Digitala spelköp störst i Norden och hos FZ-läsarna

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av autograph:

- Det jag fortfarande inte förstår är varför att köpa digitalt inte är billigare?
Att fysiska skivor med fodral och omslag kostar mer i tillverkning kan jag förstå.
Är det någon som vet varför?

Jätteenkelt - priserna landar i trakterna av vad de flesta är beredda att betala. Sjunker försäljningen pga höga priser, sänks också priserna.

- Nä, det där tror jag inte ett dugg på.
Kommer aldrig att hända. Det låter ju inte klokt.
Det är ju just därför som jag undviker Steam (där nya pc spel alltid brukar ligga på 600 kr.), och då jag nästan alltid köper spelen billigare genom tex Cd-on, som jag sedan installerar på Steam.
Hade Steam varit billigare, så hade jag ju valt att köpa digitalt på Steam.
Bättre svar tack?

huh? det är väl en jättebra förklaring? Anledningen till att jag handlar på steam är att det tar 5 - 30 minuter att få hem spelet. Trots att jag bor i centrala sollentuna skulle det ta mig minst en timme att komma till närmaste spelbutik, leta upp det jag vill ha och sedan köpa det och åka hem igen om jag inte skulle rusa som en idiot. Digitala tjänster låter mig impulsköpa spel. bekvämligheten kostar extra, trots att det egentligen borde vara billigare på grund av minskad produktionskostnad. Ser jag på prisjakt att ett spel kostar 200 kr. mindre i butik, så blir det en annan grej. men ofta är prisskillnaden liten, eller så är det spel som ändå är på rea på steam eller psn

Hmm, fysiskt i butik 550:-, digitalt på nätet ibland 80% billigare. Svårt val.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hmm, fysiskt i butik 550:-, digitalt på nätet ibland 80% billigare. Svårt val.

Vart är du och handlar egentligen?

Medlem

inte konstigt då man måste i europa vänta längre än i usa för sin box kopia.. de flesta vill ha på release dag å helt enkelt ladder ner... bättre internet i norden även underlättar.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av walter_iego:

Hmm, fysiskt i butik 550:-, digitalt på nätet ibland 80% billigare. Svårt val.

Vart är du och handlar egentligen?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

123
Skriv svar