ÄR EMOT ALLA MINA PRINCIPALS TÄNKER INTE ÖÖPNA MIN PLÅNKA!

Förstår att det är ett skämt, men vilken tur att det är gratis då

OnTopic: Var en av de som backade spelet på Kickstarter och kommer antagligen be om pengarna tillbaks. Att få ett battlepass känner jag inte riktigt räcker för de pengarna man sköt in i början av projektet.

Nosnos
2019-12-17 11:33

På det stora hela känns det som ett bra beslut att bli Epic-exklusivt med tanke på vad de får tillbaka. Tror inte att Diabotical skulle ha en chans att bli tillräckligt stort för att överleva utan att vara freetoplay. Communityn av arenashootersentusiaster är helt enkelt för liten och då måste tröskeln (den ekonomiska) för nya spelare vara obefintlig. Sen att klienten inte är lika bra som Steam är nog en smäll man får ta för att ge spelet en större chans att bli något långvarigt. Det är ju inte som att Valve (eller någon annan utgivare för den delen) inte hade chansen att göra det som Epic nu gör.

Querth
2019-12-17 11:36

Roligt för studion, hoppas verkligen det går bra för spelet :). 2GD har varit en enorm hjälp för E-sporten i sin helhet och jag tror han kommer göra allt han kan för att det här ska bli bra för spelarna.

kEJTLiN
2019-12-17 11:43

Jag är av uppfattningen att detta är något av det bästa som kunde hända utvecklarna, hur pass det gynnar spelet självt är jag osäker.

Något jag däremot är säker på är faktumet att jag krävt tillbaka mina ~1800kr.

magma
2019-12-17 11:45

Är jag blind eller vart är releasedatumet?

kEJTLiN
2019-12-17 11:47
Skrivet av magma:

Är jag blind eller vart är releasedatumet?

Datumet är inte spikat men det lutar åt K1/2 2020.

Jinxswe
2019-12-17 11:49

Lite kasst för oss som kickstarta spelet Frågan är hur det blir med servrar då för de va en av anledningarna till varför jag kickstarta spelet. Vill host min egna server

Hipshot
2019-12-17 12:02

Vad kul, trodde typ aldrig det skulle komma ut.

Devan
2019-12-17 12:07

Jösses, det va inte igår man såg 2GD senast, han har till och med gått och blivit silverräv.

trickeh2k
2019-12-17 12:56
Skrivet av Dunder:

Förstår att det är ett skämt, men vilken tur att det är gratis då

OnTopic: Var en av de som backade spelet på Kickstarter och kommer antagligen be om pengarna tillbaks. Att få ett battlepass känner jag inte riktigt räcker för de pengarna man sköt in i början av projektet.

Samma här, har ju dragit ut sjukt mycket på tiden också, vet inte hur länge man har på sig men blir nog refund här med.

Dudinkalv
2019-12-17 15:01

Detta spelet är ju redan dött, testade det för ÅR sedan.

Pecman
2019-12-17 15:07
Skrivet av Dudinkalv:

Nje tror du tänker på något annat spel. För år sedan fanns det knappt något spelbart.

AHTF
2019-12-17 15:43
Skrivet av Querth:

Roligt för studion, hoppas verkligen det går bra för spelet :). 2GD har varit en enorm hjälp för E-sporten i sin helhet och jag tror han kommer göra allt han kan för att det här ska bli bra för spelarna.

Instämmer helt i ovanstående

Dudinkalv
2019-12-17 16:44
Skrivet av Pecman:

Nje tror du tänker på något annat spel. För år sedan fanns det knappt något spelbart.

Trevligt att du försöker säga åt mig vad jag har spelat och inte, jo jag har testat detta för ÅR sedan.
Har man pluggat spelutveckling i Sverige skaffar man sig enkelt en hel del kontakter.

Pecman
2019-12-17 17:53
Skrivet av Dudinkalv:

Trevligt att du försöker säga åt mig vad jag har spelat och inte, jo jag har testat detta för ÅR sedan.
Har man pluggat spelutveckling i Sverige skaffar man sig enkelt en hel del kontakter.

Var testade du spelet då? Struntar i om det är trevligt eller ej. Finns gott om mytomaner på internet. Om du på något sätt försöker implicera att det du spelade för år sedan är i närheten av hur spelet är nu och därför av någon anledning är spelet "dött" så tvivlar jag på att du har spelat det,

trickeh2k
2019-12-17 18:05
Skrivet av Dudinkalv:

Problemet är ju den oerhört långsamma utvecklingen. Jag tycker de har bra idéer, gillar tänken och map design men det har ju tagit så lång tid för spelet att komma någon vart att det redan känns daterat. Det kanske blir bra i slutändan och att Epic pumpar in pengar och gör det F2P är enda logiska räddningen.

Dudinkalv
2019-12-18 08:37
Skrivet av Pecman:

Var testade du spelet då? Struntar i om det är trevligt eller ej. Finns gott om mytomaner på internet. Om du på något sätt försöker implicera att det du spelade för år sedan är i närheten av hur spelet är nu och därför av någon anledning är spelet "dött" så tvivlar jag på att du har spelat det,

Jag bryr mig inte, tvivla du. Jag har fått testa det i lite olika halvtidiga stadier via kontakter. Jag tror inte att det finns en publik för arena shooters för tillfället även om jag är ett stort gammalt Quake-fan, men blir såklart gärna motbevisad.

Jag har ingen anledning till att försöka övertala dig, du tror vad du vill.

Sida 1 av 1