Xbox One blir bakåtkompatibel!

Robot
Xbox One blir bakåtkompatibel!
Medlem
Xbox One blir bakåtkompatibel!

now THAT'S an update!

Medlem

Med en tydlig känga åt Sony med kommentaren "We won't charge you to play the games you already own". Xbox One blev precis lite mer lockande.

Det blir nog billigare i längden istället för att släppa remastrade versioner stup i kvarten.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

So damn nice.
Nu är jag förvirrad över framtida konsol-val igen... bortsett från jag vill ha en WiiU först - förstås!

Medlem

BTw, detta är också bevis att konkurrens är viktigt och bra - när de väl är trängda i ett hörn.

Medlem

Mjaha, kanske läge att köpa en låda då.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv

Sonys PlayStation 4 blev just mindre intressant.

Medlem

Nice, mer godis till Xone ägare, tackar.

Medlem

Alltså nog är det en Nice feature, men köpa en next-gen konsol för att sitta och spela gamla spel som tröst för att konsolen knappt klarar nya titlar i någon värdig prestanda?

Nä tack då tar jag hellre vettiga remakes på dom bästa titlarna!

Medlem

Äntligen en riktig rackarbajsarstor triumf för min älskade, men ack så bespottade konsoll.

Medlem
Skrivet av Deli:

Alltså nog är det en Nice feature, men köpa en next-gen konsol för att sitta och spela gamla spel som tröst för att konsolen knappt klarar nya titlar i någon värdig prestanda?

Nä tack då tar jag hellre vettiga remakes på dom bästa titlarna!

Jag ser det hellre så här:

Många som köpte Xbox 360, sitter antagligen med rätt stora samlingar 360-spel. Spel som dom antagligen trivs med, och gärna spelar mera av. Dessa personer är inte alls sugna på att byta upp sig till Xbox One, och förlora åtkomsten till alla dessa spel som man betalat flera tusenlappar för.

Att göra Xbox One bakåtkompatibel, eliminerar ursäkten att inte uppgradera pga spelen man redan har/haft.

Man köper inte en next-gen konsol för att "sitta och spela gamla spel", men nog fan är det en bra grej att stödja dom gamla spelen, för folk som redan har stora samlingar.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Deli:

Alltså nog är det en Nice feature, men köpa en next-gen konsol för att sitta och spela gamla spel som tröst för att konsolen knappt klarar nya titlar i någon värdig prestanda?

Nä tack då tar jag hellre vettiga remakes på dom bästa titlarna!

Jag ser det hellre så här:

Många som köpte Xbox 360, sitter antagligen med rätt stora samlingar 360-spel. Spel som dom antagligen trivs med, och gärna spelar mera av. Dessa personer är inte alls sugna på att byta upp sig till Xbox One, och förlora åtkomsten till alla dessa spel som man betalat flera tusenlappar för.

Att göra Xbox One bakåtkompatibel, eliminerar ursäkten att inte uppgradera pga spelen man redan har/haft.

Man köper inte en next-gen konsol för att "sitta och spela gamla spel", men nog fan är det en bra grej att stödja dom gamla spelen, för folk som redan har stora samlingar.

Jo jag ser poängen, men kan fortfarande inte tycka annat än att konsolen borde leverera nog på egen hand att man ska kunna lämna sina 5-7 år gamla spel bakom sig bara för att man har ett stort gammalt bibliotek med spel!

Medlem

Va kul för er Bone ägare!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Är underbara nyheter. Vi som inte har en krysslåda än kommer kunna fynda många spel billigt som vi inte spelat på 360.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Microsoft levererade, och det var nog första året på länge som de levererade så här stort.

Medlem

MEN körs det i högre upplösning eller bilduppdatering? bättre grafik?????

Medlem

Fan att man inte visste detta när Game gick i konkurs. Kunde ju ha köpt mängder med billiga 360-spel :/

Inaktiv

En underbar funktion och som nämndes tidigare kan man fynda gamla spel man ej har hunnit med samt så höjer det även värdet på dessa spel. =D

Medlem

Borde vara standard på alla spelkonsoler.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Microsoft levererade, och det var nog första året på länge som de levererade så här stort.

Gjorde de? Jag tyckte bara att det här var den enda triumfen (om än en stor sådan). Annars var det mest besvikelser för min del. Det enda i spelväg som såg riktigt intressant ut var Cuphead.

Medlem
Skrivet av Deli:

Jo jag ser poängen, men kan fortfarande inte tycka annat än att konsolen borde leverera nog på egen hand att man ska kunna lämna sina 5-7 år gamla spel bakom sig bara för att man har ett stort gammalt bibliotek med spel!

Alltså, jag sitter fortfarande och spelar gamla spel från början av 2000-talet på min dator då och då. Så nog finns det plats för gamla spel även på konsol.

Sen blir jag himla sugen på att införskaffa ett ex av Red Dead Redemption också, då jag inte hade någon konsol på tiden då det begav sig, men alltid velat spela det.

Medlem

Här har ni nått att lära er av Sony!
Dröjer nog inte länge innan Sony sväljer sin stolthet och gör detsamma.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Bojkott:

Microsoft levererade, och det var nog första året på länge som de levererade så här stort.

Gjorde de? Jag tyckte bara att det här var den enda triumfen (om än en stor sådan). Annars var det mest besvikelser för min del. Det enda i spelväg som såg riktigt intressant ut var Cuphead.

Nja, stöd för alla kommande PC-moddar i Fallout 4 var ganska stort också enligt mig. Detta lär bara vara början på ett seriöst modstöd. Rare Replay samt att de även jobbar på ett nytt seriöst spel var också en trevlig nyhet. Och att få testa spelen innan man köper dem var inte helt fel det heller.

Medlem

Bara det faktum att jag fortfarande kan spela mitt kära red dead redemption (fortfarande det bästa spelet jag någonsin spelat) gör ju xbox one mer intresant än ps4 nu.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Fan att man inte visste detta när Game gick i konkurs. Kunde ju ha köpt mängder med billiga 360-spel :/

Köp en beg med femhundraelva spel för en näve 1 kronor.
Kolla blocket.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Inaktiv

Det var som tjyvingen, denna nyhet hade jag sannerligen inte väntat mig! Med tanke på att en Xbone nu går att få för under 3 lax så börjar jag nästan bli sugen på att köpa en. Igen. Jag skäms lite men så är det!

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Det var som tjyvingen, denna nyhet hade jag sannerligen inte väntat mig! Med tanke på att en Xbone nu går att få för under 3 lax så börjar jag nästan bli sugen på att köpa en. Igen. Jag skäms lite men så är det!

Vad finns det att skämmas över? Har ägt Xbox One sedan day one och är väldigt nöjd!

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Bojkott:

Microsoft levererade, och det var nog första året på länge som de levererade så här stort.

Gjorde de? Jag tyckte bara att det här var den enda triumfen (om än en stor sådan). Annars var det mest besvikelser för min del. Det enda i spelväg som såg riktigt intressant ut var Cuphead.

ReCore såg väl också väldigt intressant ut? Iofs bara CGI-trailer, men Keiji Inafune + några Metroid Prime utvecklare = förmodligen ett ganska bra och intressant spel i ett.

12
Skriv svar