Recension – God of War

Gen
Medlem
Skrivet av Slappyjam:

Det börjar närma sig att man köper en PS4 enbart för detta spelet. Gjorde ju samma sak med PS3an för just God of War. Så är väl inte så märkligt detta!
Men när det kommer till just PS4. Är det en värd investering att köra på PS4 Pro över vanliga PS4? Är det en skillnad som "betalar" sig i prestanda?

Jag ägde vanliga PS4an och köpte sedan PS4 Pro. Är lite av en grafikjunkie så när jag ändå hade en 4K TV med HDR kunde jag inte låta bli att uppgradera. Jag gillar verkligen krispigheten i 4K (även om det är checkerboard) så för mig var det absolut värt det.

Medlem

94/100 än så länge på metacritics baserat på 77 recensioner. Inte illa Santa Monica. Inte illa alls!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

@anon_306295: Haha, så du vill alltså ha ett spel utan interaktion, mellansekvenser och estetiskt tilltalande banor.
Då är "Big Rigs: Over The Road Racing" något som borde falla dig i smaken. (Y)

Medlem

@Slappyjam: Gjorde samma sak, problemet är att jag är en pc-gamer så det blir att det bara står och dammar sen

Medlem

@Gen: Problemet är att jag har en 4k tv men jag skulle aldrig välja att spela i det om det var 30 fps 4k eller 60fps "1080p" därför känns det ovärt att skaffa en ps4pro.

Medlem

@anon_306295: Troligen ingen ägare till ett PS4😑


signatur

Banksy

Avstängd

Blir ett köp, verkar väl tillräckligt annorlunda mot det tidigare (som jag inte tyckte var så bra, kontrollerna var dåliga bl.a, låst vy m.m).

någon som vet om det har HDR? vill ju såklart spela i 4K på min OLED och då vill man ju även att det ska finnas HDR helst

Medlem

5/5?
Får hela spelvärldens medier betalt för att posta höga recensioner eller vad?
Efter 5 timmar in kan jag säga:
+bra story
+bra fighting

Men thats it.
Att jämföra med zelda och skyrim är bara löjeväckande.

3,5 eller möjligtvis en fyra hade varit ett ÄRLIGT betyg

Frilansare
Skrivet av Vercadi:

Skulle vara kul att spela, tragiskt nog kommer jag nog aldrig få göra det när spelutvecklare fortfarande år 2018 tycker det är logiskt med konsolexklusivitet.

Du kanske har en kompis med PS4? Bytlåna var vanligt på min tid.

Frilansare
Skrivet av Plofgren:

5/5?
Får hela spelvärldens medier betalt för att posta höga recensioner eller vad?
Efter 5 timmar in kan jag säga:
+bra story
+bra fighting

Men thats it.
Att jämföra med zelda och skyrim är bara löjeväckande.

3,5 eller möjligtvis en fyra hade varit ett ÄRLIGT betyg

Vi ger ett spel ett betyg du inte håller med om = köpta spelmedier. Okidoki.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Vi ger ett spel ett betyg du inte håller med om = köpta spelmedier. Okidoki.

Såklart! Alla måste ju tycka precis som honom. Allt annat är bullshit.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Inaktiv
Skrivet av Renton:

@Pecman: Troligen ingen ägare till ett PS4😑

sant

eld
Medlem
Skrivet av Plofgren:

5/5?
Får hela spelvärldens medier betalt för att posta höga recensioner eller vad?
Efter 5 timmar in kan jag säga:
+bra story
+bra fighting

Men thats it.
Att jämföra med zelda och skyrim är bara löjeväckande.

3,5 eller möjligtvis en fyra hade varit ett ÄRLIGT betyg

Vänta, spelet är väl inte släppt ännu?

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Jag skulle säga ja, köp ett Pro om du inte redan äger ett vanligt PS4. Om du inte har en 4K/HDR-TV är valet inte lika självklart, men Sony släppte nyligen en uppdatering som ger supersampling på vanliga 1080-burkar. En del spel flyter bättre på Pro också, men där borde du kika om spelen du är intresserad av fått en patch som ökar prestandan.

Skrivet av Ellakk:

för mig personligen får du ett ja på den frågan, det är ingen minblowing skillnad men allt ser lite bättre ut, flyter lite bättre även när man bläddrar i menyerna. överlag en trevligare bekantskap. har du aldrig sett skillnaderna på pro och den vanliga tror jag inte du kommer bry dig men jag hade valt pro varje dag.

Skrivet av chrille_1994:

@Slappyjam: antar att du spelar på data så mitt svar är skaffa en vanlig ps4

Skrivet av powerbuoy:

@Slappyjam: Om du har en 4k TV, ja.

Sen skulle jag lätt rekommendera Uncharted 4, Shadow of the Colossus, Last of us, Horizon Zero Dawn också. Om du nu köper en PS4a.

Skrivet av Gen:

Jag ägde vanliga PS4an och köpte sedan PS4 Pro. Är lite av en grafikjunkie så när jag ändå hade en 4K TV med HDR kunde jag inte låta bli att uppgradera. Jag gillar verkligen krispigheten i 4K (även om det är checkerboard) så för mig var det absolut värt det.

Skrivet av rigge:

@Slappyjam: Gjorde samma sak, problemet är att jag är en pc-gamer så det blir att det bara står och dammar sen

Hade det blivit så att jag köpte en ny så hade det nog faktiskt blivit en PS4 Pro. Är också lite av en grafiktorsk!
Men lyckades övertala en på jobbet att jag skulle få låna hans PS4 Så då gick priset ner rätt så avsevärt!


signatur

Raukkastning är min sport! Länge leve Gotland!

Medlem

@eld: recensionsexemplar har florerat flitigt sista veckan för oss i branschen.
Och till Joakim, jag tycker ändå att det är en orättvis bedömning efter mina timmar med spelet.
Men jag hade kanske hoppats på mer, och ja, jag är partisk i frågan 😉

Medlem

@Plofgren:jag tycker det är bra mycket bättre än zelda och skyrim.

Medlem

Var övertygad på en 4/5 men det här överraskar glatt! Det blir ett köp ändå

Men herregud, vilket flyt Sony har med konsolexklusiviteter nu det senaste va? Storspel efter storspel och alla är mer eller mindre Single Player story drivna spel. Gör mig varm i själen


signatur

Nämen!

Medlem

Så... köpa det digitalt och få sköldar och lite annat lull lull och hoppas på att det laddas snabbare eller köpa på skiva?


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Var övertygad på en 4/5 men det här överraskar glatt! Det blir ett köp ändå

Men herregud, vilket flyt Sony har med konsolexklusiviteter nu det senaste va? Storspel efter storspel och alla är mer eller mindre Single Player story drivna spel. Gör mig varm i själen

Samma här. Min spelsjäl är erigerad.

Medlem

Föga förvånad över det höga betyget. Santa Monica kan sin skit. Problemet nu är väl att inte bli överhypad under den kommande veckan speciellt med tanke på att det har nått till 94 på Metacritic (lika högt som GoW 1, det högsta betyget i serien).

Medlem
Skrivet av Plofgren:

5/5?
Får hela spelvärldens medier betalt för att posta höga recensioner eller vad?
Efter 5 timmar in kan jag säga:
+bra story
+bra fighting

Men thats it.
Att jämföra med zelda och skyrim är bara löjeväckande.

3,5 eller möjligtvis en fyra hade varit ett ÄRLIGT betyg

Snälla säg vart du fick tag på spelet såhär 8 dagar innan release. Plus även om du hade spelat det så är det väldigt korkat att sätta betyg på ett spel efter drygt 20% av den generella speltiden.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Struggle:

Var övertygad på en 4/5 men det här överraskar glatt! Det blir ett köp ändå

Men herregud, vilket flyt Sony har med konsolexklusiviteter nu det senaste va? Storspel efter storspel och alla är mer eller mindre Single Player story drivna spel. Gör mig varm i själen

Eller hur! Efter detta kommer Detroit: Become Human och Spider-Man, med Death Stranding på horisonten (bland annat!) Microsoftgnället blir lite uttjatat mellan varven, men det är som att de helt tappat bollen jämfört med Sony.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Ser verkligen framemot det här.

Medlem
Skrivet av Plofgren:

5/5?
Får hela spelvärldens medier betalt för att posta höga recensioner eller vad?
Efter 5 timmar in kan jag säga:
+bra story
+bra fighting

Men thats it.
Att jämföra med zelda och skyrim är bara löjeväckande.

3,5 eller möjligtvis en fyra hade varit ett ÄRLIGT betyg

Det är sant. Det här ser bra mycket mer lovande ut än både Zelda och Skyrim!

Skrivet av justhitx:

@Pecman: Haha, så du vill alltså ha ett spel utan interaktion, mellansekvenser och estetiskt tilltalande banor.
Då är "Big Rigs: Over The Road Racing" något som borde falla dig i smaken. (Y)

Eller kanske lite mindre spel där fokus ligger på gameplay istället för allt annat runt omkring. Jag kan uppskatta sådana här story drivna spel men visst tusan behvöer jag få den där dosen rent jefla gameplay ibland med så som spel många ggr var förr.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Finns det fortfarande stora episka strider i spelet? Är det jag kommer ihåg mest från de tidigare spelen i serien. Typ som fighten med Cronos

https://www.youtube.com/watch?v=P1ompKbegok

Inaktiv

En annan som tycker som jag:

8)

Medlem

Alla ombord på uppreklamerings-tåget! Tut tuuut.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Kul! Trots goda indikationer i förhandstittar m.m. har jag inte lyckats uppbåda något riktig habegär för spelet. Tills nu då, när de fina betygen haglar.

Medlem

Hade tänkt vänta lite men efter det här så blev det till att förboka

Medlem

Jag önskar verkligen att denna genre (detta GoW, inte tidigare) hade större plats på PC.

Skriv svar