Todd Howard och Fallout 76-teamet visste att spelet inte skulle bli en Metacritic-raket

Sida 1 av 2
2019-06-03 17:38
Todd Howard och Fallout 76-teamet visste att spelet inte skulle bli en Metacritic-raket
2019-06-03 17:43

Jag kan inte komma på särskilt många andra branscher där det är praxis att sälja något som eventuellt lever upp till vad som lovats någon gång i framtiden.

2019-06-03 17:44

Har spelar sedan release, mer nu än tidigare.
Visst har det hänt väldigt mycket med spelet under de första halvåret. Om det fortsätter såhär så kommer de bli riktigt bra.

Skulle i dagsläget ge spelet 3,5 / 5.
Tyckte man de verka va en bra grund men mycket buggar o annat skit i början så hade jag kunna rekommendera att prova det nu igen.

2019-06-03 17:50

Sjukt hur snabbt det kan gå för ett företag att tappa goodwill.

2019-06-03 17:59

Lustigt, så lät det minsann inte månaderna INNAN spelet släpptes.

2019-06-03 18:18

Spelet var ju helt okay, tillochmed från början. Har ju bara blivit bättre. Dem flesta som whinar om detta är ju de som förväntade sig ett Fallout 5 och har inte ens testat detta spel.

2019-06-03 18:40
Skrivet av Arkaith:

Spelet var ju helt okay, tillochmed från början. Har ju bara blivit bättre. Dem flesta som whinar om detta är ju de som förväntade sig ett Fallout 5 och har inte ens testat detta spel.

Nej. Det är inte min upplevelse iaf. Jag har inte spelat det själv men har följt FO76 väldigt nära och min upplevelse är att folk klaga på att spelet var väldigt trasigt för många samt allt skit Bethesda pysslade med runt spelet som tygväskor och nån whiskyflaska i plast för att nämna ett fåtal.

2019-06-03 18:43

Är det någon som har lust att sammanfatta lite kort vad som gjorts med spelet sedan släppet? Har inte spelat det alls och är nyfiken. Kanske bättre att börja nu än då?

2019-06-03 18:44
Skrivet av grollo_92:

Nej. Det är inte min upplevelse iaf. Jag har inte spelat det själv men har följt FO76 väldigt nära och min upplevelse är att folk klaga på att spelet var väldigt trasigt för många samt allt skit Bethesda pysslade med runt spelet som tygväskor och nån whiskyflaska i plast för att nämna ett fåtal.

Du har inte spelat det alls? Check.

eld
2019-06-03 18:48
Skrivet av Arkaith:

Spelet var ju helt okay, tillochmed från början. Har ju bara blivit bättre. Dem flesta som whinar om detta är ju de som förväntade sig ett Fallout 5 och har inte ens testat detta spel.

Spelade vid launch en hel del och sporadiskt senare. Uppdateringarna har varit för lite för sent.

2019-06-03 19:01
2019-06-03 19:34

Vilken idiot! Klart som fan att det är hur man släpper ett spel som räknas. Man kan inte släppa ett trasigt spel och laga det i ett år och säga att man är nöjd.

2019-06-03 20:46
Skrivet av Arkaith:

Du har inte spelat det alls? Check.

Patetiskt försök att försöka avfärda mina argument som ogiltiga, fanboy. Jag redogjorde tydligt ett fåtal av problemen med spelet och Bethesdas aparta beteenden med sina fans. Är annars ett ganska stort fan av Bethesdas spel men lär inte röra detta på ett tag till vilket är synd för det kändes lovvärt innan launch men det är alldeles för mycket problem, inte bara tekniska utan designmässiga saker som PvP-systemet som är helt idiotiskt och för att inte nämna ”storyn” och hur den berättas...

2019-06-03 21:34

Det har helt klart blivit mycket bättre, men det borde ha varit i detta stadiet som det släpptes.

Tror det hade haft en mycket större spelarbas om man väntat några månader (och faktiskt lyssnat på betatestarna), då de flesta verkar ha gett upp på grund av den skakiga starten.

2019-06-03 21:39

Jag har lärt mig att ignorera allt som Todd Howard har att säga. Notorisk lögnhals som tar sig själv på alldeles för stort allvar.

Såg en kommentar på Youtube som jag tycker är väldigt träffande: "Finding a glitch in a Bethesda game is like trying to find a needle in a needle stack."

2019-06-03 23:02
Skrivet av Arkaith:

Du har inte spelat det alls? Check.

Å andra sidan kan andra människors respons ge en bättre koll på hur buggigt ett spel är än att spela det själv. Har spelat notoriskt buggiga spel utan att märka några större buggar och tvärtom, det ändrar inte det faktum att dom flesta andra som spelade det hade en annan upplevelse.

Om praktiskt taget alla spelare och recensenter säger att ett spel är buggigt då är det buggigt.

2019-06-03 23:22
2019-06-03 23:31

Var på väg att köpa det flera gånger, men efter den omfattande negativa kritiken kände jag att det var tid att lyssna på rätt sida.

2019-06-04 00:37

Jag tycker personligen att spelet blivit bättre. Grafiken har fått sig känns det som. Inte alls lika buggigt. Har precis byggt upp min bas nu och timmarna bara rinner iväg. Jag är ju ett fanboy av "survivalspel" så jag kommer nog lägga många timmar på FO76.

2019-06-04 01:01

Tycker spelet är riktigt roligt iaf, har lagt runt 800 timmar på spelet. När dom lade till player vending så kändes spelet mycket mer socialt och man hänger mer med spelare som man annars inte spelar med. Ibland dyker upp fler spelare i sin camp när man bara hänger där lite.

Med dom nya dungeonen så har man några extra zoner att farma legendaries vid.

2019-06-04 07:02

Denna är verkligen värd att se för dom som har missat :

2019-06-04 07:36
Skrivet av Biggles:

Lustigt, så lät det minsann inte månaderna INNAN spelet släpptes.

Eller hur?
Vill också minnas att han snarare blev sur efter kritiken spelet har fått vid launch.

2019-06-04 07:44
Skrivet av rmpyro:

Tycker spelet är riktigt roligt iaf, har lagt runt 800 timmar på spelet. När dom lade till player vending så kändes spelet mycket mer socialt och man hänger mer med spelare som man annars inte spelar med. Ibland dyker upp fler spelare i sin camp när man bara hänger där lite.

Med dom nya dungeonen så har man några extra zoner att farma legendaries vid.

what the fuck 800h? spelet släpptes typ nyss

Jag har spelat rocket league sen release och har typ 700h.

2019-06-04 10:38
Skrivet av Vercadi:

what the fuck 800h? spelet släpptes typ nyss

Jag har spelat rocket league sen release och har typ 700h.

I genomsnitt 4 timmar om dagen sen release, låter väldigt mycket

2019-06-04 11:08
Skrivet av Arzei:

Jag kan inte komma på särskilt många andra branscher där det är praxis att sälja något som eventuellt lever upp till vad som lovats någon gång i framtiden.

Är ju vanligt med mjukvara, det är ju enkelt att uppdatera den och skicka ut till kunderna. Det är därför de kan med att sälja innan de är "nöjda".

Även bilar återkallas och fixas ibland men det är ju främst när det kommer fram att de fuskat/slarvat med något säkerhetsrelaterat och det börjat dyka upp jobbiga artiklar.

2019-06-04 11:36
Skrivet av Dunder:

I genomsnitt 4 timmar om dagen sen release, låter väldigt mycket

Kallas window mode och alt + tab

2019-06-04 12:10

Testade hoppa in i spelet för ett par veckor sedan och det var ett helt okej spel i dess nuvarande skick. Hatade releasen och deras MTX store, stödjer inte alls riktningen av spelet då jag älskar de tidigare spelen men rent generellt är det ett hyfsat spel. Det som stoppade mig från att fortsätta spela är travestin av det som kallas 'optimering'. Spelet använde drygt 60% av min GPU och 40% av min CPU men vägrade gå över ~34 ostadiga FPS, för att inte tala om strider när en powerpoint presentation höll högre FPS än spelet självt. Har inte haft sådana FPS problem på något spel om det inte kan rättfärdiga anledningen till varför det blir ett haveri på sådan nivå, till exempel i GW2 under meta-events med maxad character limit. Går jag runt och kollar på blommar så vill jag gärna ha lite högre FPS och att spelet ska använda min GPU och CPU till den nivån som krävs för att blommorna i fråga ska växa framför mina ögon i realtid (Kan eventuellt nöja mig med blommor som inte växer men FPSen bör öka oavsett).

Decent spel, katastrofal optimering.

Specs:
512GB SSD
GTX 1070 (Uppdaterade drivrutiner för att kolla om det blev skillnad, blev ej)
24GB RAM (1667 MHz, om jag minns korrekt)
i7 6700k 4GHz

2019-06-04 13:16

Känns lite som att FO76 blev det som Dayz var tänkt att bli fast utan zombies.

2019-06-04 14:04
Skrivet av MrPeters:

Testade hoppa in i spelet för ett par veckor sedan och det var ett helt okej spel i dess nuvarande skick. Hatade releasen och deras MTX store, stödjer inte alls riktningen av spelet då jag älskar de tidigare spelen men rent generellt är det ett hyfsat spel. Det som stoppade mig från att fortsätta spela är travestin av det som kallas 'optimering'. Spelet använde drygt 60% av min GPU och 40% av min CPU men vägrade gå över ~34 ostadiga FPS, för att inte tala om strider när en powerpoint presentation höll högre FPS än spelet självt. Har inte haft sådana FPS problem på något spel om det inte kan rättfärdiga anledningen till varför det blir ett haveri på sådan nivå, till exempel i GW2 under meta-events med maxad character limit. Går jag runt och kollar på blommar så vill jag gärna ha lite högre FPS och att spelet ska använda min GPU och CPU till den nivån som krävs för att blommorna i fråga ska växa framför mina ögon i realtid (Kan eventuellt nöja mig med blommor som inte växer men FPSen bör öka oavsett).

Decent spel, katastrofal optimering.

Specs:
512GB SSD
GTX 1070 (Uppdaterade drivrutiner för att kolla om det blev skillnad, blev ej)
24GB RAM (1667 MHz, om jag minns korrekt)
i7 6700k 4GHz

Något fel är det helt klart, snarare än ett fel med optimeringen (även om den också är ganska kass). Du borde få ut mer än 34FPS med ett 1070.

2019-06-04 14:26
Skrivet av MrPeters:

Testade hoppa in i spelet för ett par veckor sedan och det var ett helt okej spel i dess nuvarande skick. Hatade releasen och deras MTX store, stödjer inte alls riktningen av spelet då jag älskar de tidigare spelen men rent generellt är det ett hyfsat spel. Det som stoppade mig från att fortsätta spela är travestin av det som kallas 'optimering'. Spelet använde drygt 60% av min GPU och 40% av min CPU men vägrade gå över ~34 ostadiga FPS, för att inte tala om strider när en powerpoint presentation höll högre FPS än spelet självt. Har inte haft sådana FPS problem på något spel om det inte kan rättfärdiga anledningen till varför det blir ett haveri på sådan nivå, till exempel i GW2 under meta-events med maxad character limit. Går jag runt och kollar på blommar så vill jag gärna ha lite högre FPS och att spelet ska använda min GPU och CPU till den nivån som krävs för att blommorna i fråga ska växa framför mina ögon i realtid (Kan eventuellt nöja mig med blommor som inte växer men FPSen bör öka oavsett).

Decent spel, katastrofal optimering.

Specs:
512GB SSD
GTX 1070 (Uppdaterade drivrutiner för att kolla om det blev skillnad, blev ej)
24GB RAM (1667 MHz, om jag minns korrekt)
i7 6700k 4GHz

Lol den prestandan låter verkligen inte som att spelet hamnar i kategorin "Helt okej" imo. Har undvikit att spela spel för mindre optimeringsproblem än det.

Sida 1 av 2