Todd Howard och Fallout 76-teamet visste att spelet inte skulle bli en Metacritic-raket

Robot
Todd Howard och Fallout 76-teamet visste att spelet inte skulle bli en Metacritic-raket
Medlem

Jag kan inte komma på särskilt många andra branscher där det är praxis att sälja något som eventuellt lever upp till vad som lovats någon gång i framtiden.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Har spelar sedan release, mer nu än tidigare.
Visst har det hänt väldigt mycket med spelet under de första halvåret. Om det fortsätter såhär så kommer de bli riktigt bra.

Skulle i dagsläget ge spelet 3,5 / 5.
Tyckte man de verka va en bra grund men mycket buggar o annat skit i början så hade jag kunna rekommendera att prova det nu igen.

Medlem

Sjukt hur snabbt det kan gå för ett företag att tappa goodwill.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Lustigt, så lät det minsann inte månaderna INNAN spelet släpptes.

Medlem

Spelet var ju helt okay, tillochmed från början. Har ju bara blivit bättre. Dem flesta som whinar om detta är ju de som förväntade sig ett Fallout 5 och har inte ens testat detta spel.

Inaktiv
Skrivet av Arkaith:

Spelet var ju helt okay, tillochmed från början. Har ju bara blivit bättre. Dem flesta som whinar om detta är ju de som förväntade sig ett Fallout 5 och har inte ens testat detta spel.

Nej. Det är inte min upplevelse iaf. Jag har inte spelat det själv men har följt FO76 väldigt nära och min upplevelse är att folk klaga på att spelet var väldigt trasigt för många samt allt skit Bethesda pysslade med runt spelet som tygväskor och nån whiskyflaska i plast för att nämna ett fåtal.

Medlem

Är det någon som har lust att sammanfatta lite kort vad som gjorts med spelet sedan släppet? Har inte spelat det alls och är nyfiken. Kanske bättre att börja nu än då?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Nej. Det är inte min upplevelse iaf. Jag har inte spelat det själv men har följt FO76 väldigt nära och min upplevelse är att folk klaga på att spelet var väldigt trasigt för många samt allt skit Bethesda pysslade med runt spelet som tygväskor och nån whiskyflaska i plast för att nämna ett fåtal.

Du har inte spelat det alls? Check.

eld
Medlem
Skrivet av Arkaith:

Spelet var ju helt okay, tillochmed från början. Har ju bara blivit bättre. Dem flesta som whinar om detta är ju de som förväntade sig ett Fallout 5 och har inte ens testat detta spel.

Spelade vid launch en hel del och sporadiskt senare. Uppdateringarna har varit för lite för sent.

Medlem
Medlem

Vilken idiot! Klart som fan att det är hur man släpper ett spel som räknas. Man kan inte släppa ett trasigt spel och laga det i ett år och säga att man är nöjd.

Inaktiv
Skrivet av Arkaith:

Du har inte spelat det alls? Check.

Patetiskt försök att försöka avfärda mina argument som ogiltiga, fanboy. Jag redogjorde tydligt ett fåtal av problemen med spelet och Bethesdas aparta beteenden med sina fans. Är annars ett ganska stort fan av Bethesdas spel men lär inte röra detta på ett tag till vilket är synd för det kändes lovvärt innan launch men det är alldeles för mycket problem, inte bara tekniska utan designmässiga saker som PvP-systemet som är helt idiotiskt och för att inte nämna ”storyn” och hur den berättas...

Medlem

Det har helt klart blivit mycket bättre, men det borde ha varit i detta stadiet som det släpptes.

Tror det hade haft en mycket större spelarbas om man väntat några månader (och faktiskt lyssnat på betatestarna), då de flesta verkar ha gett upp på grund av den skakiga starten.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag har lärt mig att ignorera allt som Todd Howard har att säga. Notorisk lögnhals som tar sig själv på alldeles för stort allvar.

Såg en kommentar på Youtube som jag tycker är väldigt träffande: "Finding a glitch in a Bethesda game is like trying to find a needle in a needle stack."


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Du har inte spelat det alls? Check.

Å andra sidan kan andra människors respons ge en bättre koll på hur buggigt ett spel är än att spela det själv. Har spelat notoriskt buggiga spel utan att märka några större buggar och tvärtom, det ändrar inte det faktum att dom flesta andra som spelade det hade en annan upplevelse.

Om praktiskt taget alla spelare och recensenter säger att ett spel är buggigt då är det buggigt.

Medlem

Var på väg att köpa det flera gånger, men efter den omfattande negativa kritiken kände jag att det var tid att lyssna på rätt sida.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag tycker personligen att spelet blivit bättre. Grafiken har fått sig känns det som. Inte alls lika buggigt. Har precis byggt upp min bas nu och timmarna bara rinner iväg. Jag är ju ett fanboy av "survivalspel" så jag kommer nog lägga många timmar på FO76.

Medlem

Tycker spelet är riktigt roligt iaf, har lagt runt 800 timmar på spelet. När dom lade till player vending så kändes spelet mycket mer socialt och man hänger mer med spelare som man annars inte spelar med. Ibland dyker upp fler spelare i sin camp när man bara hänger där lite.

Med dom nya dungeonen så har man några extra zoner att farma legendaries vid.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Denna är verkligen värd att se för dom som har missat :


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Biggles:

Lustigt, så lät det minsann inte månaderna INNAN spelet släpptes.

Eller hur?
Vill också minnas att han snarare blev sur efter kritiken spelet har fått vid launch.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Tycker spelet är riktigt roligt iaf, har lagt runt 800 timmar på spelet. När dom lade till player vending så kändes spelet mycket mer socialt och man hänger mer med spelare som man annars inte spelar med. Ibland dyker upp fler spelare i sin camp när man bara hänger där lite.

Med dom nya dungeonen så har man några extra zoner att farma legendaries vid.

what the fuck 800h? spelet släpptes typ nyss

Jag har spelat rocket league sen release och har typ 700h.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

what the fuck 800h? spelet släpptes typ nyss

Jag har spelat rocket league sen release och har typ 700h.

I genomsnitt 4 timmar om dagen sen release, låter väldigt mycket


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag kan inte komma på särskilt många andra branscher där det är praxis att sälja något som eventuellt lever upp till vad som lovats någon gång i framtiden.

Är ju vanligt med mjukvara, det är ju enkelt att uppdatera den och skicka ut till kunderna. Det är därför de kan med att sälja innan de är "nöjda".

Även bilar återkallas och fixas ibland men det är ju främst när det kommer fram att de fuskat/slarvat med något säkerhetsrelaterat och det börjat dyka upp jobbiga artiklar.

Medlem
Skrivet av Dunder:

I genomsnitt 4 timmar om dagen sen release, låter väldigt mycket

Kallas window mode och alt + tab

Medlem

Testade hoppa in i spelet för ett par veckor sedan och det var ett helt okej spel i dess nuvarande skick. Hatade releasen och deras MTX store, stödjer inte alls riktningen av spelet då jag älskar de tidigare spelen men rent generellt är det ett hyfsat spel. Det som stoppade mig från att fortsätta spela är travestin av det som kallas 'optimering'. Spelet använde drygt 60% av min GPU och 40% av min CPU men vägrade gå över ~34 ostadiga FPS, för att inte tala om strider när en powerpoint presentation höll högre FPS än spelet självt. Har inte haft sådana FPS problem på något spel om det inte kan rättfärdiga anledningen till varför det blir ett haveri på sådan nivå, till exempel i GW2 under meta-events med maxad character limit. Går jag runt och kollar på blommar så vill jag gärna ha lite högre FPS och att spelet ska använda min GPU och CPU till den nivån som krävs för att blommorna i fråga ska växa framför mina ögon i realtid (Kan eventuellt nöja mig med blommor som inte växer men FPSen bör öka oavsett).

Decent spel, katastrofal optimering.

Specs:
512GB SSD
GTX 1070 (Uppdaterade drivrutiner för att kolla om det blev skillnad, blev ej)
24GB RAM (1667 MHz, om jag minns korrekt)
i7 6700k 4GHz

Medlem

Känns lite som att FO76 blev det som Dayz var tänkt att bli fast utan zombies.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Testade hoppa in i spelet för ett par veckor sedan och det var ett helt okej spel i dess nuvarande skick. Hatade releasen och deras MTX store, stödjer inte alls riktningen av spelet då jag älskar de tidigare spelen men rent generellt är det ett hyfsat spel. Det som stoppade mig från att fortsätta spela är travestin av det som kallas 'optimering'. Spelet använde drygt 60% av min GPU och 40% av min CPU men vägrade gå över ~34 ostadiga FPS, för att inte tala om strider när en powerpoint presentation höll högre FPS än spelet självt. Har inte haft sådana FPS problem på något spel om det inte kan rättfärdiga anledningen till varför det blir ett haveri på sådan nivå, till exempel i GW2 under meta-events med maxad character limit. Går jag runt och kollar på blommar så vill jag gärna ha lite högre FPS och att spelet ska använda min GPU och CPU till den nivån som krävs för att blommorna i fråga ska växa framför mina ögon i realtid (Kan eventuellt nöja mig med blommor som inte växer men FPSen bör öka oavsett).

Decent spel, katastrofal optimering.

Specs:
512GB SSD
GTX 1070 (Uppdaterade drivrutiner för att kolla om det blev skillnad, blev ej)
24GB RAM (1667 MHz, om jag minns korrekt)
i7 6700k 4GHz

Något fel är det helt klart, snarare än ett fel med optimeringen (även om den också är ganska kass). Du borde få ut mer än 34FPS med ett 1070.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Testade hoppa in i spelet för ett par veckor sedan och det var ett helt okej spel i dess nuvarande skick. Hatade releasen och deras MTX store, stödjer inte alls riktningen av spelet då jag älskar de tidigare spelen men rent generellt är det ett hyfsat spel. Det som stoppade mig från att fortsätta spela är travestin av det som kallas 'optimering'. Spelet använde drygt 60% av min GPU och 40% av min CPU men vägrade gå över ~34 ostadiga FPS, för att inte tala om strider när en powerpoint presentation höll högre FPS än spelet självt. Har inte haft sådana FPS problem på något spel om det inte kan rättfärdiga anledningen till varför det blir ett haveri på sådan nivå, till exempel i GW2 under meta-events med maxad character limit. Går jag runt och kollar på blommar så vill jag gärna ha lite högre FPS och att spelet ska använda min GPU och CPU till den nivån som krävs för att blommorna i fråga ska växa framför mina ögon i realtid (Kan eventuellt nöja mig med blommor som inte växer men FPSen bör öka oavsett).

Decent spel, katastrofal optimering.

Specs:
512GB SSD
GTX 1070 (Uppdaterade drivrutiner för att kolla om det blev skillnad, blev ej)
24GB RAM (1667 MHz, om jag minns korrekt)
i7 6700k 4GHz

Lol den prestandan låter verkligen inte som att spelet hamnar i kategorin "Helt okej" imo. Har undvikit att spela spel för mindre optimeringsproblem än det.

12
Skriv svar