Lord of the Rings Online

Medlem
Skrivet av Adorme:

@snake
Vi kanske börjar gå lite off topic nu.

Sant, men egentligen är det mesta i tråden off topic. Vi skulle ju bara nämna nick och server för att vara helt korrekta.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Vi är ett litet gäng killar och tjejer som spelat online games tillsammans i 4-5 år och numera lagt ner både World of Warcraft och Warhammer Online till förmån för LotRO, och precis startat upp ett eget kinship.

Namn: The Forodwaith
Server: Evernight
Website: http://forodwaith.guildlaunch.com

Vi söker mogna, trevliga personer med en lite mer laidback inställning till spelande. Är ni nyfikna på mer information om oss, finner ni precis det på vår hemsida.

Välkomna!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:

Jo ser riktigt bra ut , den nya 6-boss raiden(12manna) verkar riktigt lovande :). Synd att dom fortsätter med det här att man måste ha radiance för att kunna köra dittan o dattan tyckte det fungerade bättre med rift och anuminas mm innan MoM.
Hörde att man behövde tot 75 radiance för den nya raiden

Dock så skulle 2 nya 3 manna och en ny 6- manna instance komma där man kunde få 15 - raidiance bitar som man vill lira

Ett nytt first age system , 6 coins för ETT valfritt first age lvl 60, droppas kanske 4-6 stycken per runda hoss watcher ?? Kommer nog också bli bättre slipper man få massa random vapen typ 10 spears :P.

Medlem

Mmm, tycker också att det generellt ser ut som positiva förändringar.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Fan va sug. Tänka prova spelet. Snabbaste sidan jag hittade tankar i 200kb/s. 7.7gb. Yeah right... Där dog mitt intresse.

Vore idé för dom att fixa en torrent kanske, eller en bättre host för filerna.

Medlem

Det finns flera torrent i länken nedan. Både den i huvudposten och senare i tråden:
http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=17276...


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Tack. Problemet med alla torrents jag hittat är att det finns inga som seedar, och kanske 2 leechers. MMO behovet drar hårt i mig. Kanske får härda ut i 200kb/s

Medlem

Vårt Kinship växer sakta men säkert och har precis nått rank 5. Fler mogna och trevliga individer är välkomna att joina oss.

Namn: The Forodwaith
Server: Evernight
Website: http://forodwaith.guildlaunch.com


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Jag ska kanske börja spela det här imorgon igen. Kan man joina ditt Kinship fast man inte är högsta leveln?
Skulle jag börja spela igen joinar jag gärna:D

Medlem

Ledsen svaret tog lite tid. Har varit iväg i arbetet.

Du är absolut välkommen att joina oavsett din karaktärs level. Just nu är vi 25st aktiva spelare från olika länder, där alla av oss håller på för fullt att levla upp våra karaktärer. Några har precis börjat och andra har nått level 30-40. Gå in på vår hemsida och fyll i en ansökan, och kontakta sedan mig (Mistblinde) eller någon av mina officerare ingame.

Välkommen!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Evernight FTW...

Free Spirits
(casual, en hel del raids trots det och ganska "gamla")
http://fs.evernight.eu

Vi har kanske lite ont om spelare som är lite lägre level tyvärr.

/Claws (på Evernight oftast Xalathor, Xaurion eller Xothion just nu)

Medlem

Spelar på Laurelin, lvl 21 för tillfället

Ceandir heter jag där, skriv gärna en rad om du vill ha någon att göra lite quests med

Medlem

Ska nog börja igen tror jag.. lade det lite på is förut.

Men det är alltså Eldar som är The shit nu eller?


signatur

They tried to bury their sins, but instead planted the seeds of their doom.

Medlem

Om du menar var de flesta svenskarna finns, så tror jag idagsläget att de finns ganska jämnt utspridda på de flesta realmarna. I alla fall upplever jag det så på Evernight nu, efter att ha varit på Eldar och Snowbourn tidigare.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Tänkte fråga också.. Vilken server har FLEST folk och hur mkt folk är det? Är lite orolig för att om jag börjar sen är det absolut inga som spelar och jag hittar inte party till någonting, som det ibland kändes i WAR. Är det mkt folk som lirar eller?


signatur

They tried to bury their sins, but instead planted the seeds of their doom.

Medlem

Till skillnad mot Warhammer så har LotRO har haft en stadig ökning av spelare sista året. Så det finns ingen anledning att vara orolig för att hamna i ett öde landskap. Det börjar nytt folk hela tiden, och speciellt i England har LotRO haft en riktig boom sista månaderna och folk strömmar till EU servrarna. Det finns mycket spelare i låglevel områdena även på Evernight där jag spelar, och för ett år sedan ansågs det vara en låg populations server. Men så är det inte längre, alla servrarna har högt tryck och det var inte länge sedan Turbine uppgraderade hårdvaran på samtliga servers.

Turbine har aldrig publicerat några siffror över antalet subscribers, och det är en policy de alltid haft med deras spel. Sen finns det mängder av spekulationer så klart (allt från 250.000 till 800.000), oavsett vad som är rätt, är alla överens om att tillväxten varit god för LotRO sista året. Är du nyfiken att läsa om vad folk tror i detta ämnet, så finns det mycket att läsa på mmorpg.com i LotRO sectionen.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Som Snake säger så är det väldigt jämmt utspritt på servrarna, Eldar har dock fått som ett slags märke att vara PvP (PvMP) servern. Alla servrar hart ju en bra community osv så där spelar det inte så stor roll

Medlem

Jag passar på att slå ännu ett slag för "The Forodwaith"

Alla spelare är välkomna, nya så väl som gamla. Vi är just nu runt 30 medlemmar, varav de flesta är i åldern 25-40 och av båda könen. Medlemmarna kommer från alla möjliga hörn inom EU, och från början var vi bara ett fåtal svenskar, men på sista tiden har det börjat droppa in lite FZ folk vilket är väldigt trevligt.

Hur som helst, oavsett nationalitet har vi en väldigt trevlig stämning i Kinshipet och de flesta av oss är fortfarande påväg mot max level. Majoriteten befinner sig mellan level 25-45, så det finns gott om chanser att questa och köra instanser tillsammans med andra medlemmar.

Intresserad?

Skicka ett pm till mig här på FZ eller skriv en ansökan på vår sajt. Adressen finns i min signatur!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Jag antar att någon kanske redan frågat detta, men hur är det med PvE (Dungeons, Raids) Loot och sånt på detta spel? Om någon kanske kan jämföra med WoW osv? Jag är då mest för PvE så jag skulle vilja höra mer om hur det funkar osv

Medlem

jag har också lotro men har inte kört på flera månader fick ingen hjälp:( char är på 43

Medlem

@Flygandemattan
I LotRO är instanser involverade på alla plan. Det finns Quest Instances, Public Dungeons, World Instances och slutligen Raid Instances. Det finns allt från små till stora grupper, mer specifikt: 3, 6, 12 och 24 mans.

Questerna är väl ganska likartade i de flesta MMOs, men LotRO har utöver vanliga quester även en mängd episka quest serier som är uppdelade i en mängd böcker med varierande antal olika kapitel. Man brukar kunna göra de första epic questen i varje bok på egen hand, men efter ett tag krävs ett fellowship (grupp) för att kunna slutföra varje bok.

Som singelspelare blir man också iväg skickad till olika instanser med jämna mellanrum, både i vanliga och epic quests. Gemensamt för alla instanser oavsett typ, är att man får uppleva och ta del i olika händelser och äventyr från Lord of the Ring historien.

För mer info om spelet kika gärna i på: http://lotro-wiki.com/index.php/Main_Page

@Power_metal
Trist att du inte lyckats få någon hjälp. Låter inte som LotRO måste jag erkänna. Det är den överlägset mest mogna och hjälpsamma community jag någonsin upplevt, och då har jag spelat många olika MMO de sista 10 åren.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Har spelat LotrO sedan release och måste säga att spelet växt enormt, ett bra spel som blivit oerhört mkt bättre

Just spelarantalet i de olika områdena varierar naturligtvis, mest beroende på om nytt innehåll tillkommit. Gamla rävar skapar alts när deras main´s är på topp och det droppar in nytt folk med jämna mellanrum. Sedan när t.ex. nya böcker släpps som nu det senaste så loggar folk in med sin main vilket gör att low/mid-level områdena kan verka tomma. Det brukar dock alltid finnas personer, framförallt i Kinshipet, som hjälper en låg-lvl i instancer eller med group-quests om man behöver det. Det mest mogna och pratglada/humoristiska community som jag träffat


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem
Skrivet av Snake:

@Flygandemattan
I LotRO är instanser involverade på alla plan. Det finns Quest Instances, Public Dungeons, World Instances och slutligen Raid Instances. Det finns allt från små till stora grupper, mer specifikt: 3, 6, 12 och 24 mans.

Questerna är väl ganska likartade i de flesta MMOs, men LotRO har utöver vanliga quester även en mängd episka quest serier som är uppdelade i en mängd böcker med varierande antal olika kapitel. Man brukar kunna göra de första epic questen i varje bok på egen hand, men efter ett tag krävs ett fellowship (grupp) för att kunna slutföra varje bok.

Som singelspelare blir man också iväg skickad till olika instanser med jämna mellanrum, både i vanliga och epic quests. Gemensamt för alla instanser oavsett typ, är att man får uppleva och ta del i olika händelser och äventyr från Lord of the Ring historien.

För mer info om spelet kika gärna i på: http://lotro-wiki.com/index.php/Main_Page

@Power_metal
Trist att du inte lyckats få någon hjälp. Låter inte som LotRO måste jag erkänna. Det är den överlägset mest mogna och hjälpsamma community jag någonsin upplevt, och då har jag spelat många olika MMO de sista 10 åren.

kanske hade otur när jag körde och kanske till och med fel server:)

Medlem

Du får se till och komma tillbaka till LotRO. Men se då till att välja Evernight, och höra av dig till Mistblinde ingame.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

har lite penga brist just nu men när jag börjar igen så:D

Medlem

Så va tycker ni om dom nya instancerna som kom iochmed Bok 8? Själv tycker jag både att dom två 3manna och 6manna instancen är riktigt roliga, och ganska utmanande om man jämför med dom 6manna instancerna som var med vid release av MoM. Speciellt 6manna instancen Hall of Crafting med sin enorma utdelning av Item-xp är riktigt trevlig om än lite enformig eftersom det nästan bara är likadana grupper med mobs hela vägen.
Längtar tills man har fått tillräkligt med radiance för att kunna ge sej in i den nya 12manna instancen. Är det någon här på forum som har varit där inne ännu och kan berätta lite om den? // Leakima @Eldar


signatur

Rock n Roll

Inaktiv

En sak jag måste fråga, hur mycket rp är det i lotro?

Medlem

Mer än i något annat MMO jag provat de senaste 10 åren. Men de finns klart bra dagar, och dåliga dagar även i LotRO. Folk har en tendens rent generellt oavsett spel att hasta igenom allting. Men det är väl en reflektion av livet i övrigt.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Lusen:

En sak jag måste fråga, hur mycket rp är det i lotro?

Det finns ju de traditionella RP-Servrarna men hur det är där vet jag inte, sedan kan man RP-tagga sig själv på de "vanliga" servrarna.

Det blir ju vad man själv gör det till, allt från det mer seriösa med att skriva sin egen bakgrundshistoria, till att uppträda karaktäristiskt för den klass/ras man valt till det lite mer "for fun", att enbart slå upp lägereldar, röka tobak/dricka/äta och prata med antingen IRL-kompisarna eller de i Kinnet eller andra som man stöter på. Men både atmosfären, Loren och framförallt det trevliga community som finns i LotrO gör det lätt att leva sig in i det om man så vill


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Skriv svar