Wolcen: Lords of Mayhem

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

är spelet stabilt tekniskt då, eller har det massa buggar osv än ?

jag hoppas utvecklaren har långsiktiga planer på spelet o inte överger det en dag bara som många early access spel har gjort tyvärr..

Det är inte i ett bra skick. Flertal av passive-skill träd nodes:en fungerar inte överhuvudtaget (för någon) och så finns det en del saker som är lite ifrågasättbara. Som exempel, du kan få 100% Block Chance och 100% Block Efficiency som innebär att du är odödlig helt enkelt. Väldigt, väldigt många såna saker.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Luciphear:

Det är inte i ett bra skick. Flertal av passive-skill träd nodes:en fungerar inte överhuvudtaget (för någon) och så finns det en del saker som är lite ifrågasättbara. Som exempel, du kan få 100% Block Chance och 100% Block Efficiency som innebär att du är odödlig helt enkelt. Väldigt, väldigt många såna saker.

Block-grejen blev fixat i senaste patchen. Men det var bara ett av många problem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Block-grejen blev fixat i senaste patchen. Men det var bara ett av många problem.

Den är fortfarande i full effekt i stort sett. Du är i stort sett fortfarande odödlig. Det enda dom fixade var ju block efficiency.
Du kan fortfarande ha 100% block, och 75% efficiency, med andra ord tar du bara 25% damage oavsett vad, du har en permanent 75% damage reduction. Vilket fortfarande är alldeles för OP, med tanke på hur enkelt det är att få ihop det.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Block-grejen blev fixat i senaste patchen. Men det var bara ett av många problem.

Tack som rättar! Förhopppningsvis är det ett spel jag vågar spela igen om 6 månader eller något. (De bör fortfarande fixa Block Chance som kommentaren ovan påpekar där emot)

Medlem
Skrivet av Prixm:

Den är fortfarande i full effekt i stort sett. Du är i stort sett fortfarande odödlig. Det enda dom fixade var ju block efficiency.
Du kan fortfarande ha 100% block, och 75% efficiency, med andra ord tar du bara 25% damage oavsett vad, du har en permanent 75% damage reduction. Vilket fortfarande är alldeles för OP, med tanke på hur enkelt det är att få ihop det.

Fungerar ens block på spells/projectiles?

Medlem

Det som stör mig mest förutom buggarna är hur dåligt items fungerar. På level 47 har jag massa lvl 20-30 items, inte för att det inte droppar högre lvl loot utan för att de helt enkelt har bättre stats än de lvl 41 items jag hittar..

Moderator | Testpilot
Skrivet av hybris6:

Det som stör mig mest förutom buggarna är hur dåligt items fungerar. På level 47 har jag massa lvl 20-30 items, inte för att det inte droppar högre lvl loot utan för att de helt enkelt har bättre stats än de lvl 41 items jag hittar..

Items överlag är ganska tråkiga också. Inga intressanta stats eller kombinationer av dem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk
Skrivet av hybris6:

Det som stör mig mest förutom buggarna är hur dåligt items fungerar. På level 47 har jag massa lvl 20-30 items, inte för att det inte droppar högre lvl loot utan för att de helt enkelt har bättre stats än de lvl 41 items jag hittar..

Lite samma här, framför allt legendary items känns som de oftast håller otroligt länge, vilket väl iofs är trevligt.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Items överlag är ganska tråkiga också. Inga intressanta stats eller kombinationer av dem.

Förutom unika items då, men det är sällan man hittar något som eventuellt skulle passa eller vara intressant för ens nuvarande build.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Spela med andra? 🙄

Jo, jag var kanske inte tillräckligt tydlig där jag skrev att "jag fattar att pvp är en sak som försvinner". Borde skrivit "även coop och generellt spel med andra" för att verkligen täcka allt så ingen kunde missuppfatta...

Vad jag menade var om det är andra funktioner som försvinner. Typ områden du inte kommer åt eller annat som är viktigt för att kunna spela igenom spelet. Att man inte kan spela med andra utan att vara uppkopplat var en självklarhet även för mig..


signatur

K9
:.:

Gnällkuk
Skrivet av absimilard:

Jo, jag var kanske inte tillräckligt tydlig där jag skrev att "jag fattar att pvp är en sak som försvinner". Borde skrivit "även coop och generellt spel med andra" för att verkligen täcka allt så ingen kunde missuppfatta...

Vad jag menade var om det är andra funktioner som försvinner. Typ områden du inte kommer åt eller annat som är viktigt för att kunna spela igenom spelet. Att man inte kan spela med andra utan att vara uppkopplat var en självklarhet även för mig..

I det här fallet så finns det absolut ingenting så vitt jag vet. Det är för att du inte ska kunna fuska dig till en gubbe och sedan röja med den online, men om du önskar gå bananas så kan du fritt editera din lokalt sparade gubbe. Det finns ju mod-support för spelet och det är nog det jag kommer att ägna mig åt när jag ledsnat på online-läget och tagit mig till end game.

Även om jag tycker om spelet så tror jag inte att det kommer att finns så mycket att hålla en kvar i spelet som det är nu. Det är tydligt att de har en hel del att jobba med buggfixar och balansering av spelet, så tills dess att de hunnit ikapp och sedan kan börja släppa nytt innehåll så blir det moddar. Nytt innehåll ligger nog en bra bit fram i tiden.

För er som kanske redan tröttnat, men ändå gillar spelet kan det vara en god idé att spana in modscenen!

www.nexusmods.com/wolcenlordsofmayhem


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Då gick man från att köra 187 Untainted på 2-3 minuter till att inte ens kunna göra 151 Untainted. Satan vilken sjuk Bleeding Edge nerf... Dom körde melee totalt ner i avgrunden, fattar inte. Dom kunde bara ha sänkt damage, men dom gjorde det nästan helt omöjligt att spela. Men men..

Medlem
Skrivet av Prixm:

Då gick man från att köra 187 Untainted på 2-3 minuter till att inte ens kunna göra 151 Untainted. Satan vilken sjuk Bleeding Edge nerf... Dom körde melee totalt ner i avgrunden, fattar inte. Dom kunde bara ha sänkt damage, men dom gjorde det nästan helt omöjligt att spela. Men men..

Ja det var ingen dålig nerfbat de drog fram. Jag kör en hybridcaster som använder bleeding edge för att få tillbaka mana så mig drabbar det inte så jättemycket men cooldownen (från 0 till 10s) är mäkta irriterande.

Medlem

Gillar du spelet - köp det - dom behöver pengarna för att kunna leverera patchar och expansion/dlc 😀


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Då gick man från att köra 187 Untainted på 2-3 minuter till att inte ens kunna göra 151 Untainted. Satan vilken sjuk Bleeding Edge nerf... Dom körde melee totalt ner i avgrunden, fattar inte. Dom kunde bara ha sänkt damage, men dom gjorde det nästan helt omöjligt att spela. Men men..

Ser väl ändringarna mer som fixes snarare än nerfs.
Vissa builds är löööööjligt op och det borde folk fattat att det kommer fixes för eller senare.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Ser väl ändringarna mer som fixes snarare än nerfs.
Vissa builds är löööööjligt op och det borde folk fattat att det kommer fixes för eller senare.

Dom totalt körde allt i avgrunden dock, just nu är det bara perma frost WG som fungerar och det är nya BE. Att dom nerfade BE men inte permafrost WG är något jag inte förstår. Jag menar, dom nerfade inte bara BE, dom nerfade allt. Eftersom alla fick en crit hit nerf. Gameplayen var i stort sett vad som gjorde spelet roligt, men dom tog bort gameplayen också. Jag är lvl 80, har spenderat vad.. 50+ timmar på min char och har väldigt bra end game gear, men kan knappt klara av att göra en 151 rift längre på under 5 minuter. Högre än det ska vi inte ens prata om. Det är inte en nerf, det är totalt att köra en build i botten. Jag kan knappt få bättre gear än det jag har och melee klarar inte ens av att göra 140-150 effektivt.

Gen
Medlem

@uberpwnage2.0: Tycker det är svårt att förstå vilka stats som gör vad. Tex, är Elemental Damage bättre/sämre än Material Damager eller All Damage? Slänger man på sig viss gear så är det svårt att se om man faktiskt gör mer skada.

Finns ju en stor stats sida med Average Damage men stämmer den?

Just nu har jag en liten paus i spelande pga. RMA av grafikkort och mitt backup (GTX760) klarar knappt det på Low i 1080p Men när jag väl får tillbaka mitt kort får jag ta och köra klart det så man kan gå vidare i livet och tex testa PoE eller köra klart Grim Dawn.

Medlem

Jag kanske är trög, men jag förstår inte damage systemet, och procentsatserna som anges vid olika perks och passives.
T.ex för Havoc Orb finns en perk som ger "One additional projectile & -170% damage".
Vadå minus 170%... kommer jag heala motståndarna istället eftersom jag blir av med all damage, och 70% till....?
Naturligtvis blir det väl inte så.. men jag har ingen aning hur de menar om det ens är värt investeringen.

I övrigt ett trevlig spel, men inget som direkt driver en efter storyn är avklarad.
Grinda city management var ganska enformigt.

Medlem

Jag kan inte sätta fingret på det men jag klarar inte av att spela Wolcen. Efter 20 min blir jag uttråkad.

Medlem

Måste tyvärr säga att med WG nerfen så försvann egentligen allt det roliga med Wolcen. Dom lyckades döda sig själva, nästa vecka är det nog under 10k online på kvällkvisten är min gissning. Ett ARPG är där för att rampa upp, för att man ska bli starkare ju mer man spelar, ju mer gear man får, det ska bli roligare, men Wolcen har lyckats att nerfa mage och warrior nu till avgrunden där ingenting är kul längre, man kände sig mer powerful på lvl 30 än vad jag gör på lvl 80 med gear jag farmat för i 50h+. Jävligt tråkigt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gen:

@uberpwnage2.0: Tycker det är svårt att förstå vilka stats som gör vad. Tex, är Elemental Damage bättre/sämre än Material Damager eller All Damage? Slänger man på sig viss gear så är det svårt att se om man faktiskt gör mer skada.

Finns ju en stor stats sida med Average Damage men stämmer den?

Just nu har jag en liten paus i spelande pga. RMA av grafikkort och mitt backup (GTX760) klarar knappt det på Low i 1080p Men när jag väl får tillbaka mitt kort får jag ta och köra klart det så man kan gå vidare i livet och tex testa PoE eller köra klart Grim Dawn.

Elemental damage är bara en typ av skada än Material, varken bättre eller sämre i vanlig ordning, om inte metat säger något annat. Dessutom så står det på ditt vapen vad Material damage är, Elemental och Occult. All damage är ju i viss mån bäst då du får bonus på alla skadetyper.

Average damage stämmer, men bäst är ju att kolla average damage på dina skills.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Måste tyvärr säga att med WG nerfen så försvann egentligen allt det roliga med Wolcen. Dom lyckades döda sig själva, nästa vecka är det nog under 10k online på kvällkvisten är min gissning. Ett ARPG är där för att rampa upp, för att man ska bli starkare ju mer man spelar, ju mer gear man får, det ska bli roligare, men Wolcen har lyckats att nerfa mage och warrior nu till avgrunden där ingenting är kul längre, man kände sig mer powerful på lvl 30 än vad jag gör på lvl 80 med gear jag farmat för i 50h+. Jävligt tråkigt.

Hur fick du den gearen? Låt mig gissa.. genom att spela en otroligt overpowered bleeding edge-build?
Du är sur för att du spelar med iddqd fram till nu och helt plötsligt måste du spela utan.

L O L

T om Quin var tacksam för nerfen då han insåg att bleeding edge var otroligt overpowered.

Men men

Medlem

Kommer ta ett antal patchar innan dom har hittat rätt balans på divers builds, är väl inte direkt nytt i den här typen av spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Hur fick du den gearen? Låt mig gissa.. genom att spela en otroligt overpowered bleeding edge-build?
Du är sur för att du spelar med iddqd fram till nu och helt plötsligt måste du spela utan.

L O L

T om Quin var tacksam för nerfen då han insåg att bleeding edge var otroligt overpowered.

Men men

Exakt. Var så uppenbart också att de skulle nerfa! Tror inte de var riktigt meningen att man ska kunna köra expedition 180+ efter 1 vecka!

Gen
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Elemental damage är bara en typ av skada än Material, varken bättre eller sämre i vanlig ordning, om inte metat säger något annat. Dessutom så står det på ditt vapen vad Material damage är, Elemental och Occult. All damage är ju i viss mån bäst då du får bonus på alla skadetyper.

Average damage stämmer, men bäst är ju att kolla average damage på dina skills.

Frågar för jag hade ett bälte med 9% All damage och ett annat med 18% Material damage. När jag satte på mig det andra fick min Average damage ner. Men ska kolla skills osv som du du sa.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gen:

Frågar för jag hade ett bälte med 9% All damage och ett annat med 18% Material damage. När jag satte på mig det andra fick min Average damage ner. Men ska kolla skills osv som du du sa.

Du får ju tänk på att om du har mest material damage så ger ju en 18% boost där mer än 9% i all damage, för om du nästintill bara har material så får ju +9% på massa skada som du inte har.

Har du exempelvis 100 material damage totalt med physical och toxic, och bara 10 cold/(Elemenetal) så kommer du få högst average damage genom att ta 18% material boost.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gen
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du får ju tänk på att om du har mest material damage så ger ju en 18% boost där mer än 9% i all damage, för om du nästintill bara har material så får ju +9% på massa skada som du inte har.

Har du exempelvis 100 material damage totalt med physical och toxic, och bara 10 cold/(Elemenetal) så kommer du få högst average damage genom att ta 18% material boost.

Tack för ett bra svar.

Medlem

https://steamdb.info/app/424370/graphs/

cirka 40k spelare så än verkar en del spela det...

Skriv svar