Hands-on – Microsoft Flight Simulator

Robot
Hands-on – Microsoft Flight Simulator

Jocke Bennet går till väders i världens snyggaste simulator.

#microsoft-flight-simulator, #pc, #releaselistan, #xbox-one


Medlem

Behöver du en dator från NASA för att spela det här spelet?
Så otroligt vackert att jag får magont över mina data-speccs

NuZ
Testpilot

Nog inte bara innom simulatorspåret. Är nog ett om inte ”det” vackraste spelet (realistisk grafik) som kommer komma hittills. Annars tycker jag snygg pixel grafik al’a The last night är otroligt snygg grafik. Så det är en smaksak.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Ser fantastiskt bra ut. Senaste Flight Simulator spelet jag spelade var 98. Riktigt sugen på det här, men tyvärr har man ingen Xbox och min PC kommer nog inte klara av att driva det här.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Behöver du en dator från NASA för att spela det här spelet?
Så otroligt vackert att jag får magont över mina data-speccs

kan du spela crysis på max kan du spela det här också.

Medlem

Detta är ren ögongodis...så otroligt vackert spel!

Edit: Men vi har en otroligt vacker planet, så inte konstigt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jösses, blir ju riktigt sugen bara för att kunna se hur en del ställen ser ut från luften o_O

Medlem

Ser sjukt trevligt ut. Jag som inte spelat flygsimulatorer på säkert 10 år blev ändå sugen på att prova

Tänker mig koppla datorn mot OLED 65 tums 4k TVn och njuta lite. Blir nog väldigt tungdrivet dock.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

eld
Medlem
Skrivet av Ender:

Jösses, blir ju riktigt sugen bara för att kunna se hur en del ställen ser ut från luften o_O

google maps är ju ett hett tips

Medlem

Om jag förstått det rätt så ska man streama spelet till sin dator så de mest grafiktunga grejjerna ska skötas någon annanstans. Detta då de häntar data från Bing maps?

ELF
Medlem

Någon som vet hur många TB alla texturer ligger på hos kart tjänsten som används?

Skrivet av Madridaren:

Om jag förstått det rätt så ska man streama spelet till sin dator så de mest grafiktunga grejjerna ska skötas någon annanstans. Detta då de häntar data från Bing maps?

Stämmer. kan spelar utan att streamas, men villman ha högsta upplösningen på texturerna så måste de stremas.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Någon som vet hur många TB alla texturer ligger på hos kart tjänsten som används?

2 PB (petabyte), så 2000 TB. Galet mycket data.

eld
Medlem

Spelet är vrålsnyggt och det går inte att få bättre fidelitet såvida man inte bygger allt för hand, men bara så man vet vilken detalj man ska vänta sig:

Medlem

Har inget emot att de drar ner lite på detaljerna om de också stödjer VR (Index) men det lär tyvärr inte hända. Men det hade varit fett kul att glida förbi Kärnan och krascha in i St Nicolai.

Medlem

Bethesda: We have the biggest maps in gaming.
Microsoft: Hold my joystick...

Medlem
Skrivet av eld:

google maps är ju ett hett tips

Ja, Google har redan mappat flera delar av Sverige i 3D. Riktigt fantastiskt faktiskt. Deras 3D kartor är bättre än Bings, så synd att de inte kan använda dem. Men man tar vad man får.

-----

Slottet i Stockholm nedanför. Håll ner CTRL och dra med vänster musknapp. Zooma med mushjulet.
https://www.google.se/maps/@59.324857,18.0797743,279a,35y,305...

Medlem

"genomtrevlige fransosen"

Bara en sån sak!

Medlem
Skrivet av employed:

Bethesda: We have the biggest maps in gaming.
Microsoft: Hold my joystick...

Elite Dangerous: Hold my HOTAS...


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Baronova:

Elite Dangerous: Hold my HOTAS...

Klockren

Medlem
Skrivet av eld:

google maps är ju ett hett tips

Skrivet av Fulci:

Ja, Google har redan mappat flera delar av Sverige i 3D. Riktigt fantastiskt faktiskt. Deras 3D kartor är bättre än Bings, så synd att de inte kan använda dem. Men man tar vad man får.

-----

Slottet i Stockholm nedanför. Håll ner CTRL och dra med vänster musknapp. Zooma med mushjulet.
https://www.google.se/maps/@59.324857,18.0797743,279a,35y,305...

Google Maps är ett galet verktyg, men känslan av att flyga över en plats är inte riktigt samma sak som att scrolla över det med musen. Jag vet att det inte är vad jag sa, men det är nog mer vad jag menade

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Jocke Bennet går till väders i världens snyggaste simulator.

#microsoft-flight-simulator, #pc, #releaselistan, #xbox-one


Detta mästerverk bara Måste upplevas i VR!

1
Skriv svar