Terminator: Resistance är här, men de första betygen är ganska "meh"

Robot
Terminator: Resistance är här, men de första betygen är ganska "meh"

Steam-användarna är å andra sidan positiva.

#terminator, #terminator-resistance, #teyon


Medlem

Meh.


signatur

I drank what?

Medlem

Man skulle kunna bygga något riktigt bra på den IPn men istället är det småbudgeterade spel som ska lanseras ihop med en film.

Medlem

Mehspel får Mehbetyg.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Nope, jag älskar terminator och premisen om framtidskriget är något jag definitvt vill se...men inte så här.

Medlem

Jag kollade på en lets play och huvudkaraktärens röstskådespel är ganska irriterande att lyssna på, då det låter som att en yngre datorspelare (16-18 år) med en röst utan djupare karaktär som gör till sig för att låta allvarlig. Vissa röstskådespelare har riktigt bra röster och sedan hör man huvudkaraktärens opersonliga röst som ska svara på deras frågor. Om man har spelat mycket multiplayerspel så kommer man att kunna koppla rösten till hur tråkigt oinspirerad och vanlig huvudkaraktärens röst är. Slutet är värst, en viktig karaktär har allvarliga saker att säga och sedan kommer huvudkaraktären och förstör med tråkig röstskådespelning..

Medlem

Någon här som lirat spelet själv?
Herregud.
Jag har kört flera timmar in, och visst finns det några mindre bra punkter, som exempelvis voice actingen är inte perfekt. Other than that, så är spelet bra. Ser otroligt bra ut grafiskt, och tycker man inte det så undrar jag vad man har för standard. Blir alltid helt annat att lira på tvn än att se videos.
Och nej, spelet skulle inte lanseras nu bara för att Dark Fate hade premiär. Spelet har varit under utveckling sedan 2015, men för de flesta kom spelet som en chock, och bara för att Teyon och Reef entertainment ligger bakom projektet (som gjorde Rambo the video game) så blev många rädda.
Ska också tillägga att spelet för övrigt inte har något med den nya filmen att göra, över huvud taget, varken storymässigt eller med karaktärer. Detta är ett stand-alone spel i serien med helt egen story som aldrig berättats förr, med terminator och T2 Judgment day i bakgrunden.
Gillar man terminator alls så säger jag KÖP och bilda din egen uppfattning. Lyssna inte alltid på vad andra säger och vad det får för betyg. Tråkigt att dissa ett spel pga ett betyg, och upptäcka att man tycker om spelet om man får för sig att lira det i framtiden.

Medlem

Ge mig ett Terminator med samma tyngd som God of war.

Låt The Coalition göra spelet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kollade lite på https://youtu.be/6u-pUjigfLs och vad jag förstår är inte spelplanen jättestor.


signatur

Det var detta...

Medlem

Hmm.. IGN ger lågt betyg.. det låter lovande, då dom har en tendens att ge oslipade diamanter ett lågt betyg

Medlem
Skrivet av Powerzone91:

Någon här som lirat spelet själv?
Herregud.
Jag har kört flera timmar in, och visst finns det några mindre bra punkter, som exempelvis voice actingen är inte perfekt. Other than that, så är spelet bra. Ser otroligt bra ut grafiskt, och tycker man inte det så undrar jag vad man har för standard. Blir alltid helt annat att lira på tvn än att se videos.
Och nej, spelet skulle inte lanseras nu bara för att Dark Fate hade premiär. Spelet har varit under utveckling sedan 2015, men för de flesta kom spelet som en chock, och bara för att Teyon och Reef entertainment ligger bakom projektet (som gjorde Rambo the video game) så blev många rädda.
Ska också tillägga att spelet för övrigt inte har något med den nya filmen att göra, över huvud taget, varken storymässigt eller med karaktärer. Detta är ett stand-alone spel i serien med helt egen story som aldrig berättats förr, med terminator och T2 Judgment day i bakgrunden.
Gillar man terminator alls så säger jag KÖP och bilda din egen uppfattning. Lyssna inte alltid på vad andra säger och vad det får för betyg. Tråkigt att dissa ett spel pga ett betyg, och upptäcka att man tycker om spelet om man får för sig att lira det i framtiden.

Sales bot identified!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Sales bot identified!

Knappast. Lira det själv.
Många som prais:ar spelet på steam.
Recensenterna kanske ger dåligt betyg, men kom ihåg att det betyget är utifrån vad just DEN personen tyckte. Inget annat. Beror på vad du jämför med, samt om du är bekant/fan av franchisen sedan tidigare, eller vad du är van vid att lira. För det är klart att det påverkar mycket. Läste på en sida (utan att nämna namn) att det var för lätt och att fienden inte hade någon som helst pricksäkerhet. Ehm..ja om man kör på easy kanske??? som är förinställt. Snyggt.. Lira på extreme istället, då träffar fienden även på kilometerlångt avstånd och bakom skydd. Säger ju sig självt att det blir svårare beroende på svårighetsgraden du väljer och kan få AI:n att bli smartare.
I slutändan handlar det om vad DU tycker. Kan givetvis vara åt andra hållet med där ett spel får toppenbetyg överallt, vilket får dig att skaffa det. Men det behöver inte innebära att du kommer hålla med och gilla det. Kolla bara The Last Of Us, som exempel, eller Breath Of the Wild som båda är otroligt omtalade. I mångas ögon är dem mästerverk, men för mig var det inte mer än ok. Finns bättre lir i Zelda-serien (enligt mig ska tilläggas) Likadant är det med filmer.

Medlem

@Powerzone91: Från vad jag sett gameplay videos, är det inte värt att lägga pengar på för att testa. De kan betala mig för att testa det, om de vill. Men jag tänker inte chansa med de få surt förvärvade slantar man har.


signatur

I drank what?

Medlem

Ett spel som på sin höjd verkar vara värt ett par dollar på rea. Isf slår jag till 😁

1
Skriv svar