HP:s nya VR-headset tar ett rejält kliv upp i upplösning

Robot
HP:s nya VR-headset tar ett rejält kliv upp i upplösning

Kör Steam VR med 2160 x 2160 per öga.

#hp, #nyhetstips, #virtual-reality, #vr


Medlem

Följer med intresse. Fixa en till redaktionen pronto Calle!

Medlem

Bra att fler företag förstår att VR är framtiden

Medlem

det är ju fortfarande alldeles för dyrt tyvärr.. men kul att fler satsar på vr headsets

Medlem

bläää är ju fortfarande 90hz -.-

Medlem
Skrivet av Demonsluger:

bläää är ju fortfarande 90hz -.-

90 hz är bra. Vad är felet med det?

Medlem

Fortfarande relativt låg fov, 140-210fov någonstans borde vara standard.

Varför inte ta med Pimax 5k/8k i tabellen?
Nu låter det som att HP är i framkant utan konkurrens, vilket inte riktigt är sant, och inte riktigt schysst heller. Om man nu kollar på nuffror så ligger Pimax med där framme, och har dessutom nästan dubbel FOV vilket många verkar eftertrakta.

Medlem

När de eliminerar Screen door effekten så kommer jag att bli spekulant på VR igen.
Har testat både Oculus rift och HTC Vive Pro, totalt värdelöst med Screen Door Effect, alla detaljer i bilden försvinner ju, man ser bara pixlar i stort sett.

Gen
Medlem
Skrivet av Demonsluger:

bläää är ju fortfarande 90hz -.-

Är väl helt okej? Tänk hur tungt det blir att driva den upplösningen i den uppdateringsfrekvensen.

Medlem

Större FOV är utan tvekan det som jag vill se inom VR.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

När de eliminerar Screen door effekten så kommer jag att bli spekulant på VR igen.
Har testat både Oculus rift och HTC Vive Pro, totalt värdelöst med Screen Door Effect, alla detaljer i bilden försvinner ju, man ser bara pixlar i stort sett.

Jag tror det är en vanesak.
Jag såg också pixlarna i början men nu enbart om jag tänker på det, annars är det som hjärnan anpassat sig och suddat bort kanterna.
Det är ju en högst individuell kännsla förståss så det funkar nog inte på alla


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

KoP
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Bra att fler företag förstår att VR är framtiden

Synd bara att priset inte reflekterar detsamma.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dalton Sleeper:

Varför inte ta med Pimax 5k/8k i tabellen?
Nu låter det som att HP är i framkant utan konkurrens, vilket inte riktigt är sant, och inte riktigt schysst heller. Om man nu kollar på nuffror så ligger Pimax med där framme, och har dessutom nästan dubbel FOV vilket många verkar eftertrakta.

Det var deras egen tabell, så förstår att de kanske inte tar med Pimax. Har dit ratat det?


signatur
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Varför inte ta med Pimax 5k/8k i tabellen?
Nu låter det som att HP är i framkant utan konkurrens, vilket inte riktigt är sant, och inte riktigt schysst heller. Om man nu kollar på nuffror så ligger Pimax med där framme, och har dessutom nästan dubbel FOV vilket många verkar eftertrakta.

Pimax har ju fov, men inte mycket annat som talar för den, när man tittar på recensioner och jämförelser. Värre screen door än många andra.

Medlem

VR <3

Inne på mitt 6:e år med VR och tycker fortfarande det är lika roligt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Har inte ens råd med ett grafikkoet kraftig nog att driva VR,än mindre slänga ut 7000 extra för en hjälm.

Med alla framsteg som sker så väntar jag nog dessutom gärna en generation till .

1
Skriv svar