Wolcen: Lords of Mayhem

Medlem

Köpte nyss Wolcen och Disco Elysium. 2 spel jag hört bra om! Ska bli kul! Gillar grafiken i Wolcen! Iaf vad jag sett på bilder!

Medlem

Har spelat en del i offline mode - och jag gillar det. Har spelat både Diablo och Path of Exile, men detta faller mig i smaken bättre på något sätt. Startade Online igår och spelade en lite stund, men jag upplever lite konstigheter jämfört med Offline. Men jag hoppas som får till det, dom har ju gjort ett fint spel!


signatur

Niet.

Medlem

OT: Sen råkade jag börja snegla på Divinty Lost 2... (hur ska man hinna med allt?!)


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Jag har inget emot svåra bossar på det viset. Men då skall ju resten av spelet vara balanserat för detta också. Nu myser man runt i spelet på normal svårighet o sen käftsmäll boss vilket känns rätt obalanserat.

Håller precis med dig. Spelet i sig är nästan FÖR enkelt tills man kommer till en boss, vet inte hur många försök jag och polarn gjorde på Edrick sista bossen i act 1. fick till och med avbryta och sova på saken, sen dag 2 så efter 3 försök fick vi ner honom.

Medlem
Skrivet av Theade:

OT: Sen råkade jag börja snegla på Divinty Lost 2... (hur ska man hinna med allt?!)

Divinty Lost 2?

Medlem
Skrivet av unoR:

Jag har läst och sett sjukare saker. Gå ut och njut av livet, spela ett annat spel, umgås med familj och sambo/barn eller vad du nu har istället. Ta ett lugna-mig-piller och ta det lugnt så kommer du snart få spela.

Den lilla studion var inte alls beredda på detta tryck vid releasen. Tror dom jobbar förfullt för att fixa.

Skrivet av Freakon:

Oj vad du är dramatiskt. Det är ett spel och likande saker har alltid skett, sker just nu och kommer fortsätta att ske.

Prova att balansera med en annan hobby i liknande lägen. Tänk på ditt hjärta

Skrivet av Atorak:

Förstår exakt vad du säger/menar. Men tyvärr tror jag man får bara gilla läget även om det är surt. Mycket är emot studion här, saker av stor vikt som tex erfarenhet av släpp, är en indie studio med krystad penga binge och crew Största klotet kanske är spelarna.jag gick in väldigt tidigt i Wolcen. Folk spelade lite sen sket i det(typ dom fattade inte dom spelade alpha/beta) folk rapporterade inte buggar osv osv. När spelet nu blir zergat av tusentals spelare klart buggar hittas, kanske 100-tals buggar. Skumma är väl lite en del krashar järnet medans en del inte gör det alls osv. Själv har jag spelat ca 30h nu och 0 krasher i ett spel fick jag osynliga väggen annars har det rullar flawless. Säkerligen kommer dom lösa allt, men då studion är liten mm kommer det ta lite längre tid än om tex dice,ea eller någon annan stor studio hade dessa problem. Är man förbannad refund.

Man kan givetvis ha överseende med att studion är liten, spelet har sålt långt över förväntan och det finns mycket för en liten studio att fixa, samt belastningsproblem - det är inte direkt ovanligt idag. Men att ha en sån casual respons som "längre fram i veckan någon gång" till en bugg som gör att en betydande procent av spelarbasen inte ens kan starta spelet, det är oerhört märkligt. Att vara på något sätt "låst till en patch i veckan" som det låter som i deras uttalande är också oerhört märkligt.

Arbetar själv inom utveckling, dock inte inom spel även om jag har utbildat mig inom just det ämnet, och buggar som gör att din produkt inte ens går att starta får högsta prioritet och hotfixas så snabbt det bara går - speciellt vid lanseringstid.

Ni får det att låta som att @Prixm klagar på att spelet har buggar, och försvarar det med att det är en liten studio, när @Prixm i själva verkat beklagar sig över företagets något nonchalanta förhållningssätt till en sådan allvarlig bug som drabbar en stor del av deras spelare, och jag kan inte annat än hålla med.

Medlem
Skrivet av robbis:

Divinty Lost 2?

Haha! Ja, eller? 😉 - Divinity: Original Sin 2.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Gen:

Fick Infinity Blades som spellcaster. Tydligen ska de vara riktigt bra men stör mig lite på att jag inte kan droppa in den skillen på vänster musknapp (alltså som huvudattack) utan bara på höger.

Infinity Blades är asnice! Låter och ser ut som man dual-wieldar lightsabers!

Medlem

Det roligaste med Wolcen just nu... alla exploits

Har svårt att motivera köp just nu även om det rycker i ARPG nerven.

Medlem
Skrivet av CptKneeCap:

Det roligaste med Wolcen just nu... alla exploits

https://www.youtube.com/watch?v=LRPtDsk7AmU

Har svårt att motivera köp just nu även om det rycker i ARPG nerven.

Du måste ju inte utnyttja exploits bara för att de finns. Kan verkligen rekommendera ett köp om du gillar D3 eller PoE.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Man kan givetvis ha överseende med att studion är liten, spelet har sålt långt över förväntan och det finns mycket för en liten studio att fixa, samt belastningsproblem - det är inte direkt ovanligt idag. Men att ha en sån casual respons som "längre fram i veckan någon gång" till en bugg som gör att en betydande procent av spelarbasen inte ens kan starta spelet, det är oerhört märkligt. Att vara på något sätt "låst till en patch i veckan" som det låter som i deras uttalande är också oerhört märkligt.

Arbetar själv inom utveckling, dock inte inom spel även om jag har utbildat mig inom just det ämnet, och buggar som gör att din produkt inte ens går att starta får högsta prioritet och hotfixas så snabbt det bara går - speciellt vid lanseringstid.

Ni får det att låta som att @Prixm klagar på att spelet har buggar, och försvarar det med att det är en liten studio, när @Prixm i själva verkat beklagar sig över företagets något nonchalanta förhållningssätt till en sådan allvarlig bug som drabbar en stor del av deras spelare, och jag kan inte annat än hålla med.

Nja, vad jag läst så omfattar den där buggen en liten del av spelarbasen. Och att utvecklarna har förmodligen mycket fokus på annat. Därför man skyller på dom är en liten studio, då dom bara har begränsat med folk att jobba med. Därmed, fokus hamnar mer på servrarna säkert.

Gen
Medlem

Patchen gjorde definitivt saker och ting bättre men ser fortfarande vissa buggar som hänger kvar. Hoppas att de försvinner inom kort.

Medlem

Första spelet jag någonsin har refundat

Medlem

Har perfectat min bleeding build nu, kör inte samma som alla kallar för "the quin build" (även om han bara snodde den från mindre kända youtubers som gjorde builden från dag 1. Så ska bli intressant, jag progressar genom 130+ utan problem just nu, så klarar den 150+ så är jag fan nöjd. Slänger upp en youtube video med guide över min build! Hade varit ännu bättre om vissa nodes fungerade, men sånt är livet!

Medlem
Skrivet av Theade:

Haha! Ja, eller? 😉 - Divinity: Original Sin 2.

Var det jag tänkte först... Men visste inte om jag missat nåt

Medlem
Skrivet av Prixm:

(även om han bara snodde den från mindre kända youtubers som gjorde builden från dag 1.

”Snodde” vetifan. Folk som vet hur aRPG fungerar kommer ju fram till vad som är bra för eller senare. Bara för att någon gör en video och säger att solen gör ont att titta i betyder inte att andra som säger samma saker har snott deras groundbreaking upptäckt.

Gen
Medlem

Sista bossen Act 1 fas 3 är inte rolig

Spellcaster - Kör ingen speciell build, tog bara saker som verkade bra.

Medlem
Skrivet av Gen:

Sista bossen Act 1 fas 3 är inte rolig

Spellcaster - Kör ingen speciell build, tog bara saker som verkade bra.

Jag använde Livor Mortis som tank och kom ihåg att rulla igenom ringen han skjuter ut när han är i mitten med sköldarna uppe.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Gen:

Sista bossen Act 1 fas 3 är inte rolig

Spellcaster - Kör ingen speciell build, tog bara saker som verkade bra.

Skrivet av Vileoxe:

Jag använde Livor Mortis som tank och kom ihåg att rulla igenom ringen han skjuter ut när han är i mitten med sköldarna uppe.

Man kan även ändra från normal till story mode i game settings i menyn så blir det lite lättare, om man har problem.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Hmm efter man klarat kampanjen och kört runt 10 expeditions så har jag tröttnat redan.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Moderator | Testpilot
Skrivet av Snabeltorsk:

Hmm efter man klarat kampanjen och kört runt 10 expeditions så har jag tröttnat redan.

Mja. Den här typen av endgame är inte den bästa. Man kör ju bara samma dungeons om, och om igen. Det blir svårare och man får bättre loot, men någon typ av variation hade ju varit bra.

Det jag stör mig på mest för tillfället är att bossfighterna i slutet egentligen bara är samma varianter du möter i din expedition, bara att de är starkare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ni som har problem med första bossen kommer få en rolig överraskning i slutet av kapitel 2

Medlem
Skrivet av hybris6:

Ni som har problem med första bossen kommer få en rolig överraskning i slutet av kapitel 2

Bossen i Act 3 är ännu svårare för den går inte att döda måste vänta tills dom har patchat buggen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Gen
Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Jag använde Livor Mortis som tank och kom ihåg att rulla igenom ringen han skjuter ut när han är i mitten med sköldarna uppe.

Klarade den till sist Vilken känsla. Ja precis, man var tvungen att vara väldigt snabb på rullning åt rätt håll.

Skrivet av Snabeltorsk:

Man kan även ändra från normal till story mode i game settings i menyn så blir det lite lättare, om man har problem.

Jasså? Det visste jag inte.

Skrivet av hybris6:

Ni som har problem med första bossen kommer få en rolig överraskning i slutet av kapitel 2

Ja Hört att det finns en sjukt svår boss för spellcasters där.

Medlem

Jag har lirat nu ett par dagar och har fått blodad tand! Gillar spelet skarpt både solo och coop/multiplayer.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Lirade fram till nu, buggade ur så jag inte kan nå bossen i akt3, skapade en ny gubbe som inte kan komma vidare heller för jag inte kan nå en boss i akt 1(som krävs för progress i kampanjen)

Medlem

är spelet stabilt tekniskt då, eller har det massa buggar osv än ?

jag hoppas utvecklaren har långsiktiga planer på spelet o inte överger det en dag bara som många early access spel har gjort tyvärr..

Moderator | Testpilot
Skrivet av SWEBarb:

är spelet stabilt tekniskt då, eller har det massa buggar osv än ?

Det är så olika från spelare till spelare. Vissa har mycket problem, vissa har ingenting. Med det sagt så skulle jag nog säga att det fortfarande är mycket tekniska strul.

En kompis till mig hade en node i skillträdet som gjorde att varje gång han försökte spela ett endgame uppdrag så kraschade spelet. Tog honom dagar att lista ut vilken det var som orsakade problemet.

Även om jag gillar spelet är min rekommendation att man väntar ett tag till innan man börjar spela så man slipper alla tekniska problem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Att spela online fungerar fint nu, men spelet är som många redan konstaterat oerhört buggigt (nästan i klass med the witcher 3 vid release). Men med tanke på att det är en sådan liten studio så kan jag förlåta detta. Har gott om andra spel att köra tills de har rättat till värsta buggarna.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Blev trött på serverstrulet och refunda, kanske återkommer på rea.

Skriv svar