Playstation 5 och Project Scarlett kan dubblera prestandan mot nuvarande generation

Medlem

Sådant som är CPU-krävande lär väl åtminstone börja användas nu när PS och Xbox äntligen får någonting med kraft. Var inte just den klena processorn ett problem i AC Unity?


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Gen
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Xbox One X kör ju många spel i native 4K, medan PS4 Pro skalar upp. Som till exempel Red Dead 2.

Det han nämnde var "Konsoller har ju kunnat köra 4k/60fps sen Playstation 2 (typ)" och det är just den kombinationen av 4K och 60fps som jag reagerade på.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gen:

Det han nämnde var "Konsoller har ju kunnat köra 4k/60fps sen Playstation 2 (typ)" och det är just den kombinationen av 4K och 60fps som jag reagerade på.

Aha


signatur
eld
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Sådant som är CPU-krävande lär väl åtminstone börja användas nu när PS och Xbox äntligen får någonting med kraft. Var inte just den klena processorn ett problem i AC Unity?

Antagligen, men sen fick vi origins och odyssey, så allt är efter situationen.

Det finns alltid en bättre cpu.

Medlem
Skrivet av Gen:

Kan du nämna någon konsol förutom PS4 Pro som stödjer 4K?
Kan du nämna något spel på PS4 Pro (förutom WipEout Omega Collection) som körs i native 4K/60fps?
Xbox One X har jag sämre koll på men har du några exempel där också?

Alltså.. Det finns såklart inte några exempel eftersom det knappt fanns 1080p tv-apparater när Playstation 2 kom.

Poängen är att upplösning och framerate kostar processeringskraft precis som allt annat grafiskt, och huruvida det 'stödjs' eller 'går' att ha på hårdvarusidan är en felställd fråga, frågan är om utvecklare kommer vilja prioritera den prestanda dom har på det hellre än något annat.


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar