Medlem
Skrivet av j0chee:

Skribenten skriver :

Nej, det är inte en tillbakablick till mitten av 00-talet, då spel som World of Warcraft, Warhammer Online och Lord of the Rings Online satte mmo-genren på kartan.

..........

Ursäkta.. Men för oss lite äldre än skribenten vet att mmo-genren satt nog väldigt tydligt på plats av EverQuest, Dark age of Camelot, Anarchy Online..

Lite fakta saknas här.. Och dessutom tror jag vi får lägga ner att tro att World of warcraft var det första mmoRPG spelet som släpptes. Däremot var det nog dock så att det var det första mmoRPG spelet som släppes som var spelvänligt för även barn..12+ (bortsett från vanilla) ? =P..

Annars bör du kanske döpa om titeln från Recension till förhandstitt. Och betan samt Headstarten har fått väldigt bra "Recensioner" från samtliga.. Trotts en del DDoS Attacker och problem med servers. Skärpning Fz.. Kött på benen..

Du tyckte det här var pinsamt? Jag har vänner och folk jag träffat allihopa ifrån 16-30 som när de varit så gamla och jag pratat med dom om eller med andra om mytologi, sagor eller liknande och de har sagt att allt det kommer ifrån WoW. Exempel jag låg I lumpen för 5 år sedan och pratade med en kille om satyrer då bryter en annan grabb in som var 20 vid tillfället och säger ni har ju inte koll på faktan det var ju WoW som uppfann Satyrer. Han trodde på riktigt att alla varelserna i WoW var uppfunna av blizzard.

Har varit med om ett antal liknande tillfällen där folk tycks tro att WoW var skaparna av alla varelserna i sitt spel och de som upfann MMO's.

Medlem

Gillade spelet skarpt under betan och skaffade därför founders pack. Har däremot inte gått att spela sedan head start då servrarna är helt överbelastade. 2000-300 pers i kö. Bra där!

Medlem

Har själv provat spelet en del och jag tycker faktiskt om det. Striderna är mest baserad på att du har valt rätt kombination av färdigheter och sedan använder dem i rätt ordning och tillfälle.

Exempelvis så spelar jag som en magi kastande gubbe, jag börjar med att kasta en eldboll, jag kan då följa upp den med antingen min isboll och då gör den typ 50% mer skada, eller så kan jag använda mig av min vattenboll som låser in fienden i en vattenboll och lyfter dem ovan marken vanligtvis gör den inget förutom att ta bort en fiende i ca 8 sekunder, men efter att ha använt eld så skickas de upp dubbelt så högt och de tar nu väldigt mycket fall skada när de bryts ut ur den.

Spelet fokuserar väldigt mycket på att kultivera, bygga en bondgård, hus, slott osv. Samtidigt så kan man som spelare själv välja att stjäla andras plantor och djur (men inte överallt), detta nämns i artikeln och det funkar på så sätt att man efter att ha blivit anmäld X antal gånger så blir man märkt blir man då dödad av en spelare så skickas man automatiskt till rättegången där ens straff bestäms. Straffet kan vara att sitta i fängelse i några minuter upp till flera dagar, i fängelset kan man göra ett antal olika saker men inte allt för mycket det är ju trots all ett straff, men man kan också välja att fly vilket faktiskt är relativt enkelt.

Överlag tycker jag åtminstone att spelet är tillräcklig nyanserat för att göra det intressant och jag kommer nog lägga lite tid på att spela det. Även fastän jag troligen till helgen kommer att spela Wasteland 2 istället eftersom det spelet kommer ut imorgon.

Medlem

I varje nytt mmo så jämför man med wow tyvärr , saknar addonet i wow där man kunde lägga in specifika ord som då automatiskt ignorerade spelaren, generall chat blev riktigt trevlig då

general chat är nått jag per automatik tar bort ren spam i alla mmo spel totalt tappat funktion om det inte är vid nått klockslag då det är lågt antal spelare online då kan det vara trevligt.

World of warcraft var inte först men det lyckades med var att ta med alla bra bitar från tidigare mmo och finslipa det till döds."Vanilla"


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av v1ctory:

Det som saknas i lvlandet i min mening är: Exp för att utforska och PvP i form av BG's. I övrigt har det varit en helt ok kombination av questande, samlande/byggande/craftande och open world PvP.

Battlegrounds skulle bara förstöra världspvp'n. Tycker inte sådant hör hemma i denna typen av spel.

Å andra sidan finns det ingen sådan PvP innan man lvlat en bit. Och samtidigt är det i det närmaste omöjligt att levla genom PvP alá Warhammer eller liknande.

Finns det inte tillräckligt med spel som förpassat pvp'n till instanserade battlegrounds? På tiden det kom något som tar tillbaka den till världen.

Det ena utesluter inte det andra.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av v1ctory:

Det som saknas i lvlandet i min mening är: Exp för att utforska och PvP i form av BG's. I övrigt har det varit en helt ok kombination av questande, samlande/byggande/craftande och open world PvP.

Battlegrounds skulle bara förstöra världspvp'n. Tycker inte sådant hör hemma i denna typen av spel.

Å andra sidan finns det ingen sådan PvP innan man lvlat en bit. Och samtidigt är det i det närmaste omöjligt att levla genom PvP alá Warhammer eller liknande.

Finns det inte tillräckligt med spel som förpassat pvp'n till instanserade battlegrounds? På tiden det kom något som tar tillbaka den till världen.

Det ena utesluter inte det andra.

Jo i det här fallet. Se vad som hände med den worldpvp som fanns i wow när bg's kom. Den tynade bort...

Medlem

Tycker detta är ett snäpp bättre än vad WoW Vanilla var när det kom. Relativt simpel men ändå roligt stridssystem med simpla combos, som ändå tillför en "I vilken ordning och hur ska jag kombinera mina abilities?" känsla). Väldigt mycket att göra när det gäller crafting/gathering, båtarna och vattnet är helt underbart, PvPn är också rolig och det kommer bli ännu mer mäktigt när det byggs slott och städer på den 3:e ön. Ett hus och land system som tvingar fram en marknad (mäklarfirmor... typ.).

Medlem

Spelet är fantastiskt, Ni ger wildstar 4/5 och spelet är en wow kopia, detta som är nyskapande och sjukt bra klankar ni ner på.

Förstår mig inte på recesenter på FZ, ger ni bara bra betyg om ni får pengar eller? menar ni gav Rome2 höga betyg men spelet funkade ju för fan knappt vid release.

Medlem
Skrivet av faceslicer:

Spelet är fantastiskt, Ni ger wildstar 4/5 och spelet är en wow kopia, detta som är nyskapande och sjukt bra klankar ni ner på.

Förstår mig inte på recesenter på FZ, ger ni bara bra betyg om ni får pengar eller? menar ni gav Rome2 höga betyg men spelet funkade ju för fan knappt vid release.

Du har helt rätt. Vi måste skapa en revolution inom recensionsbranschen! Död åt att individer faktiskt tycker olika!

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av faceslicer:

Spelet är fantastiskt, Ni ger wildstar 4/5 och spelet är en wow kopia, detta som är nyskapande och sjukt bra klankar ni ner på.

Förstår mig inte på recesenter på FZ, ger ni bara bra betyg om ni får pengar eller? menar ni gav Rome2 höga betyg men spelet funkade ju för fan knappt vid release.

Du har helt rätt. Vi måste skapa en revolution inom recensionsbranschen! Död åt att individer faktiskt tycker olika!

Va ju inte riktigt det jag menade, Men han kritiserar archeage för att vara likadant som andra mmo.s när det inte är fallet. Medans wildstar som är en exakt kopia av wow prisades.

Du kanske ska ta och läsa vad jag skrev innan du blir upprörd.

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av faceslicer:

Spelet är fantastiskt, Ni ger wildstar 4/5 och spelet är en wow kopia, detta som är nyskapande och sjukt bra klankar ni ner på.

Förstår mig inte på recesenter på FZ, ger ni bara bra betyg om ni får pengar eller? menar ni gav Rome2 höga betyg men spelet funkade ju för fan knappt vid release.

Du har helt rätt. Vi måste skapa en revolution inom recensionsbranschen! Död åt att individer faktiskt tycker olika!

Va ju inte riktigt det jag menade, Men han kritiserar archeage för att vara likadant som andra mmo.s när det inte är fallet. Medans wildstar som är en exakt kopia av wow prisades.

Du kanske ska ta och läsa vad jag skrev innan du blir upprörd.

Jag läste vad du skrev. Du verkar inte veta hur en recension fungerar. Hint: det är subjektivt. Alltid. No exceptions.

Mattias har redan motiverat varför hans betyg på Wildstar är så högt, i kontrast med kritiken han har mot ArcheAge. Du behöver inte hålla med honom, men du kan åtminstone lära dig hur recensioner fungerar innan du börjar gnälla.

12
Skriv svar