Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Avstängd
Skrivet av Zontos:

@Över45: Eftersom jag är arbetslös så har det helt enkelt varit svårt att inte spela story och vissa sidospår haha. Det som blev långnäsa för mig är att vissa sidouppdrag tydligen bara går att göra innan storyn är klar, så spela alla sidouppdragen du hittar när du märker att du är i slutet av spelet. Efter kap4 så blev spelet ganska drygt utan att spoila varför, så det är inte så dum idé att fortsätta irra runt och göra andra saker så länge man vill göra det

Ja spela inte förbi kapitel 4 om ni vill fortsätta utforska i eran egen takt. Spelet blir lite pang på efter det och mycket händer hela tiden.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Ja spela inte förbi kapitel 4 om ni vill fortsätta utforska i eran egen takt. Spelet blir lite pang på efter det och mycket händer hela tiden.

Kan man göra Stranger-missions efter storyn?


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Kan man göra Stranger-missions efter storyn?

Ja jag har då fått ett par hittills när jag ridit runt.

Är nere vid Armadillo och dom trakterna nu och utforskar, ska fiska lite och greja.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

@breahl: Gött, jag försöker göra alla camp-related sidequests så fort de dyker upp för att inte missa något. Stranger missions ligger o släpar lite. men det kan de få göra då!


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

@breahl: Gött, jag försöker göra alla camp-related sidequests så fort de dyker upp för att inte missa något. Stranger missions ligger o släpar lite. men det kan de få göra då!

Ja camp-sidoquests kommer inte komma sen.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

När man äntligen fått tag i en Perfect Moose Pelt och har Trappern inom synbart avstånd...

... så blir man ambushad av en Cougar.


signatur

Nämen!

Ambassadör
Xbox

@Struggle: The Struggle is real...

De är riktigt sneaky.


signatur

Jump in.

Medlem

@breahl: Pang på kan man lugnt säga, jag hade en tid att passa och vips så kunde jag inte spara på två-tre timmar pga uppdrag som gick efter varandra...

Man kan göra strangeruppdrag! Trodde att vissa försvann men gjorde ett idag jag hade skippat innan pga tråkigt uppdrag. Vissa strangeruppdrag är det tycker jag. Det var rätt soft.

Har också varit omkring i New Austin men glömmer namnen på ställena hela tiden, det är väll ställer som ligger i ruiner? Dödar alltid dom som försöker döda civila..

Medlem

Precis klar med kapitel 3 (typ). Blir kapitlen kortare frampå eller är det ungefär samma speltid?

Det är förbaskat kul måste jag säga o intressant story som håller en uppmärksam. Så jäkla mycket grejer kvar att göra, misstänker dock att mitt intresse kommer svalna något efter storyn o lite små missions då maniskt samlande och craftande inte är min cup of Tea riktigt.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Avstängd
Skrivet av Zontos:

@breahl: Pang på kan man lugnt säga, jag hade en tid att passa och vips så kunde jag inte spara på två-tre timmar pga uppdrag som gick efter varandra...

Man kan göra strangeruppdrag! Trodde att vissa försvann men gjorde ett idag jag hade skippat innan pga tråkigt uppdrag. Vissa strangeruppdrag är det tycker jag. Det var rätt soft.

Har också varit omkring i New Austin men glömmer namnen på ställena hela tiden, det är väll ställer som ligger i ruiner? Dödar alltid dom som försöker döda civila..

Jo är där nere vid new austin just nu och är väl där red dead 1 utspelar sig? Har aldrig spelat det men är rätt så dött där nere och mycket öken. Armadillo verkar vara en hyfsat stor stad men fyller ingen funktion just nu, hoppas det kommer något senare som man får göra nere i det där området. Det är ju verkligen hur stort som helst där nere, har ridit runt i timmar nu och utforskat. Konstigt att dom har det med men inget av main story utspelas där. Borde komma någon expansion tycker man där det finns saker att göra där nere med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av N_micke:

Precis klar med kapitel 3 (typ). Blir kapitlen kortare frampå eller är det ungefär samma speltid?

Det är förbaskat kul måste jag säga o intressant story som håller en uppmärksam. Så jäkla mycket grejer kvar att göra, misstänker dock att mitt intresse kommer svalna något efter storyn o lite små missions då maniskt samlande och craftande inte är min cup of Tea riktigt.

De är ungefär lika många, något kapitel är det bara sju uppdrag och det kan du se på social club eller vad det heter och det är kanske ungefär lika mycket speltimmar per kapitel (kap5 har knappt tre timmar). Nej crafta saker är inte riktigt min grej heller, förstår inte vad jag ska ha en bävermössa till men jag kanske är tråkig. Däremot erbjuder spelet mycket mer efter storyn jämfört med andra spel som jag tycker gör spelet mycket bättre.

Skrivet av breahl:

Jo är där nere vid new austin just nu och är väl där red dead 1 utspelar sig? Har aldrig spelat det men är rätt så dött där nere och mycket öken. Armadillo verkar vara en hyfsat stor stad men fyller ingen funktion just nu, hoppas det kommer något senare som man får göra nere i det där området. Det är ju verkligen hur stort som helst där nere, har ridit runt i timmar nu och utforskat. Konstigt att dom har det med men inget av main story utspelas där. Borde komma någon expansion tycker man där det finns saker att göra där nere med.

Det är verkligen dött och det känns som det är anarki på riktigt där gängen styr och tyckte det var rätt tråkigt område tyvärr. Jag trodde faktiskt att spelet skulle sluta där på något vis, blev förvånad..

Avstängd
Skrivet av Zontos:

De är ungefär lika många, något kapitel är det bara sju uppdrag och det kan du se på social club eller vad det heter och det är kanske ungefär lika mycket speltimmar per kapitel (kap5 har knappt tre timmar). Nej crafta saker är inte riktigt min grej heller, förstår inte vad jag ska ha en bävermössa till men jag kanske är tråkig. Däremot erbjuder spelet mycket mer efter storyn jämfört med andra spel som jag tycker gör spelet mycket bättre.

Det är verkligen dött och det känns som det är anarki på riktigt där gängen styr och tyckte det var rätt tråkigt område tyvärr. Jag trodde faktiskt att spelet skulle sluta där på något vis, blev förvånad..

Jo precis, blev anfallen av några Mexikaner det första som hände när jag började närma mig området, dom kallade mig gringo! Sköt ner alla fyra ganska snabbt! Nu ska vi väl inte hoppas allt för mycket på någon expansion för det kom ju aldrig till GTA V men vore kul med en expansion som behandlade det området. Varför ens göra det liksom om inget ska hända där nere? Det är ju hur stort som helst.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Ja eller hur det är ju lite konstigt, det finns inga stranger-uppdrag heller som jag kan se. Fast eftersom delar av mexico finns att beträda så kanske det kommer ELLLEEERR så gör dom det till alla som vill spela RDR2 online. Men vem vet.

Medlem

Lite jag lärde mig idag/igår.

Är Arthurs stamina låg skall man inte simma. Han drunknar när han blir för trött. Han kunde inte heller äta/dricka något när han simmade. Alltså helt emot föräldrars råd att "vänta med att bada när man ätit för man får kramp". Ät ordentligt, drick Gin, bitters allt som ger ökad stamina.
Jag antar att han kan svälta ihjäl också. Är det någon som prövat?

Dagens bugg: en diligens krockar med en annan vagn. De fastnade och trätade men inget hände sedan. Försökte hjälpa dem eller skära lös hästarna inget funkade. Till slut gick jag och öppnade bagaget på diligensen och stal det som fanns. Ingen reaktion. ☺

Medlem
Skrivet av Zontos:

@Över45: Eftersom jag är arbetslös så har det helt enkelt varit svårt att inte spela story och vissa sidospår haha. Det som blev långnäsa för mig är att vissa sidouppdrag tydligen bara går att göra innan storyn är klar, så spela alla sidouppdragen du hittar när du märker att du är i slutet av spelet. Efter kap4 så blev spelet ganska drygt utan att spoila varför, så det är inte så dum idé att fortsätta irra runt och göra andra saker så länge man vill göra det

Tack! Utmärkt info. Jag lallar vidare då, för egen skull.

Avstängd
Skrivet av Över45:

Lite jag lärde mig idag/igår.

Är Arthurs stamina låg skall man inte simma. Han drunknar när han blir för trött. Han kunde inte heller äta/dricka något när han simmade. Alltså helt emot föräldrars råd att "vänta med att bada när man ätit för man får kramp". Ät ordentligt, drick Gin, bitters allt som ger ökad stamina.
Jag antar att han kan svälta ihjäl också. Är det någon som prövat?

Dagens bugg: en diligens krockar med en annan vagn. De fastnade och trätade men inget hände sedan. Försökte hjälpa dem eller skära lös hästarna inget funkade. Till slut gick jag och öppnade bagaget på diligensen och stal det som fanns. Ingen reaktion. ☺

Jag var med om samma då jag var i Blackwater första gången, fast då gällde det general store. Det var helt tomt när jag kom in så tog allt ur kassa-apparaten, var typ $50 där i.

Läs inte följande text om ni inte vill bli spoilade, handlar om simning efter man klarat spelet.

Jäkligt jobbigt tycker jag att John Marston inte kan simma. Jag var ju van att spela Arthur så klart man hoppat i vattnet lite överallt.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Över45:

Tack! Utmärkt info. Jag lallar vidare då, för egen skull.

Jag upptäckte sedan att vissa uppdrag faktiskt går att spela som jag hade hoppat över innan, men man har ju massa foton med sig som jag tänkte man kunde kolla på efter storyn och de är borta.

Skrivet av breahl:

Jag var med om samma då jag var i Blackwater första gången, fast då gällde det general store. Det var helt tomt när jag kom in så tog allt ur kassa-apparaten, var typ $50 där i.

Läs inte följande text om ni inte vill bli spoilade, handlar om simning efter man klarat spelet.

Jäkligt jobbigt tycker jag att John Marston inte kan simma. Jag var ju van att spela Arthur så klart man hoppat i vattnet lite överallt.

När jag var i Blackwater för första gången för att köpa tidningar så undrade tidningspojken vad fan jag ville nu... Folk var allmänt otrevliga också, lite skumt. Men ja, angående det du skriver i spoilern så tycker jag det var jobbigt det också.

Ambassadör
Xbox

Legend of the East-satcheln som man kan crafta hos Pearson när man craftat alla de övriga satchels var ju hyfsat OP, hehe.

Perfekt för en hamster som mig som samlar på allt... Nu kan jag plocka upp allt!


signatur

Jump in.

Medlem

Herr Gnägg har faktiskt hängt med ända sedan man kom till Valentine första gången, men igår låg han pyrt till.

Först brakade han in i ett räcke på en bro, när jag lastat på fina fisken igen på hästen så lyckades han hoppa över räcket istället och ramla, en tredje gång lyckades vi med samma grej. Herr Gnägg har inte varit så nära döden på alla kapitel som igår....kan man skjuta sin häst förresten?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Ambassadör
Xbox

@N_micke: Haha, ja ta hand om sin häst är ett äventyr i sig... Skjuta har jag inte provat, men jag fick sjukt dåligt samvete igår när jag av misstag råkade ge min häst en rak höger på mulen. Han skrek och sprang iväg, jag efter...Förlåt!

Sådana stunder som man inser att de lyckats med inlevelsen...Vem fan får dåligt samvete över en digital häst i ett dataspel?


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av N_micke:

Herr Gnägg har faktiskt hängt med ända sedan man kom till Valentine första gången, men igår låg han pyrt till.

Först brakade han in i ett räcke på en bro, när jag lastat på fina fisken igen på hästen så lyckades han hoppa över räcket istället och ramla, en tredje gång lyckades vi med samma grej. Herr Gnägg har inte varit så nära döden på alla kapitel som igår....kan man skjuta sin häst förresten?

Haha jag vet inte, har skjutit en vildhäst men aldrig testat min egen. Känns dyrt att skjuta hästar som kostar mellan $800 och $1050.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Haha när jag skulle köpa den snabbaste hästen man kunde köpa vid ett stall så fick jag lite dåligt samvete för att jag valde bort den temporära hästen jag hade nu. Fan vad feg den är i övrigt, tror den heter Arab något. Snabb och feg.

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Haha när jag skulle köpa den snabbaste hästen man kunde köpa vid ett stall så fick jag lite dåligt samvete för att jag valde bort den temporära hästen jag hade nu. Fan vad feg den är i övrigt, tror den heter Arab något. Snabb och feg.

Missouri Fox Trotter är den bästa enligt denna video så jag kör en sån, den är bra.

https://www.youtube.com/watch?v=vyZy8JDvHi0&t=554s

Finns i stallet i Blackwater att köpa för 800 nått.


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

@Zontos
@breahl

Haha på bilträffar snackar man bilar, på FZ snackar man hästar.

Gen
Medlem
Skrivet av Över45:

Jag antar att han kan svälta ihjäl också. Är det någon som prövat?

Jag äter inte alls ofta utan bara ifall jag slår mig eller liknande...vilket iofs händer då och då så jag käkar väl regelbundet trots allt.

Undrar om man kan stinka ihjäl? Har inte badat på en vecka men folk umgås fortfarande med mig, inte illa

Ambassadör
Xbox

@breahl: Ah, så det finns något fetare än araben då trots allt... Blackwater antar jag att man inte har tillgång till förrän i end game? Gick på @Zimpan s tips och har en mäkta fin vit pålle numer, mycket nöjd!


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Gen:

Jag äter inte alls ofta utan bara ifall jag slår mig eller liknande...vilket iofs händer då och då så jag käkar väl regelbundet trots allt.

Undrar om man kan stinka ihjäl? Har inte badat på en vecka men folk umgås fortfarande med mig, inte illa

Man kan ju hitpoint-tanka genom att äta sig fet...

Apropå lukt... När jag kommer in till stan efter en veckas jakt ute i skogen så brukar folk kommentera att jag ser ut som en slufs. Ohyfsat! Det är ju bara lite skit, blod och gammalt mög... Börjar få ett mäktigt skägg också.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

@breahl: Ah, så det finns något fetare än araben då trots allt... Blackwater antar jag att man inte har tillgång till förrän i end game? Gick på @Zimpan s tips och har en mäkta fin vit pålle numer, mycket nöjd!

Den finns i Scarlett Meadows Stable också efter kapitel 4.

https://rankedboost.com/red-dead-redemption-2/missouri-fox-tr...

@Zimpan Ja fan, hästar är ju roligare att prata.

Both the Amber Champagne and Silver Dapple Pinto can be purchased from a stable.
The Missouri Fox Trotter is a well-rounded multi-class breed.
Their strong build and great Stamina also make them excellent work horses.
They are renowned for their gentle trotting which makes them a comfortable ride.
They can be identified by their muscular frame and eye-catching coats.
This breed is healthy and fast.
The Missouri Fox Trotter is renowned for the calm stride making them a perfect choice for riding.

Jag köpte en sån och en arab i blackwater, har inte använt araben något än utan har den bara i stallet. Får se om man tar fram den någon gång framöver. Vill bonda riktigt med denna fox trotter först!


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

@breahl: Nice!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Över45:

Lite jag lärde mig idag/igår.

Är Arthurs stamina låg skall man inte simma. Han drunknar när han blir för trött. Han kunde inte heller äta/dricka något när han simmade. Alltså helt emot föräldrars råd att "vänta med att bada när man ätit för man får kramp". Ät ordentligt, drick Gin, bitters allt som ger ökad stamina.
Jag antar att han kan svälta ihjäl också. Är det någon som prövat?

Dagens bugg: en diligens krockar med en annan vagn. De fastnade och trätade men inget hände sedan. Försökte hjälpa dem eller skära lös hästarna inget funkade. Till slut gick jag och öppnade bagaget på diligensen och stal det som fanns. Ingen reaktion. ☺

jag blev påkörd av 2 lirare i en såndär vagn med tak och flög igenom vagnen och kom ut på baksidan, visste att det skulle ske förr lr senare, direkt första gången jag såg en sån


signatur

//monster

Skriv svar