Galapremiär för FZ:s "Fredagspanel"

Medlem

Schysst, imponerande hur fräscht producerat det känns även fast det (om jag inte missförstått) faktiskt är gjort av bara två pers, typ. Man kan skylla det på vad man vill men det är najs att bara luta sig tillbaks och glo på en filmsnutt utan att behöva läsa en massa jobbig text. Helst ser jag ett clockwork orange-liknande scenario, med dropp på en potta.

Men lova att lura in Christer någon gång, han har varit borta för länge. Skådespeleri i all ära men vi vet att han ligger och spelar world of tanks ibland under täcket.

Medlem

Bra

Gillar diskussionen om Far Cry och Battlefield.

Frilansare
Skrivet av xorpen:

Schysst, imponerande hur fräscht producerat det känns även fast det (om jag inte missförstått) faktiskt är gjort av bara två pers, typ. Man kan skylla det på vad man vill men det är najs att bara luta sig tillbaks och glo på en filmsnutt utan att behöva läsa en massa jobbig text. Helst ser jag ett clockwork orange-liknande scenario, med dropp på en potta.

Men lova att lura in Christer någon gång, han har varit borta för länge. Skådespeleri i all ära men vi vet att han ligger och spelar world of tanks ibland under täcket.

Tack som fan!
Det här var ett infall som gick från idé till verklighet på 5 minuter, utan överdrift. Vi menar verkligen det vi säger med att det är ett test och att er input är värdefull. Allt kommer att arrangeras, putsas, stötas och blötas. Utan att spontantitet försvinner, är förhoppningen.
Jingel och backdrop kommer. Vi lovar!

Medlem

Sjukt kul att se, jag älskar det! Även om det är lite av en mind-fuck att se er med SC-bakgrunden...

Ide:
jämna fredagar: podcasts med fördjupningar och intervjuer (ni har ju en sån studio också nu)
ojämna fredagar: nyhetsmagasin á la Fredagspanelen

Frilansare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Och - namnförslag mottages!

FZone - Slutstation

Rullar fint på tungan

Slutstationen låter melankoliskt! På ett bra sätt.

Medlem

Ja.. snart är det jul.. EffZätas..Julkalender..?

Avstängd

Lite spännande att se sådant här, kul jag som har följt Fredagspanelen sen back in November 2010.

Jag själv som har sen i måndags grundad min egna Youtubekanal just inom Spel och Hårdvara senaste nyheterna inom spel och hårdvaruvärlden.

Sweclockers har verkligen varit en inspiration för mig och nu FZ.se fast inom spel relaterat och jag kommer ju att hålla 2 kategorier i en kanal och att prata inför kameran.

Allt är bara början.

Moderator | Testpilot

Precis sådant här jag och många andra har frågat efter väldigt länge nu, and you did not dissapoint!

I vanlig ordning skulle man kunna peka ut "massa problem" men även med dessa så var det som vanligt alltid kul att titta och lyssna på mer : )

Det bästa är väl lite som Jocke själv skriver att det blev verklighet på ungefär 5 mintuer. Visar bara vilken potentiall som finns om det skulle vara så att mer planering las ned för att öka kvalitén ännu mer.

Riktigt bra jobbat! Har suktat efter det här väldigt länge nu och så äntligen leverar ni


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det här var skoj! Lagom långt. Ska bli kul att se vad ni hittar på.

Medlem

Föredömligt kort. Kul att se er i rutan!

Medlem

Gillart!

Lägg gärna in timestamps för vilka rubriker ni pratar om

Medlem

Omg Twilight zone, man vänjer sig säkert

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Prime:

Gillart!

Lägg gärna in timestamps för vilka rubriker ny pratar om

Bra idé


signatur
Medlem

Damm it... What took you so long.... lite inklippt material från det ni recenserar samt att ni kör motsatt vecka mot swec så kommer man se ännu mer fram mot fredagarna... Grymt jobbat trevlig helg

Medlem

Kul initiativ, ser fram emot mer!

Tycker ni kan döpa det till Capture the Frag eller nåt eftersom ni verkar försöka fånga upp vad som hänt (här på FZ) senaste veckan.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Detta gillas starkt! Vill se mer

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Och - namnförslag mottages!

FZone - Slutstation

Rullar fint på tungan

Det funkar internationellt också

Medlem

Måndagsmys tycker jag programmet ska heta och sändas varje måndag som en bra start på veckan
Eller FragTV, valfri dag


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Det här kändes......konstigt. Är så himla van att se Jonas och Emil.

Medlem

Fint, då kanske en fredagspanel kommer varje fredag?
Ett tips, förstår att det var första gången och ni kändes lite osäkra men nu var det som om ni bara pratade med varandra och inte till oss tittare, Se in i kameran oftare och vänd er till oss. Kommer säkert med tiden.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag skulle vilja se en ny säsong av FragZone, gillade de två senaste säsongerna och det skulle vara väldigt skoj om ni kunde fortsätta med ännu mer!

Medlem

Papputtar fick mig såld på det hela!

Förslag till bakgrunden, ifall ni kan då jag vet att det är tidskrävande, så kan ni ju försöka ha spelet/ämnet i som diskuteras som bakgrund i form av nån video eller nånting.

Trevligt format i vilket fall!

Inaktiv

Sketabra, mer video content med er som jobbar på FZ.
Ett svenskt Giant Bomb plz

Medlem

Min feedback angående formatet för FZ:s "Fredagspanelen"

För att få kontext till min feedback så vill jag gå igenom 3 andra "program" med dess respektive format och innehåll.

1) Sweclockers fredagspanel är innehållsmässigt mycket nyhetsbaserad med några eventuella inslag av hänvisningar till senaste samt kommande recensioner, då i form av en kort beskrivning, några tankar och kanske någon åsikt.
Tidigare fanns det en programdel som hette "Frågepanelen", denna var först inbakad i fredagspanelen men som senare blev ett eget fristående program, som i sin tur senare lades ner.... om jag minns det hela rätt. Där kunde medlemmarna ställa tekniska frågor som panelen skulle ta upp och förklara och/eller diskutera om (ex. SLI/CrossFire). Förr fast det även gäster med i panelen.

Formatet för Sweclockers Fredagspanel är som en ljud-pod fast med video som då utöver vanlig ljud-pod ger videon både "kroppsspråks-kommunikation" och inslag av relevanta bilder eller (sällan) korta filmsekvenser för respektive ämne. Även att det enbart är 2 redaktörer i bild så står de upp vilket ger en mer energisk och "vaken" stämning.
Detta format passar jättebra som "komma ikapp" eller "komma i fas" med det aktuella, samt få höra åsikterna och lite mer personliga tankar om respektive nyhet och recension för de senaste 2 veckorna.

2) FZ:s gamla Fragzone eller FZ Play (R.I.P.) hade olika format som bl.a. vlog med redaktörer, intervjuer av gäster/externt folk samt den säsongsbaserade trio-panelen. Samtliga 3 exempel körde ett eller flera teman. Den jag vill nämna och fokusera som kontext till min feedback är "trio-panelen".
"Fragzone trio-panelen" hade innehållsmässigt för dessa teman bl.a. nyheter, spelrecensioner, djupa och mer ingående diskussioner samt egna upplevelser & åsikter.
Formatet för "FZ trio-Panelen" var som en SVT produktion i en mer chill och laid-back variant. 3 personer i panelen skapar en trevlig dynamik speciellt för de delar som var diskussions och åsiktsorienterad.
Detta format passar bra för den som vill ha ett lite mer "köttigt snack" eller m.a.o. en mer innehållsrik, mer bredd, större omfång och en mer komplett omfattning om respektive tema.

3) Overkligt.se pod:en är likt "FZ trio-panelen" men är enbart i ljudformat och omfattar alla världar som spelen, filmernas eller fantasin
Overkligt ä Olikt "Fragzone trio-panelen" med att istället för teman baseras det mer på det aktuella samt vad panelen själva har sett på och spelat sedan sist. Likt "Fragzone trio-panelen" är det massor av diskussioner, tankar och åsikter om varje ämne.
Detta format passar bra för den som vill både hänga med på det aktuella samt ha ett mer innehållsrikt snack om respektive ämne som spel och film; och som grädden på moset kommer tips på vad för spel och film som kanske intresserar en.

Så nu vet ni hur jag ser på Sweclockers Fredagspanelen, "Fragzone Trio-Panelen" och Overkligt pod:en, hur dessa respektive är och fungerar samt hur dessa respektive skiljer sig ifrån varandra.
Personligen skulle jag vilja se en blandning av dessa 3 för den nya "FZ Fredagspanelen", där formatet från Overkligt, panelen och teman från "FZ trio-panelen" och Sweclockers stående position.

Så kort och gott med kontexten i fokus är min sammanfattning följande:
Overkligt formatet för aktuella ämnen och en eventuell gästs egna ämne, ämne både som spel och vad som händer omkring spelvärlden samt snack om vad panelen och den eventuella gästen har spelat senast.
"FZ Trio-Panelen" formatet för tre-person-dynamiken samt tema baserade ämnen i spelvärlden, teman som ex. buggiga release, våld, kärlek & sex, narrativ, grafik vs estetik, vart spel-mediet är på väg, mångfald etc.
Sweclockers formatet, en (a) stående panel för den mer vakna, energiska och rappa känslan samt korta genomgångar av senaste recensioner.

För övrigt diggar jag p3spel och dess koncept men det blir kaka på kaka om den ska komma med här i kontexten.

Till sist måste jag säga att det första och återkommande gästen måste givetvis vara Victor Leijonhuvud!

Inaktiv

Copy paste.. galet bra format! Kanske dra in Erik & Mackan och göra något mer B? Nemen seriöst.. kör hårt.. jag ser gärna mer


signatur

Macintosh, grunden till PC gaming!

Medlem

Gärna lite längre och djupare avsnitt om de blir fler avsnitt

Medlem

Mycket trevligt!
Ett förslag är att åtminstone i ett avsnitt byta ut vattnet i dom små glasen mot whisky. Skulle kunna vara en kul grej.

Kanske också oansvarigt i och med eventuella yngre tittare iof.

Medlem

Roligt att se. Orkar inte skriva långa funderingar, många har kommit med bra synpunkter redan. Men en tanke som slog mig:

Är ni inte lite oroade över ert existensberättigande? FZ står ju trots allt för FragZone, och alla namnförslag här har ju oftast med ordet "frag" i sig. Hur rimmar detta med den nya trenden hos blizzard (och andra som kommer följa) att inte ens REGISTRERA frags i spel??! Inga frags, inga k/d osv... Om 10 år kommer ju folk som läser på sidan inte förstå vad namnet betyder. Lite som ljudet när Långben äter majs på julafton. Kanske kommer ni få döpa om sidan till TeamZone eller LvlupZone?? =P

Trevlig helg!

Medlem

Fragfeed (Fragfeed-fredag) 3XF (tre ex äff)
Fragstream
Fragfredag
Fragskeppet
Lajvet (livet och livet)
Fragshow
Spelkvarten
Granater
Fredagsgranaten


signatur

Niet.

Medlem

To Zone
To Game


signatur

Niet.

123
Skriv svar