Jag är sårad!

Avstängd
Jag är sårad!

På eftermiddagen skulle vi fika med hela familjen i uterummet, alltså det inglasade rum vi har på altanen. Det är mysigt där inne och tack vare växthuseffekten i rummet hade vi ungefär 25 grader där inne.
När jag skulle kliva in i uterummet med en bricka med alltihop slog jag i tån med full kraft i en stol. Det gjorde mycket ont! Jag spillde dessutom ut te på bordet, så det var bara att gå in och hämta en trasa att torka upp det med (naturligtvis hade jag glömt att vi hade servetter där ute). Efter kanske 10 minuter gjorde det fortfarande ont i tån och det kändes lite konstigt i den, så jag tog av mig sockan för att kolla. Tån var alldeles blodig och nageln var lös. Jag prövade vicka lite på den. Den satt som en lucka. Det jag gjorde då var att gå in och hämta sån här hudtejp och lite sånt och fixade till det. Jag gissar att nageln kommer att trilla av senare. Min syster var med om en liknande grej när hon var mindre: hon klämde lillfingret i dörrspringan (riktigt ordentligt vill jag lova!) och hennes nagel blev som en lucka och den föll av senare och så växte det ut en ny.

Jag måste säga att det här var den våldsammaste effekten jag varit med om av att slå i tån i någonting.

#blogg

1
Skriv svar