Senaste spelet du klarade?

Medlem

Jag var inte helt klar med Like A Dragon: Infinite Wealth, hade Dondoko Island kvar. Haft mycket kul, verkligen beroendeframkallande.

Medlem

Spelade klart Control. Var riktigt roligt, tweakade lite i gamesettings och fick det lite enklare, blev en riktigt bra powerfantasy av det.

Sen hjälper det att spelet ser riktigt bra ut, riktigt bra känsla att slänga runt skrivbord i kontorsutrymmena.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Skribent

Körde igenom Slay the Princess ett varv häromdagen. En välgjord och obehaglig visuell novell. Dock inte tillräckligt indragande för att jag ska ge mig på att låsa upp alla sluten. 3/5


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Open Roads. Hade stora förhoppningar och vissa delar infriades kanske delvis men som helhet föll det rätt platt och då gillar jag ändå walking simulators för avkoppling ibland.

Det är väldigt repetitivt utan några egentliga pussel eller något som engagerar. Man är väldigt låst och kan inte utforska speciellt mycket alls. Dialogerna rullar oftast på "automatiskt" med några få dialogval ibland som ändå inte gör någon skillnad. Historien är inte direkt spännande. Spelet är väldigt kort.

Det dom lyckas med är känslan i miljöerna, ljud, berättandet och röstskådespeleriet. Bara stod och söp in atmosfären och lyssnade på ljudbilden vid ett par tillfällen.

Medlem

Dragons Dogma 2

Medlem

Spelade igenom Super Mario World i söndags. Det håller fortfarande och de 96 utgångarna tar lagom lång tid.

KoP
Medlem

Open Roads. Drog av det på en kväll. Lagom längd och en allmänt melankolisk upplevelse.

Medlem

Spelade klart Jedi survivor häromdagen. Tyckte det var roligare än fallen order och ser fram mot nästa del. Skulle säga 4av5

Hemma och är sjuk idag så har spelat the last campfire färdigt i princip en sittning.
Vet inte vad jag jag tyckte. Ganska lätta pussel mysig (intressant story) liiite tråkigt meb perfekt sjukspel.
Någonstans mellan 3/4av 5

Medlem

Spelade färdigt storyn i Hogwarts Legacy igår.
Helt okej spel men jag märker att jag rent allmänt är rätt mätt på open world spel just nu.
Tycker att allt öppnande av kistor och rum (som innehöll ännu mer kistor) blev tråkigt rätt fort.
Det blev ett enormt överflöd av olika klädesplagg som jag inte tyckte gjorde någon skillnad för hur jag spelade spelet. Tog mig igenom de flesta fighterna utan problem ändå. För fans av Harry Potter kan jag dock förstå grejen, då det finns enormt mycket att se och göra.

Medlem

Returnal på PC

Medlem

Jag är i de flesta sammanhang en casual och Elden Ring är min allra första resa bland Soulsborne. Jävligt stolt över mig själv just nu.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Jag är i de flesta sammanhang en casual och Elden Ring är min allra första resa bland Soulsborne. Jävligt stolt över mig själv just nu.

<Uppladdad bildlänk>

Starkt jobbat!

Medlem

hrmm... kanske inte jämförbart med att ta alla achievements i Elden Ring men idag tog jag alla i Pyramid Quest 😅


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem

Mafia 2 Definitive Edition PC, jäklar vilket bra spel som tyvärr legat alldeles för länge i backloggen, bättre sent än aldrig som man säger.

Medlem

Spelade klart Ratchet and clank (2016) inatt.
Mysigt litet äventyr och min första bekantskap med serien. Kommer nog prova på a rift in time i framtiden.
Just nu känner jag mig rätt mätt. Inte riktigt min genre meb skulle ändå ge det 4av5

Spelade majoriteten på playstation portal va80% och 20% på tv:n. Skulle säga att spelet mår bra av att spelas på tv även om det fungerade bra på portal också.

Medlem

Spelade ut dd2. Riktigt trevligt spel. Känner dock att jag inte har tiden för att börja spela new game plus utan lägger istället detta på något annat skoj. 57h allt som allt lite styvt. Wayfarer klassen vart ju hur rolig som helst 👍

Medlem

Mass Effect, igen. Blir till att börja på tvåan ikväll. Sjukt bra spel det här


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

Mass Effect, igen. Blir till att börja på tvåan ikväll. Sjukt bra spel det här

Världens bästa lätta rollspel rentav? Skulle nog säga det faktiskt. Tvåan och trean var också grymt bra, fast som actionspel.

Medlem

Swordigo på mobilen suveränt spel men det var några år sedan jag klarade av det spelet...

Medlem

Spelade ut stellar blade demon. Verkar faktiskt bli ett ganska trevligt spel 👍 bra fiendevariation och ett djupt uppgraderingsträd.

Medlem
Skrivet av Issue:

Mass Effect, igen. Blir till att börja på tvåan ikväll. Sjukt bra spel det här

Jo jag har kört de 2 första iaf vad jag minns, riktigt bra spel. 3an är jag osäker på om jag kört, har du kört det, är det bra?

Medlem

Metro Last Light Complete edition PC

Medlem

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Klarade Diablo IV med några polare (första Diablo jag spelar igenom) och är glad för att jag faktiskt väntade på Gamepass och inte köpte för gud vilket trist spel har nog aldrig spammat så mycket riktigt hjärndöd action. Ingenting i spelet hade någon betydelse, klass, gears, vapen, hur du väljer att levla upp osv saknade helt betydelse det var ju bara att satsa på att komma till level 100 så fort som möjligt så var ju resten skit samma. Och när eftertexterna rullat vad gör man då? Grindar tills nästa säsong för att kunna fortsätta grinda? Ser ingen mening med spelet. Nej tack 4/10.

Medlem

Horizon Forbidden West ( PC )
klockade in på ca 55 timmar, ska börja med DLC idag tänkte jag.

Bra spel, finns några grejer som jag stör mig på, speciellt när man låser upp kartan, så är några " ? "låsta bakom main mission.

Annars ett jäkligt bra spel!


signatur

AMD Ryzen 7 78003DX
Asus TUF RTX 4080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jo jag har kört de 2 första iaf vad jag minns, riktigt bra spel. 3an är jag osäker på om jag kört, har du kört det, är det bra?

Ja trean har jag kört förut och även det är riktigt bra men jag vill minnas att slutet tyvärr lämnade en hel del att önska. Planen är ju att spela om alla tre nu så får väl se om jag kom ihåg rätt.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Det tog några veckor men klarade ut luigis mansion 3 idag. Jag upplevde spelet som väldigt ojämnt i kvalitet. Vissa banor var det ren Nintendo magi medan andra var mer utfyllnad.

Medlem

Klarade precis ut fiskerysaren Dredge. Femton timmar tog det att göra de flesta sidouppdragen och allt i main storyn.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Into The Radius
Kan verkligen rekommendera


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Klarade precis ut fiskerysaren Dredge. Femton timmar tog det att göra de flesta sidouppdragen och allt i main storyn.

Spelade demon men tycker att det var lite väl upprepande. Det kanske blir mer varierat?

Skriv svar