Det är dags! Sätt DITT betyg på Red Dead Redemption 2 på pc

Medlem

3/5. Detta är ett fantastiskt spel på så många nivåer och är ett äkta AAA singleplayer spel som är så ovanligt i dagens live service, multiplayer helvete som dominerar alla resurser.

Men denna PC port är ett skämt och efter 30+ timmar så har jag spenderat minst 2/3 av den tiden med att försöka få spelet att fungera ordentligt och inte krascha till desktop (vilket jag ännu inte har lyckats med). Samtidigt har jag inte blivit imponerad av grafiken, kanske för att den blivit hypad till skyarna och trots att jag har ett 1080Ti så kan jag inte få en upplevelse som är i närheten av vad som marknadsförts.

Tystnaden från Rockstar och de halvtaskiga patcharna har inte hjälpt. Hade det inte varit bättre att testa spelet ytterligare och släppa i December för alla plattformar/stores och ändå få in pengarna som de vill ha i Q4 inför Julen?

Medlem

Gav en 4:a, även med alla buggar. För mig funkade det nästan bättre innan denna patch, då var det enda jag tänkte på att campet inte funkade som det skulle. Nu krashar spelet då och då, måste starta story innan jag startar online, waypoint funkar inte m.m.

Spelet i sig är riktigt bra, nästan en fullpottare, trots att styrning och menyer är rätt "konsoliga". Att jag är western-fan gör att det hade blivit full pott, men buggarna drar ner det.

buggar fortfarande haha.. senaste felet jag fick ..
https://ibb.co/7WYr0HB

Medlem

@Najkan: Nej, snarare tvärt om, man får inte ens spela med playstation pro optimeringarna, så blir som att streama från ett vanligt ps4a i ett datacenter, när uppkopplingen funkar bra så är det bra, dock är det 720p? eller något liknande, jag fick spela på min andra skärm då det såg gräsligt ut på min 1440p skärm på en vanlig 1080 så var det ok.

Medlem

Efter Rockstars senaste patch flyter spelet på väldigt bra på min i5:a, vilket bara får mig att fokusera på hur sjukt tråkigt spelet är. Det är sjukt välpolerat och tekniskt imponerande som få spel jag sett, men allt känns så sjukt realismfokuserat, tungt och bökigt. Jag väntade mig verkligen inte en 1:1 cowboy simulator. IMO sniffar spelet sina egna fisar lite väl mycket.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Efter Rockstars senaste patch flyter spelet på väldigt bra på min i5:a, vilket bara får mig att fokusera på hur sjukt tråkigt spelet är. Det är sjukt välpolerat och tekniskt imponerande som få spel jag sett, men allt känns så sjukt realismfokuserat, tungt och bökigt. Jag väntade mig verkligen inte en 1:1 cowboy simulator. IMO sniffar spelet sina egna fisar lite väl mycket.

det ska väl dra ut på speltiden ytterligare och se bra ut i statsen


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Nemo:

+1 för Macahan-referensen.

Luke var cool men min favorit var ändå Zeb. Ingen annan kunde både halta och samtidigt se så tuff ut som Zeb. 😄

Ja Zeb var en hårding. Som alltid räddade Luke, när han hamnade i trubbel. Men jag var alltid Luke, när vi lekte cowboys och indianer som barn 😁


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Hej allihopa
Det konstiga är för mig så funkade hela spelet OK, sitter med en helt ny dator som tuffar på rätt bra.
När de släppte buggfixen som skulle hjälpa alla andra ,så kom jag plötsligt inte in
Hur djvla irriterande är inte det ?
Jamen hur lyckas dom?

"Red Dead Redemption 2 exited unexpectedly"

"Unable to launch RDR2 due to lack of priviledges on the game library"

Om det sker av mig eller någon annan, men en bomb kommer att explodera någonstans snart

Medlem

Mitt betyg: En spark i arslet till de jag just gav 600 spänn till.

Har aldrig varit med om något dylikt.
Har inte hållit på å labbat i mappar och mixtrat med configfiler såhär mycket sedan Crysis 2007.

Katastrof-release där ingenting funkar. Och fixar de något så sabbar de nåt annat, såsom i senaste patchen där prestandan flög i botten oavsett inställning.
Nu kraschar även spelet med Vulkan API't.

Livet som ALPHA-testare är skönt....

Skrivet av Fulci:

Försökt att komma igång med spelet, men har svårt för att få den där wow-känslan som gör att man vill spela vidare. Det är något jag inte gillar med det helt enkelt. Men ska väl försöka pressa några fler timmar i alla fall. Avstod från att ge betyg då jag inte spelat det tillräckligt mycket än.

För mig är det tvärt om .. Kan inte sluta nu när det funkar ganska bra.. Väldigt engagerande. Dom har träffat helt rätt för min del. Tråkiga är när man har det att jämföra med, så kommer alla andra spel upplevas som skit. .. Får nog vänta snällt på GTA 6 innan jag gillar ett annat spel lika mkt.

Medlem

Bra spel! 5/5 får det av mig.
Visste att det skulle vara långsamt.
Tycker om det låga tempot men sen ä man ju medelålders, man behöver ju lite tid för att tänka efter för att komma ihåg Keymappingen Den är nog det sämsta...

0/5 tills krasherna är fixade .. sen 5/5. Destå längre man kommer i storyn destå mer börjar spelet krasha..

Medlem

@Razken: Det känns ju minst sagt absurt. Hur kan ett PC-släpp vara så opolerat och variera i prestanda mellan olika maskiner som RDR2? Med tanke på att jag spelade PS4-versionen när det först kom ut, opatchat dessutom, utan några allvarliga tekniska problem alls (utöver några roliga små buggar här och där) så kan jag inte precis säga att jag är imponerad av konverteringen Rockstar har gjort. Bättre förtjänar du som köper spelet senare.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Väntar 6 månader till när det är patchat.

GTV V testade jag inte förrän förra året så jag kan vänta.

Medlem

Älskar verkligen spelet men kan inte med gott samvete sätta en femma på denna version.

Dåligt optimerat, crasher och en mouse deadzone som gör det omöjligt att sikta drar ner helhetsbetyget till en fyra. När dessa tekniska problem löses ytterliggare kommer det få den femma som spelet förtjänar.

Berättandet och spelvärlden är en solklar femma och det har sedan konsolsläppet slagit sig in bland, för mig, topp tre någonsin när spelet väl fungerar. Ingen annan spelvärld kommer ens i närheten, och jag kan inte minnas ett enda spel där att endast röra sig i världen räcker för flera timmars underhållning. Det är Rockstars absoluta styrka.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

C2
Medlem
Klokt
Skrivet av baxtex:

Väntar 6 månader till när det är patchat.

GTV V testade jag inte förrän förra året så jag kan vänta.

Jag köpte på släppdagen, och hör och häpna, bugg-vm/felsökningssimulator. Krascher och buggar, fick igång det till slut med massa vansinnesfixer(typ slå av virusprogrammet). Men efter den fantastiska patchen dom släppte för att förbättra stabiliteten startar inte ens mitt spel..

Medlem

@C2:

kan inte heller starta 6700k med 1080..

funka på laptopen dock 8750H med RTX2070

Medlem

Idag gav jag upp och refundade spelet. herregud alla små tekniska danser jag måste göra med jämna mellanrum för att få spelet att funka. crashar, startar om i safe mode, ökar grafikinställningarna lite, ändrar till direct x 12, funkar. nästa gång jag ska lira är det samma grej ingen. funkar ju inte.. Puh

12
Skriv svar