Diabotical blir free-to-play och får typ releasedatum

Robot
Diabotical blir free-to-play och får typ releasedatum

Det kommer också bli exklusivt för Epic Game Store.

#diabotical, #epic-game-store


Medlem

Intressant får kolla närmare på detta. Ska bli intressant att läsa alla "EPIC STORE EXPLUSIV WTF OMG DET ÄR EMOT ALLA MINA PRINCIPALS TÄNKER INTE ÖÖPNA MIN PLÅNKA"

phi
Medlem

EPIC STORE EXPLUSIV WTF OMG DET ÄR EMOT ALLA MINA PRINCIPALS TÄNKER INTE ÖÖPNA MIN PLÅNKA!

Medlem
Skrivet av phi:

EPIC STORE EXPLUSIV WTF OMG DET ÄR EMOT ALLA MINA PRINCIPALS TÄNKER INTE ÖÖPNA MIN PLÅNKA!

Förstår att det är ett skämt, men vilken tur att det är gratis då

OnTopic: Var en av de som backade spelet på Kickstarter och kommer antagligen be om pengarna tillbaks. Att få ett battlepass känner jag inte riktigt räcker för de pengarna man sköt in i början av projektet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Flakmonkey

På det stora hela känns det som ett bra beslut att bli Epic-exklusivt med tanke på vad de får tillbaka. Tror inte att Diabotical skulle ha en chans att bli tillräckligt stort för att överleva utan att vara freetoplay. Communityn av arenashootersentusiaster är helt enkelt för liten och då måste tröskeln (den ekonomiska) för nya spelare vara obefintlig. Sen att klienten inte är lika bra som Steam är nog en smäll man får ta för att ge spelet en större chans att bli något långvarigt. Det är ju inte som att Valve (eller någon annan utgivare för den delen) inte hade chansen att göra det som Epic nu gör.

Medlem

Roligt för studion, hoppas verkligen det går bra för spelet :). 2GD har varit en enorm hjälp för E-sporten i sin helhet och jag tror han kommer göra allt han kan för att det här ska bli bra för spelarna.

Medlem

Jag är av uppfattningen att detta är något av det bästa som kunde hända utvecklarna, hur pass det gynnar spelet självt är jag osäker.

Något jag däremot är säker på är faktumet att jag krävt tillbaka mina ~1800kr.

Medlem

Är jag blind eller vart är releasedatumet?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Är jag blind eller vart är releasedatumet?

Datumet är inte spikat men det lutar åt K1/2 2020.

Geeks Gaming

Lite kasst för oss som kickstarta spelet Frågan är hur det blir med servrar då för de va en av anledningarna till varför jag kickstarta spelet. Vill host min egna server

Medlem

Vad kul, trodde typ aldrig det skulle komma ut.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Releasehästryttare

Jösses, det va inte igår man såg 2GD senast, han har till och med gått och blivit silverräv.

Gnällkuk
Skrivet av Dunder:

Förstår att det är ett skämt, men vilken tur att det är gratis då

OnTopic: Var en av de som backade spelet på Kickstarter och kommer antagligen be om pengarna tillbaks. Att få ett battlepass känner jag inte riktigt räcker för de pengarna man sköt in i början av projektet.

Samma här, har ju dragit ut sjukt mycket på tiden också, vet inte hur länge man har på sig men blir nog refund här med.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Detta spelet är ju redan dött, testade det för ÅR sedan.

Inaktiv
Skrivet av Dudinkalv:

Detta spelet är ju redan dött, testade det för ÅR sedan.

Nje tror du tänker på något annat spel. För år sedan fanns det knappt något spelbart.

Medlem
Skrivet av Querth:

Roligt för studion, hoppas verkligen det går bra för spelet :). 2GD har varit en enorm hjälp för E-sporten i sin helhet och jag tror han kommer göra allt han kan för att det här ska bli bra för spelarna.

Instämmer helt i ovanstående

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Nje tror du tänker på något annat spel. För år sedan fanns det knappt något spelbart.

Trevligt att du försöker säga åt mig vad jag har spelat och inte, jo jag har testat detta för ÅR sedan.
Har man pluggat spelutveckling i Sverige skaffar man sig enkelt en hel del kontakter.

Inaktiv
Skrivet av Dudinkalv:

Trevligt att du försöker säga åt mig vad jag har spelat och inte, jo jag har testat detta för ÅR sedan.
Har man pluggat spelutveckling i Sverige skaffar man sig enkelt en hel del kontakter.

Var testade du spelet då? Struntar i om det är trevligt eller ej. Finns gott om mytomaner på internet. Om du på något sätt försöker implicera att det du spelade för år sedan är i närheten av hur spelet är nu och därför av någon anledning är spelet "dött" så tvivlar jag på att du har spelat det,

Gnällkuk
Skrivet av Dudinkalv:

Detta spelet är ju redan dött, testade det för ÅR sedan.

Problemet är ju den oerhört långsamma utvecklingen. Jag tycker de har bra idéer, gillar tänken och map design men det har ju tagit så lång tid för spelet att komma någon vart att det redan känns daterat. Det kanske blir bra i slutändan och att Epic pumpar in pengar och gör det F2P är enda logiska räddningen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Var testade du spelet då? Struntar i om det är trevligt eller ej. Finns gott om mytomaner på internet. Om du på något sätt försöker implicera att det du spelade för år sedan är i närheten av hur spelet är nu och därför av någon anledning är spelet "dött" så tvivlar jag på att du har spelat det,

Jag bryr mig inte, tvivla du. Jag har fått testa det i lite olika halvtidiga stadier via kontakter. Jag tror inte att det finns en publik för arena shooters för tillfället även om jag är ett stort gammalt Quake-fan, men blir såklart gärna motbevisad.

Jag har ingen anledning till att försöka övertala dig, du tror vad du vill.

1
Skriv svar