Facebook köper Oculus Rift

Drygt 13 miljarder, det är småpengar för Facebook. Det är vad Mark och co. tjänar på en helg.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Han har för stort huvud för OR anyhow..

Men, Facebook..?
Tillåt mig småle..

Det kanske inte gör så mycket för själva utvecklingen, men..
Den kommer lätt ha Facebook loggan stämplat någonstans när den väl släpps..

Medlem

över 12 Miljarder! Miljarder... helt ofattbara pengar. och då var de på kickstarter för att få lite starthjälp för några år sedan.
utan att en enda produkt har sålts i butik ännu.
snacka om utveckling

Medlem

bara att invänta Valve då, Hej då Oculus rift var ju roligt medans ni fanns.

Medlem

Tycker ni alla kan chilla lite och vänta och se vart det bär innan ni börjar grina och dödsförklara Oculus Rift på en gång. Det har svarats på massor av frågor på Reddit (http://www.reddit.com/user/palmerluckey). Ni kommer inte att behöva skaffa nåt Facebook-konto för att använda Oculus Rift eller andra dumheter.

Det som förhoppningsvis händer är att Oculus får grymt mycket mer stålar att lägga på utvecklingen och personalanställninger och slutprodukten kommer att säljas ännu billigare än vad som var planerat (Deras egna ord).

Jag är då i alla fall fortfarande sjukt pepp på Oculus Rift!

Medlem

Horror!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Medlem
Skrivet av Garga:

För tidigt första april skämt?

Exakt vad jag tänkte...

FML

Medlem

Blir att köpa Valves VR istället då.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det är väl bra att facebook köper oculus rift, de kan satsa 1000x mer än vad det andra företaget kunde och de kan marknadsföra sig helt annorlunda, istället för endast tjocka nördar ska använda rift, så kan helt normala Svenssons också använda det.

Företaget facebook kommer göra så att oculus rift kommer hamna i varje hem och för en billig peng

Edit: såg att mer människor tänker som jag, alla ni andra sluta följa strömmen och tänk själva -__-

Medlem

Kan vara årets sell-out?

Medlem
Skrivet av sinan:

Det är väl bra att facebook köper oculus rift, de kan satsa 1000x mer än vad det andra företaget kunde och de kan marknadsföra sig helt annorlunda, istället för endast tjocka nördar ska använda rift, så kan helt normala Svenssons också använda det.

Företaget facebook kommer göra så att oculus rift kommer hamna i varje hem och för en billig peng

Edit: såg att mer människor tänker som jag, alla ni andra sluta följa strömmen och tänk själva -__-

Så om man inte tänker som dig så följer man strömmen och tänker inte själv ? hmmmmm

Medlem

Tror faktiskt det kommer gå hur bra som helst för OR. Zuckerberg är ingen idiot och lär utveckla flera olika användningsområden utanför spel. Försök att tänka logiskt innan ni skriker om Facebook-maskin hit och påtvingat Facebook-konto dit

Medlem

Wait a minute, this is not good news?! DISAAAPPOINTEEEEEED!

hmm trodde MS skulle köpa OR!, måste varit flera aktörer inne och budat på denna affär.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Ungefär som när Disney köpte Marvel och Lucas Film. Mardröm.

Och vad inspirerande det måste kännas för John Carmack att jobba åt Facebook.

Medlem

whhaaaaaaaaat??

Är allt jag kan säga...


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Vi kan nog vara ganska säkra på att det börjar dyka upp Facebook-loggor på produkten någon gång i framtiden.

Varför? Spelmarknaden är helt enkelt för liten för att tjäna tillbaka dessa summor. Om man däremot kan övertyga några procent av världens Facebook-användare att skaffa Oculus så har man en enorm marknad.

Medlem
Skrivet av Margy:

Vi kan nog vara ganska säkra på att det börjar dyka upp Facebook-loggor på produkten någon gång i framtiden.

Varför? Spelmarknaden är helt enkelt för liten för att tjäna tillbaka dessa summor. Om man däremot kan övertyga några procent av världens Facebook-användare att skaffa Oculus så har man en enorm marknad.

Ska folk på allvar börja sitta med VR på skallen för att dela med sig av sina senaste fyllebilder? Nej fyfan.

Detta är helt klart en spelplatform.

Medlem
Skrivet av Acriax:

Varje gång jag ser en video av honom postas undrar jag om den som postar förstår att han skådespelar en karaktär eller tror att han är så på riktigt.

Jodå, han kombinerar alla tankelösa flames som dyker upp vid såna här tillfällen i ett och samma klipp.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Vashgang:

bara att invänta Valve då, Hej då Oculus rift var ju roligt medans ni fanns.

Skrivet av Seraium:

Blir att köpa Valves VR istället då.

Valve hade inga planer på att skapa en egen konsumentprodukt, de stödjer Oculus Rift. Det kan ju däremot komma att ändras nu.


signatur
Medlem

Vad i helvete...?

Medlem

Vad känsliga alla är.

Jag hade också sålt min själ för två miljarder dollar utan att blinka.

Medlem
Skrivet av rickuz:
Skrivet av Margy:

Vi kan nog vara ganska säkra på att det börjar dyka upp Facebook-loggor på produkten någon gång i framtiden.

Varför? Spelmarknaden är helt enkelt för liten för att tjäna tillbaka dessa summor. Om man däremot kan övertyga några procent av världens Facebook-användare att skaffa Oculus så har man en enorm marknad.

Ska folk på allvar börja sitta med VR på skallen för att dela med sig av sina senaste fyllebilder? Nej fyfan.

Detta är helt klart en spelplatform.

Jag tror knappast att Facebook gjorde denna investering för att de tror att de kan tjäna tillbaka sina pengar på att sälja hårdvara till gamers.

De ser såklart en framtid där de får in pengar på abonnemangstjänster, mikrotransaktioner och reklam. Ska de få in pengar på sådant så måste man rikta sig mot "vanliga" Facebook-användare och då måste produkten associeras med Facebook.

Medlem

Död åt Facebook! Vidrigt ställe. Använder det typ 1 gång per år när det vankas släktträff och man skriver till alla i privata meddelanden.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Nu kommer man äntligen kunna få den riktiga stalker-känslan på facebook, tänk dig att du kikar fram bakom ett träd in i ett fönster och där kollar på bilder från någon random person! Genialt!

Medlem

Bra nyheter att ett större företag går in med resurser, jag skiter högaktningsfullt att det är Facebook av alla som köpte bolaget. Folk verkar vara oroliga att det blir en Zynga-VR-maskin, jag ser istället en hårdvara som får support och inte står och hänger med om ett förhållandevis litet företag har råd att hålla sin R&D-avdelning rullande eller inte.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

phi
Medlem
Skrivet av sinan:

Edit: såg att mer människor tänker som jag, alla ni andra sluta följa strömmen och tänk själva -__-

Dagens kommentar. Höll på att spruta kaffe ur näsan till följd av den.

Medlem
Skrivet av Hagman:

Vad känsliga alla är.

Jag hade också sålt min själ för två miljarder dollar utan att blinka.

Det hade jag också, men jag har dock inte ett massivt X antal människor som backat mig sedan tidigare som troligtvis kommer att få negativa konsekvenser för dem i och med detta.

Medlem

Fantastiskt bra, de har tjötat om detta i 1½ år, alltså typ när kickstarterkampanjen startade (att det skulle krävas långt mycket mer än 250k dollar för att lansera en sådan här produkt). Det har ju ryktats lite här och där angående detta att något var på gång, om en större finansiär etc.

Trist för alla backers som vart med från Dag 1, de lär inte får någon utdelning på insatta pengar (250milj $ i likvida medel resterande aktier), det vart väl totalt 2,4milj dollar? Detta kanske äntligen får folk att fatta att crowdfunding är BS och handlar om marknadsföring, nu är det inte "Indie" längre så folk lär la bitcha om det nu istället.

Skriv svar