Analytiker analyserar – tror att Destiny 3 släpps under 2020

Sida 1 av 1
2019-01-11 17:27
Analytiker analyserar – tror att Destiny 3 släpps under 2020

Menar att skilsmässan från Activision gynnar Bungie.

#activision, #bungie, #destiny


2019-01-11 17:41

De mjölkas på friskt, släpp ett nytt Destiny vartannat år plus en massa dyra DLC där mellan?

2019-01-11 18:01
Skrivet av Haziza:

De mjölkas på friskt, släpp ett nytt Destiny vartannat år plus en massa dyra DLC där mellan?

Med tanke på hur svalt både första och andra destiny togs emot har jag svårt att se varför längre utvecklingstid i dessa fallen var befogade.

2019-01-11 20:24
Skrivet av Sillgam:

Med tanke på hur svalt både första och andra destiny togs emot har jag svårt att se varför längre utvecklingstid i dessa fallen var befogade.

Fast första gick väl ok nog för dom att göra en tvåa? Då kass kan det inte ha gått

2019-01-11 20:52

Gott. Kanske bungie kan göra ett nytt. Ip till Xbox! Utan bojorna från mikrotransaktioner. Tror de kommer göra det destiny vart tänkt som från början. Dessutom slipper de kanske utveckla till den sämre plattformen som är PlayStation.

2019-01-11 22:01

Jag kan ingenting om Destiny men är det inte konstigt att släppa regelrätta uppföljare på MMORPG spel? Bygg vidare på ettan istället och patcha, uppdatera och sälj dlc istället. Sådana här släpp splittar ju användarbasen hela tiden för att inte tala om att det kostar enormt med pengar.

2019-01-11 23:07
Skrivet av the_o:

Gott. Kanske bungie kan göra ett nytt. Ip till Xbox! Utan bojorna från mikrotransaktioner. Tror de kommer göra det destiny vart tänkt som från början. Dessutom slipper de kanske utveckla till den sämre plattformen som är PlayStation.

Oavsett din åsikt om ps4 så känns det ju rätt djävla dumt att inte utveckla till den konsolen som sålt absolut bäst. I augusti-18 Så hade ps4 sålt i 82M exemplar medan xbox one låg på 39M. Jag jobbar inte med att sälja men till och med jag kan ju räkna ut med röven och en krita att man vill ha så bred kundkrets som möjligt för att tjäna pengar. Eller?

Sen 2020 så är chanserna rätt goda för NG konsoler. Och där kan du omöjligt veta vilken som har bäst hårdvara.

2019-01-12 08:18

Destiny 3 kommer släppas då next gen konsollerna kommer så 2020 eller 2021 verkar rimligt. Att släppa precis innan dem verkar bra dumt. Om de bygger vidare på forsaken blir nog d3 riktigt bra.

2019-01-12 09:09
Skrivet av FejkFejksson:

Fast första gick väl ok nog för dom att göra en tvåa? Då kass kan det inte ha gått

Ingen aning om hur de gick rent försäljningamässigt. Tänkte mer på hur de togs emot av communityn.

2019-01-12 13:36
Skrivet av Jaxz:

Destiny 3 kommer släppas då next gen konsollerna kommer så 2020 eller 2021 verkar rimligt. Att släppa precis innan dem verkar bra dumt. Om de bygger vidare på forsaken blir nog d3 riktigt bra.

Eller så släpper man precis innan generstionsbytet så folk köper spelet två gånger...

2019-01-12 13:56
Skrivet av Daugeleven:

Oavsett din åsikt om ps4 så känns det ju rätt djävla dumt att inte utveckla till den konsolen som sålt absolut bäst. I augusti-18 Så hade ps4 sålt i 82M exemplar medan xbox one låg på 39M. Jag jobbar inte med att sälja men till och med jag kan ju räkna ut med röven och en krita att man vill ha så bred kundkrets som möjligt för att tjäna pengar. Eller?

Sen 2020 så är chanserna rätt goda för NG konsoler. Och där kan du omöjligt veta vilken som har bäst hårdvara.

Nja, visst är antalet sålda plattformar en faktor de måste räkna med. Men antalet plattformar skapar inte automatiskt en bred kundkrets. Oavsett hur plattformarna har sålts så vet vi ju att den största majoriteten sannolikt inte kommer att befatta sig med spelet, få spel når ju alla plattformsköpare. De miljoner som är intresserade av ditt spel kan i majoritet befinnas sig bland de 39 miljoner X-spelarna. Men nu gäller det att vässa kritan du har i röven. Det kan nämligen vara fördelaktigt att sluta att utveckla för en viss konsol efter ett antal titlar.

Din kundkrets består inte av spelare som köpt ditt spel en gång, de är fortfarande bara potentiella köpare. Dessa analyserar du med röv och krita för att ta reda på om de är skit eller inte skit. Vilken ålder har de, vilka värderingar, vilka kön har de, vilken etnicitet har de, hur ser deras generella inkomst ut per vecka, månad och år, vilka riskbeteenden har de (droger, hasard, sex, etc.), vilka kommunikationsbeteenden har de, hur ser deras familjesituation ut, vilka intressen har de samt vilka marknadsföringsytor kommer de i kontakt med dig? Kartlägg utav bara helvete, helt enkelt. Sedan skapar du ett andra spel.

Det är de som köper ditt andra spel som börjar bygga upp din riktiga kundkrets. Sannolikheten för att de köper ytterligare produkter från dig är väldigt, väldigt hög. Ta alla dina frekventa kunder och analysera dem efter dina kartläggningar om dem. Vad har de för gemensamma nämnare? Så lätt får du reda på hur du ska fokusera din energi och ekonomi. Det kan alltså vara hög tid att klippa utvecklingskostnader till en konsol med många miljoner spelare om det visar sig att din kundkrets inte finns där.

2019-01-13 12:18

Det kvittar hur mycket "fel" Bungie gör. Folk kommer fortsätta spela Destiny, däribland jag. Man vill ju se hur det utvecklas på egen hand.

2019-01-13 20:23
Skrivet av hannes.theorell:

Nja, visst är antalet sålda plattformar en faktor de måste räkna med. Men antalet plattformar skapar inte automatiskt en bred kundkrets. Oavsett hur plattformarna har sålts så vet vi ju att den största majoriteten sannolikt inte kommer att befatta sig med spelet, få spel når ju alla plattformsköpare. De miljoner som är intresserade av ditt spel kan i majoritet befinnas sig bland de 39 miljoner X-spelarna. Men nu gäller det att vässa kritan du har i röven. Det kan nämligen vara fördelaktigt att sluta att utveckla för en viss konsol efter ett antal titlar.

Din kundkrets består inte av spelare som köpt ditt spel en gång, de är fortfarande bara potentiella köpare. Dessa analyserar du med röv och krita för att ta reda på om de är skit eller inte skit. Vilken ålder har de, vilka värderingar, vilka kön har de, vilken etnicitet har de, hur ser deras generella inkomst ut per vecka, månad och år, vilka riskbeteenden har de (droger, hasard, sex, etc.), vilka kommunikationsbeteenden har de, hur ser deras familjesituation ut, vilka intressen har de samt vilka marknadsföringsytor kommer de i kontakt med dig? Kartlägg utav bara helvete, helt enkelt. Sedan skapar du ett andra spel.

Det är de som köper ditt andra spel som börjar bygga upp din riktiga kundkrets. Sannolikheten för att de köper ytterligare produkter från dig är väldigt, väldigt hög. Ta alla dina frekventa kunder och analysera dem efter dina kartläggningar om dem. Vad har de för gemensamma nämnare? Så lätt får du reda på hur du ska fokusera din energi och ekonomi. Det kan alltså vara hög tid att klippa utvecklingskostnader till en konsol med många miljoner spelare om det visar sig att din kundkrets inte finns där.

Vilket svammel. Givetvis ökar en större marknad sannolikheten för att en produkt ska sälja bättre. Det är inte svårt för Bungie att utveckla till både Xbox och PS4 i syfte att maximera antalet kunder.

2019-01-14 09:31
Skrivet av hannes.theorell:

Nja, visst är antalet sålda plattformar en faktor de måste räkna med. Men antalet plattformar skapar inte automatiskt en bred kundkrets. Oavsett hur plattformarna har sålts så vet vi ju att den största majoriteten sannolikt inte kommer att befatta sig med spelet, få spel når ju alla plattformsköpare. De miljoner som är intresserade av ditt spel kan i majoritet befinnas sig bland de 39 miljoner X-spelarna. Men nu gäller det att vässa kritan du har i röven. Det kan nämligen vara fördelaktigt att sluta att utveckla för en viss konsol efter ett antal titlar.

Din kundkrets består inte av spelare som köpt ditt spel en gång, de är fortfarande bara potentiella köpare. Dessa analyserar du med röv och krita för att ta reda på om de är skit eller inte skit. Vilken ålder har de, vilka värderingar, vilka kön har de, vilken etnicitet har de, hur ser deras generella inkomst ut per vecka, månad och år, vilka riskbeteenden har de (droger, hasard, sex, etc.), vilka kommunikationsbeteenden har de, hur ser deras familjesituation ut, vilka intressen har de samt vilka marknadsföringsytor kommer de i kontakt med dig? Kartlägg utav bara helvete, helt enkelt. Sedan skapar du ett andra spel.

Det är de som köper ditt andra spel som börjar bygga upp din riktiga kundkrets. Sannolikheten för att de köper ytterligare produkter från dig är väldigt, väldigt hög. Ta alla dina frekventa kunder och analysera dem efter dina kartläggningar om dem. Vad har de för gemensamma nämnare? Så lätt får du reda på hur du ska fokusera din energi och ekonomi. Det kan alltså vara hög tid att klippa utvecklingskostnader till en konsol med många miljoner spelare om det visar sig att din kundkrets inte finns där.

Asså, vad snackar du om? För övrigt, med en snabb googlesökning hittar du data på att ps4 har flest spelare.
https://warmind.io/activity

2019-01-14 09:37

Har svårt att förstå varför en analytiker skulle sjunka så lågt och svara på en sån trivial fråga?!

Sida 1 av 1