Days Gone, Officiella speltråden – Allmän diskussion/Info/Guide/Världen

Medlem

Jag tyckte spelet var segt och tråkigt i början. Men sedan tar det fart. Man väljer själv om man vill göra alla sidouppdrag.

Riktigt bra spel enligt mig. Möjligtvis inte om man ska spela flera timmar i sträck, men det händer aldrig mig numera. Perfekt att ta fram och köra nån timme ibland. Man kan inte se sin speltid nånstans? Men jag måste kommit upp i minst 30 timmar.

Medlem

Varvat det en gång, kommer låta det vara ett tag och köra sedan igen. Gillade storyn och karaktärerna starkt!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Varvat det en gång, kommer låta det vara ett tag och köra sedan igen. Gillade storyn och karaktärerna starkt!

Jag har också funderat på ny genomspelning, särskilt nu efter att jag skaffat ny TV som har HDR. Min gamla TV hade inte stöd för det så jag spelade igenom utan, men jag läste att Days Gone ska se riktigt bra ut med HDR så jag är bra nyfiken på hur det ser ut då.

Medlem

Skaffade det för några veckor sedan när det var nersatt och har snart tagit platina. Det här var ett spel som passade mig precis just nu.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag har också funderat på ny genomspelning, särskilt nu efter att jag skaffat ny TV som har HDR. Min gamla TV hade inte stöd för det så jag spelade igenom utan, men jag läste att Days Gone ska se riktigt bra ut med HDR så jag är bra nyfiken på hur det ser ut då.

Har bara spelat med HDR och det är riktigt snyggt Inte Horizon snyggt, men nog väl snyggt.


signatur

I drank what?

Medlem

Spelade ut det i somras. Var inte alls så långt och grindigt som jag hade befarat. Snyggt spel med hyggligt varierande miljöer. Handlingen var helt ok även om den knappast var i närheten av Telltales TWD eller The Last of Us. Tröttnade en smula i slutet när man varit ett tag i det sist upplåsta området.

Medlem

Slutade spela det ca 2 veckor efter launch. Var mest storyn som fick mig att tröttna, grep mig inte överhuvudtaget.

Avstängd

Intryck efter hmm 8-9h.

* Storyn och karaktärer i detta spel är verkligen patetiska. Det är knappt så man tänker B-film, man tänker snarare "13-åring inspireras av sina favoritspel och filmer - resident evil, sons of anarchy, far cry, world war Z och ägnar hela kvällen åt att hitta på en story, inkl genomtöntig kärleksaffär". Jättesött.

* FPS'en är förjävlig. 30 om man har tur, lite över 20 är mer normalt, märks speciellt när man är på sin motorcykel. Spelet är ju helt klart för snyggt för sitt eget bästa. Grafiken ÄR verkligen fantastik. Snö som sakta byggs på osv. Ljuset kan verkligen se fantastiskt ut, får mig att tänka på skärmdumparna av Last of Us 2.

* Bra kontroll, bättre än te.x RDR2.

* Hur världen är uppbyggd är smått fantastiskt. Någon/några i teamet har en helt otroligt känsla för plats, att få saker att kännas som om de placerats där av en anledning. Inget känns som 3D modeller utplacerade på måfå för att fylla upp. Sjukt bra. Älskar verkligen att gå / åka runt i denna värld. LITE negativt är det med de höga murarna av sten, de däremot är ju utplacerade endast för att skapa en viss linjäritet och dessa kan te sig lite onaturliga.

* Man kan bara simma typ 4 sek innan man dör. Tramsigt som fan. Man dör om man ska ta sig över en liten bit vatten till andra sidan. Varför? Genomidiotiskt.

Låter som jag inte gillar det, men jo, det har något, de har fångat en känsla, en fantastisk atmosfär genom grafiken, känsla för plats, uppdrag som är generiska men som genom bra kontroller och utförande ändå flyter på liksom, de funkar för att hålla intresset uppe. Inte säker på om det håller hela vägen.

Kan både förstå FZ's låga betyg och jag kan förstå de som tycker det är årets spel också.

Medlem

Nej nu lirar man det inte längre men fy fan vilket bra spel det var.
Gillar man det nu några år gamla Mad Max open world spelet så lär man älska Days Gone och vice versa.

Och ngn grinding var det inte tal om i detta spelet. Vet inte hur folk spelar som fått för sig man måste grinda för att kunna få upp camp levels. Det är bara o göra diverse sidoquests åt campsen så löser det sig. Inget konstigt alls.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Nä. Men spelade igenom hela spelet +extra uppdragen efter att man klarat spelet. Sen var jag mer en nöjd med spelet.

Skribent
Skrivet av Harmond:

Intryck efter hmm 8-9h.

* Storyn och karaktärer i detta spel är verkligen patetiska. Det är knappt så man tänker B-film, man tänker snarare "13-åring inspireras av sina favoritspel och filmer - resident evil, sons of anarchy, far cry, world war Z och ägnar hela kvällen åt att hitta på en story, inkl genomtöntig kärleksaffär". Jättesött.

* FPS'en är förjävlig. 30 om man har tur, lite över 20 är mer normalt, märks speciellt när man är på sin motorcykel. Spelet är ju helt klart för snyggt för sitt eget bästa. Grafiken ÄR verkligen fantastik. Snö som sakta byggs på osv. Ljuset kan verkligen se fantastiskt ut, får mig att tänka på skärmdumparna av Last of Us 2.

* Bra kontroll, bättre än te.x RDR2.

* Hur världen är uppbyggd är smått fantastiskt. Någon/några i teamet har en helt otroligt känsla för plats, att få saker att kännas som om de placerats där av en anledning. Inget känns som 3D modeller utplacerade på måfå för att fylla upp. Sjukt bra. Älskar verkligen att gå / åka runt i denna värld. LITE negativt är det med de höga murarna av sten, de däremot är ju utplacerade endast för att skapa en viss linjäritet och dessa kan te sig lite onaturliga.

* Man kan bara simma typ 4 sek innan man dör. Tramsigt som fan. Man dör om man ska ta sig över en liten bit vatten till andra sidan. Varför? Genomidiotiskt.

Låter som jag inte gillar det, men jo, det har något, de har fångat en känsla, en fantastisk atmosfär genom grafiken, känsla för plats, uppdrag som är generiska men som genom bra kontroller och utförande ändå flyter på liksom, de funkar för att hålla intresset uppe. Inte säker på om det håller hela vägen.

Kan både förstå FZ's låga betyg och jag kan förstå de som tycker det är årets spel också.

Trist med bilduppdateringen. Har svårt nog att leva med 30 fps efter åratal av PC-spelande, och dippar ned till 20 vette sjutton om jag kommer palla med. Lirar du på vanlig PS4 eller Pro?

Avstängd
Skrivet av Jonny Myrén:

Trist med bilduppdateringen. Har svårt nog att leva med 30 fps efter åratal av PC-spelande, och dippar ned till 20 vette sjutton om jag kommer palla med. Lirar du på vanlig PS4 eller Pro?

Jag spelar på Pro med SSD. Jag är ganska van vid 30 FPS faktiskt, inget jag hänger upp mig på direkt. När det dippar mot 20 däremot, det har jag svårt att svälja år 2019.

Ibland undrar man om vi någonsin kommer få 60 FPS som standard på konsol för vi har väl legat på 20-30 FPS sedan 15 år tillbaka nu, och med varje ny konsol så är det "nu kommer vi få bra FPS!" men så blir det aldrig. Jag förstår inte grejen med att inte ha grafikinställningar på konsol. Jag hade lätt kunnat leva med low-res skuggor och kanske lite sämre draw distance men istället få de där 5-10 extra FPSen, de hade behövts här.

Skriv svar