Days Gone, Officiella speltråden – Allmän diskussion/Info/Guide/Världen

Sida 7 av 7
2019-05-13 17:39
Skrivet av breahl:

Jag undrar hur man kommer förbi väggar i ambush camps? Är i någon camp nu och har tryckt på alla knappar som finns men går inte att komma förbi en av väggarna.

Vad är det för slags vägg, hur ser den ut? Kan inte komma på att jag råkat ut för något sådant i en ambush camp. Jag brukar bara smyga in och plocka fienderna en och en (såvida de inte får syn på mig, då blir det fullt ös 😀), sedan finns det alltid en bunkeringång gömd någonstans men den brukar vara ganska lätt att hitta.

Vid ett tillfälle fick jag syn på en freaker horde i närheten av en ambush camp. Jag körde förbi horden med motorcykeln och alla freakers blev förstås helt vansinniga och började jaga mig. Jag körde sedan mot ambush camp och rakt igenom det. Hela horden brakade in i lägret och attackerade alla där. Jag stannade hojen en bit ifrån och tittade på spektaklet... 😄

2019-05-13 22:27
Skrivet av Nemo:

Vad är det för slags vägg, hur ser den ut? Kan inte komma på att jag råkat ut för något sådant i en ambush camp. Jag brukar bara smyga in och plocka fienderna en och en (såvida de inte får syn på mig, då blir det fullt ös 😀), sedan finns det alltid en bunkeringång gömd någonstans men den brukar vara ganska lätt att hitta.

Vid ett tillfälle fick jag syn på en freaker horde i närheten av en ambush camp. Jag körde förbi horden med motorcykeln och alla freakers blev förstås helt vansinniga och började jaga mig. Jag körde sedan mot ambush camp och rakt igenom det. Hela horden brakade in i lägret och attackerade alla där. Jag stannade hojen en bit ifrån och tittade på spektaklet... 😄

Håller på att bli galen på ett camp nu och är alltid en horde i närheten, så var ett bra tips och ska testa det.

2019-05-14 13:10

Jag har vart sugen på spelet ett tag, men har tvekat då jag hört mycket om spelförstörande buggar och så vidare, men detta var vid launch.

Hur är spelet nu? Har majoriteten av buggarna åtgärdas? Skulle ni säga att det är värt fullpris?

2019-05-14 13:45
Skrivet av bellyman:

Jag har vart sugen på spelet ett tag, men har tvekat då jag hört mycket om spelförstörande buggar och så vidare, men detta var vid launch.

Hur är spelet nu? Har majoriteten av buggarna åtgärdas? Skulle ni säga att det är värt fullpris?

Jag kan bara tala för min egen del och jag tycker definitivt det varit värt fullpris från dag 1. Jag har själv inte råkat ut särskilt många buggar alls egentligen. Dag 1-patchen fixade det mesta.

Få se, vad har jag råkat ut för... jo, vid ett tillfälle var den en ripper som "frös" fast i luften istället för att dö. Vid ett annat tillfälle försvann ljudet från motorcyckeln när jag åkte omkring. Ljudet kom tillbaka när jag klev av och hoppade på bågen igen. Sedan har det laggat en kort stund någon gång när det varit väldigt mycket grejer som hänt samtidigt, men det brukar ge med sig rätt snabbt. Jag spelar på PS4 Pro.

I övrigt inga konstigheter. På det stora hela ett väldigt skoj spel.

Sida 7 av 7