Id Software släpper teaserklipp på nya Doom!

Inaktiv

Now you ready for combat...

Medlem
Skrivet av Remus:

Snälla låt det gå tillbaka till rötterna. Låt det vara som Serious Sam!

Inget jävla skräckspel!

Doom 3 var ju hur grymt som helst, tar hellre det än Serious Sam anyday, plus att det var väldigt tekniskt imponerande när det begav sig. D1,D2 i all ära men D3 var inte dåligt, i min mening den bästa kombinationen. Serious Sam blir snabbt bara meh...

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Remus:

Snälla låt det gå tillbaka till rötterna. Låt det vara som Serious Sam!

Inget jävla skräckspel!

Doom 3 var ju hur grymt som helst, tar hellre det än Serious Sam anyday, plus att det var väldigt tekniskt imponerande när det begav sig. D1,D2 i all ära men D3 var inte dåligt, i min mening den bästa kombinationen. Serious Sam blir snabbt bara meh...

Doom 3 var tragiskt dåligt. Tekniskt imponerande för sin tid ja. Men resten var lika bra som filmen. Spelet skulle vara en blandning mellan skräck och action. Problemet är att de missade båda. Varje gång det skulle bli strid fick man en förvarning i form av musik eller nån blixteffekt. Och den där jävla pistol/ficklampa kombon!!! arrrrghh

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Remus:

Snälla låt det gå tillbaka till rötterna. Låt det vara som Serious Sam!

Inget jävla skräckspel!

Doom 3 var ju hur grymt som helst, tar hellre det än Serious Sam anyday, plus att det var väldigt tekniskt imponerande när det begav sig. D1,D2 i all ära men D3 var inte dåligt, i min mening den bästa kombinationen. Serious Sam blir snabbt bara meh...

Jag trodde jag var ganska ensam här men håller med dig Tycker doom3 var riktigt nice, både stämning, skräck och action. Sen kanske det egentligen inte hade så mycket att göra med d1 och d2. Serious sam är skoj nån timme eller två ihop med nån polare men sen tröttnar man imo...


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Remus:

Snälla låt det gå tillbaka till rötterna. Låt det vara som Serious Sam!

Inget jävla skräckspel!

Doom 3 var ju hur grymt som helst, tar hellre det än Serious Sam anyday, plus att det var väldigt tekniskt imponerande när det begav sig. D1,D2 i all ära men D3 var inte dåligt, i min mening den bästa kombinationen. Serious Sam blir snabbt bara meh...

Doom 3 var tragiskt dåligt. Tekniskt imponerande för sin tid ja. Men resten var lika bra som filmen. Spelet skulle vara en blandning mellan skräck och action. Problemet är att de missade båda. Varje gång det skulle bli strid fick man en förvarning i form av musik eller nån blixteffekt. Och den där jävla pistol/ficklampa kombon!!! arrrrghh

Spelet är inget amnesia eller isolation men det är en bra mix av skräck och action. Jag upplevde en obehaglig känsla från och till när jag spelade igenom det, de lyckades bra med kombinationen tycker jag själv. Detta är subjektiv från både ditt och mitt håll.. Det som var synd är att ljuden från Trent Reznor inte används i den officiella release, men i alphan och i moddar kan man få riktigt grymma ljud.

Blixtrar och ficklampan vet jag inte vad du syftar på.. ficklampan var ju ett objekt för sig vilket var lite av tanken. Man ser hur mycket sämre de blev när de gjorde spelet mainstream och ljusare i BFG-edition.

Medlem
Skrivet av Remus:

Snälla låt det gå tillbaka till rötterna. Låt det vara som Serious Sam!

Inget jävla skräckspel!

Snälla låt det gå tillbaka till rötterna! Låt det vara som Doom 1 & 2!

OMA med helvetiska inslag!

Jag hoppas de kommer inkluderna den klassiska huden med klassiska ljud Om inte annat lär det moddas in.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Remus:

Snälla låt det gå tillbaka till rötterna. Låt det vara som Serious Sam!

Inget jävla skräckspel!

Doom 3 var ju hur grymt som helst, tar hellre det än Serious Sam anyday, plus att det var väldigt tekniskt imponerande när det begav sig. D1,D2 i all ära men D3 var inte dåligt, i min mening den bästa kombinationen. Serious Sam blir snabbt bara meh...

Doom 3 var tragiskt dåligt. Tekniskt imponerande för sin tid ja. Men resten var lika bra som filmen. Spelet skulle vara en blandning mellan skräck och action. Problemet är att de missade båda. Varje gång det skulle bli strid fick man en förvarning i form av musik eller nån blixteffekt. Och den där jävla pistol/ficklampa kombon!!! arrrrghh

Spelet är inget amnesia eller isolation men det är en bra mix av skräck och action. Jag upplevde en obehaglig känsla från och till när jag spelade igenom det, de lyckades bra med kombinationen tycker jag själv. Detta är subjektiv från både ditt och mitt håll.. Det som var synd är att ljuden från Trent Reznor inte används i den officiella release, men i alphan och i moddar kan man få riktigt grymma ljud.

Blixtrar och ficklampan vet jag inte vad du syftar på.. ficklampan var ju ett objekt för sig vilket var lite av tanken. Man ser hur mycket sämre de blev när de gjorde spelet mainstream och ljusare i BFG-edition.

Du kunde inte ha ficklampa och vapen samtidigt om det inte var pistolen. De moddade in den senare så att du kunde ha ficklampa med alla vapen. Blixtarna var när en imp demon eller liknande skulle anfalla så du visste hela tiden när det var dags med haglan. De bästa monstren i Doom 3 var spindlarna och zombiesen. Dom kunde göra jumpscares. Doom 3 var inte tråkigt. Bara inte Doom om man säger så.

Medlem

Dom måste lyckas slå Killing Floor 2 för att få mig lite imponerad. Frågan är om de lyckas. Är lite tveksam men det borde spelet göra , annars blir det lite fail xD

Medlem

Ett nytt DOOM eller Quake för mig har alltid varit synonymt med ett nytt kliv i ren visuell potential spelmotorer. Det blev nästan så att man såg mer fram emot de spel som skulle komma att baseras på kommande motor än själva iD-titlarna.

Men med John Carmack ute ur bilden känns det bara som namnet är kvar. Man försöker locka tillbaka fansen för att man äger I.P:t. Ställer mig skeptisk till detta!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Om dom bara tar sig en riktigt bra titt på Brutal doom inför det här så kan det bli riktigt bra!

Medlem

Doom 3 blev snabbt förutsägbar. Visste exakt vart jag skulle ställa mig i många situationer och skjuta sönder fanskapen på direkten.

Dessutom så var det inte tekniskt särkilt bra, skuggorna såg man INGENTING i, de var helt becksvarta. Fanns andra spel som Deus Ex 2 och Thief 3 som hade massvis med skuggor men man kunde åtminstone se i dem.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Doom 3 blev snabbt förutsägbar. Visste exakt vart jag skulle ställa mig i många situationer och skjuta sönder fanskapen på direkten.

Dessutom så var det inte tekniskt särkilt bra, skuggorna såg man INGENTING i, de var helt becksvarta. Fanns andra spel som Deus Ex 2 och Thief 3 som hade massvis med skuggor men man kunde åtminstone se i dem.

Det var textur biten var tekniskt imponerande då. Fanns inge annat som hade samma upplösningsstöd som den grafikmotorn hade då. Deus Ex 2 sög. Demot var bättre och fanns inte ens med i slutprodukten.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Kaleid:

Doom 3 blev snabbt förutsägbar. Visste exakt vart jag skulle ställa mig i många situationer och skjuta sönder fanskapen på direkten.

Dessutom så var det inte tekniskt särkilt bra, skuggorna såg man INGENTING i, de var helt becksvarta. Fanns andra spel som Deus Ex 2 och Thief 3 som hade massvis med skuggor men man kunde åtminstone se i dem.

Det var textur biten var tekniskt imponerande då. Fanns inge annat som hade samma upplösningsstöd som den grafikmotorn hade då. Deus Ex 2 sög. Demot var bättre och fanns inte ens med i slutprodukten.

Ja, Deus Ex 2 var inte särkligt bra, men det var fortarande bättre än Doom 3. Doom 3 hade inte mycket att visa i texturväg, då det mesta var grått. Extremt fantasilös design, även om vissa av de senare banorna var rätt häftiga, köttväggarna t.ex, det var sådant man hade önskat att man hade sett i System Shock 2.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Kaleid:

Doom 3 blev snabbt förutsägbar. Visste exakt vart jag skulle ställa mig i många situationer och skjuta sönder fanskapen på direkten.

Dessutom så var det inte tekniskt särkilt bra, skuggorna såg man INGENTING i, de var helt becksvarta. Fanns andra spel som Deus Ex 2 och Thief 3 som hade massvis med skuggor men man kunde åtminstone se i dem.

Det var textur biten var tekniskt imponerande då. Fanns inge annat som hade samma upplösningsstöd som den grafikmotorn hade då. Deus Ex 2 sög. Demot var bättre och fanns inte ens med i slutprodukten.

Ja, Deus Ex 2 var inte särkligt bra, men det var fortarande bättre än Doom 3. Doom 3 hade inte mycket att visa i texturväg, då det mesta var grått. Extremt fantasilös design, även om vissa av de senare banorna var rätt häftiga, köttväggarna t.ex, det var sådant man hade önskat att man hade sett i System Shock 2.

Jao det gick att spela igenom. Jag bara önskar att de kunde gått tillbaka till originalformatet med frihet. Blev lite halvlyckat i Human Revolution. Om något spel förtjänar en riktig HD makeover så är det klart Deus Ex.

Kan hålla med att Doom 3 hade svaga design områden. Tyckte det kändes instängt även när man kom utanför stationen.Tror grejen är att dom inte räknade med att fans förväntade sig mass-slakt av monster som Doom 1 o 2 var känt för. Men å andra sidan efter att läst iDs historia så verkade inte som de var överens många gånger om hur spelet dom skulle göra skulle se ut. Quake 3 var inte en arena shooter från början utan en fortsättning från 2an. Som blev 4an istället

Medlem
Skrivet av enboomer:
Skrivet av skurh1nk:

kommer att suga hejdlöst, alla serier blir bara sämre och sämre, tycker dom borde börja om typ remake på Quake 2 skulle sitta fint.

Du vill alltså ha ett sämre Quake 2? Vågar jag rekomendera quake 4?

Syftar på multi player delen " Edge i crysis/bf4 grafik typ", singel player har inte ID något som stimulerar.


signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 "Signaturen är nästan stulen"

12
Skriv svar