Vad gör ni nu?

Medlem

Tittar på OS finalen i fotboll mellan Sverige mot Kanada och söker jobb, så kan en fredag vara.

Medlem

Trodde mitt grafikkort hade pajjats. Datorn startade inte som vanligt och vit led lös på moderkortet som indikerar att det är något med grafikkortet. Drog ut den, blåste av, stoppade tillbaks. Datorn starta. Hade varit livets undergång annars


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Sitter i telefonkö.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Spelar The Messenger


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ber folk om förlåtelse för igår..


signatur

Allätare

Frilansare

Laddar för spelhelg! Saknar att ha Fragzone-Fredag i ryggen men vi får ta igen det.

Slutat jobb o ska göra mig en p2'a i baren o poppa musik!

Medlem

Jobbar men kan inte tänka på annat än att jag hoppas på att leveransen av Hades har kommit.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jobbar men kan inte tänka på annat än att jag hoppas på att leveransen av Hades har kommit.

Hur funkar det att jobba med tanke på dina tidigare äventyr (Jag tänker på trasiga armar och sånt här.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Hämtar andan... Håller på att packa ner allt i kök och hall samt väskor. Åker imorgon och om ca fyra veckor när jag kommer hem är förhoppningsvis kök och hall helrenoverat... Men nu är det stress..


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Akronym:

Hur funkar det att jobba med tanke på dina tidigare äventyr (Jag tänker på trasiga armar och sånt här.)

Tack som frågar.

Det funkar väldigt bra. Kan inte göra det jag brukar göra men kan istället komma ikapp med sådant som man "aldrig hinner". Hemsida, nyhetsbrev, reklammaterial, etc etc.

Hade också tur då vi anställde en person veckan innan min olycka. Hon är jättebra i sin attityd och krigar på. Är starkt övertygad om att detta är en gåva till henne, hon får direkt chansen att känna sig behövd och duktig. Mycket tacksamt.

Edit: är glad att jag köpte två råttor härommånaden, får stöd och kärlek från de två minst en gång om dagen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag har stora problem med mitt bredband.

I flera veckor har det gått upp och ner. För en vecka sedan så dog det helt.

Alltid felet att den inte kan kommunicera med primary dns.

Fick en ny router igår, inkopplad och lyser grönt. Dock är där en jordglob som bara blinkar grönt, den blir aldrig nöjd.

Har comhem och fick den nya routern av en kompis. Har fabriksåterställt.

Det är runt 300 pers i kö varje dag jag ringer comhem så orkar inte vänta. Men antar att det precis det jag måste göra.

OM ingen mästare här har en lösning?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Sitter och prokrastinerar här istället för att lägga mig när jag ska upp klockan 6 och gå på jobb. Fan i helvete att jobba helg.

Skrivet av Akronym:

[...]

Edit: Var just inne på SVT, och såg en nyhet om Brexit, varpå jag slogs av följande tanke:
Undrar vad som kommer att hända först, Att Storbtritannien lämnar EU, RSI släpper den skarpa versionen av Star Citizen, eller att jorden går under?

[...]

Hittade nyss den här tråden och ditt inlägg, men jag visste först inte att inlägget var från 2019, så det var lite förvirrande. Så nu när Storbritannien lämnat EU är det mellan att RSI släpper Star Citizen skarpt, eller jorden går under. Känns i nuläget lite sådär 50/50.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Sitter och prokrastinerar här istället för att lägga mig när jag ska upp klockan 6 och gå på jobb. Fan i helvete att jobba helg.

Hittade nyss den här tråden och ditt inlägg, men jag visste först inte att inlägget var från 2019, så det var lite förvirrande. Så nu när Storbritannien lämnat EU är det mellan att RSI släpper Star Citizen skarpt, eller jorden går under. Känns i nuläget lite sådär 50/50.

Jorden kommer inte att gå under. Det är rent trams.

Så Star Citizen vinner.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Blev positivt överraskad idag. Hade missat notis om att Hades var levererat till en Instabox redan i onsdags.

Så har hämtat ut det och tänker spendera resten av helgen med att njuta.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jorden kommer inte att gå under. Det är rent trams.

Ptja, det är bara fem miljarder år kvar tills solen dör...


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Ptja, det är bara fem miljarder år kvar tills solen dör...

Sanning.

Inte 10 år som man har ljugit om sedan 70-talet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Avslutar den andra semesterveckan med spel och soff-slapp.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jobbar. Pass 2/7 i rad :')


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Kaffepaus på hemmakontoret. Sitter och bläddrar lite på Komplett. Funderar på att uppgradera dotterns i7 6700K till en 5600X då jag har ett B550I-moderkort och NR-200 case till övers. Det hon sitter på nu är ett sunkigt gammalt Fractal Design R2. Problemet är ju att DDR4-minnet hon har ligger på 2666 MHz vilket kanske är i lågaste laget för ett Ryzen-system. Kanske går att överklocka det. Får se...

Skrivet av Freakon:

Jorden kommer inte att gå under. Det är rent trams.

Så Star Citizen vinner.

Inte säg att du, utöver alla dina andra goda egenskaper, också är klimatförnekare, @Freakon? 😁

Hur som helst är det ju upp till bevis, vilket tiden bara kan avgöra.

Medlem

Företaget jag arbetade på gick i konken för ett tag sen, första gången på 10 år man inte arbetar. Antar att man får hitta en hobby!

Medlem
Skrivet av broomi:

Företaget jag arbetade på gick i konken för ett tag sen, första gången på 10 år man inte arbetar. Antar att man får hitta en hobby!

Vad arbetade du med?

Hur ser det ekonomiska ut? Får du bra stöd?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Fz har i tystnad censurerat?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Fz har i tystnad censurerat?

Svårt med censur på ett privatägt forum. Du och en annan började gnäbba - jag rensade inläggen. Har ni något ni två vill snacka om som inte riktigt hör till tråden kan ni ta det till PM.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag uppgraderar min flygplats i Airport CEO, dags för lite stora plan!

Medlem

Letar roliga idéer på NO-lektioner att köra med mina elever så här i starten på terminen.

Avstängd
Skrivet av boneless:

Letar roliga idéer på NO-lektioner att köra med mina elever så här i starten på terminen.

Hur gamla är barnen?

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vad arbetade du med?

Hur ser det ekonomiska ut? Får du bra stöd?

Statlig lönegaranti sedan a-kassa, har inte allt för stora utgifter så jag klarar mig. Men uttråkad blir man allt!

Avstängd
Skrivet av broomi:

Statlig lönegaranti sedan a-kassa, har inte allt för stora utgifter så jag klarar mig. Men uttråkad blir man allt!

Precis som du säger så får du skaffa en hobby.
Hade älskat att inte behöva jobba. Finns alltid kul grejer att göra med sin fritid

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Hur gamla är barnen?

Särskola på högstadiet. Så nivån ligger mellan åk 2 till 5 typ.

Skriv svar