Playstation 5 och Project Scarlett kan dubblera prestandan mot nuvarande generation

Sida 2 av 2
2019-10-21 22:10

Sådant som är CPU-krävande lär väl åtminstone börja användas nu när PS och Xbox äntligen får någonting med kraft. Var inte just den klena processorn ett problem i AC Unity?

Gen
2019-10-22 08:14
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Xbox One X kör ju många spel i native 4K, medan PS4 Pro skalar upp. Som till exempel Red Dead 2.

Det han nämnde var "Konsoller har ju kunnat köra 4k/60fps sen Playstation 2 (typ)" och det är just den kombinationen av 4K och 60fps som jag reagerade på.

Skrivet av Gen:

Det han nämnde var "Konsoller har ju kunnat köra 4k/60fps sen Playstation 2 (typ)" och det är just den kombinationen av 4K och 60fps som jag reagerade på.

Aha

eld
2019-10-22 08:28
Skrivet av ArcticFire:

Sådant som är CPU-krävande lär väl åtminstone börja användas nu när PS och Xbox äntligen får någonting med kraft. Var inte just den klena processorn ett problem i AC Unity?

Antagligen, men sen fick vi origins och odyssey, så allt är efter situationen.

Det finns alltid en bättre cpu.

2019-10-22 12:42
Skrivet av Gen:

Kan du nämna någon konsol förutom PS4 Pro som stödjer 4K?
Kan du nämna något spel på PS4 Pro (förutom WipEout Omega Collection) som körs i native 4K/60fps?
Xbox One X har jag sämre koll på men har du några exempel där också?

Alltså.. Det finns såklart inte några exempel eftersom det knappt fanns 1080p tv-apparater när Playstation 2 kom.

Poängen är att upplösning och framerate kostar processeringskraft precis som allt annat grafiskt, och huruvida det 'stödjs' eller 'går' att ha på hårdvarusidan är en felställd fråga, frågan är om utvecklare kommer vilja prioritera den prestanda dom har på det hellre än något annat.

Sida 2 av 2