Våldsamma filmer från Warlords of Draenor

Medlem

bröt mig loss från wow för någon månad sedan.
mitt rekord från wow är typ 1 år, men denna gången tror jag inte att jag återvänder, tar tok för mycket tid, men trevliga vids, helt klart:)

Medlem
Skrivet av Decubal:

Jag vet inte riktigt hur jag skall formula mig men here goes.

Jag har spelat wow nu sedan betan ända tillbaks sedan December 2004 ifall jag minns rätt.

Wow har alltid haft en speciell känsla med de fiender man slåss mot, pve samt pvp. En känsla som är svår att beskriva, liksom en speciellt typ av kontakt som gör att man verkligen får kontakt med motståndaren.

Jag vet inte riktigt ifall det handlar om den trimmade grafik-motorn eller på det sätter man har valt att sätta ut castbars för motståndaren eller om det är det distinkta ljudet som gör att man hör ifall man träffar, parry eller block/dodge.

Men inget MMO har kunnat replikera denna känslan. Oftast så spamar man abilities eller så springer man utom räckvidd för ens ability.

Kanske någon kan sätta ord på vad jag känner? Men jag tror slutsatsen är att WOW verkligen har den fulländade känslan.

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=159300

Det är anledningen till att dom flesta MMO:er inte slår igenom.
WoW har ett ruskigt tajt combat/movement system, finns inget annat MMO som känns lika responsivt.
Det har att göra med att animationerna avbryts när en ny attack påbörjas, i andra MMO:er sätter man istället abilities på kö, därför känns det som man har hög latency, man känner sig aldrig ett med karaktären man spelar.

Det finns många områden som WoW har försämrats och det finns många områden som andra MMO:er gör bättre, men faktumet kvarstår att WoW är det bästa MMO:et som finns just nu.

Medlem

Har inte lirat WoW på 4 år nu. Är nog dags att börja igen, tyvärr

Testade Wildstar och det var väl helt okej. Jag gillar striderna i spelet men det som jag absolut INTE gillar är grafiken+musiken samt quests.

Musiken är så otroligt värdelös att man bara vill slå sönder något.

Grafiken känns som WoW fast sämre. Hur fan det ens är möjligt.

Medlem

Quests i Wildstar:

Spring till den där stenen där borta och hämta grejen som ligger på stenen.

Sedan så springer du tillbaka till mig så får du ett blått 2h svärd!

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Decubal:

Jag vet inte riktigt hur jag skall formula mig men here goes.

Jag har spelat wow nu sedan betan ända tillbaks sedan December 2004 ifall jag minns rätt.

Wow har alltid haft en speciell känsla med de fiender man slåss mot, pve samt pvp. En känsla som är svår att beskriva, liksom en speciellt typ av kontakt som gör att man verkligen får kontakt med motståndaren.

Jag vet inte riktigt ifall det handlar om den trimmade grafik-motorn eller på det sätter man har valt att sätta ut castbars för motståndaren eller om det är det distinkta ljudet som gör att man hör ifall man träffar, parry eller block/dodge.

Men inget MMO har kunnat replikera denna känslan. Oftast så spamar man abilities eller så springer man utom räckvidd för ens ability.

Kanske någon kan sätta ord på vad jag känner? Men jag tror slutsatsen är att WOW verkligen har den fulländade känslan.

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=159300

Det är anledningen till att dom flesta MMO:er inte slår igenom.
WoW har ett ruskigt tajt combat/movement system, finns inget annat MMO som känns lika responsivt.
Det har att göra med att animationerna avbryts när en ny attack påbörjas, i andra MMO:er sätter man istället abilities på kö, därför känns det som man har hög latency, man känner sig aldrig ett med karaktären man spelar.

Det finns många områden som WoW har försämrats och det finns många områden som andra MMO:er gör bättre, men faktumet kvarstår att WoW är det bästa MMO:et som finns just nu.

Bra där! Det handlar nog mycket om animationerna. Något som jag kanske tar förgivet. Men det stämmet!

Medlem
Skrivet av Guran:

Men sen är jag färgad av snart ett decennium av World of Warcraft och innan dess Warcraft. Kommer aldrig glömma känslan när man lvla upp sin första Tauren under betan. Inget mmo har gett mig den känslan sen dess.

Tror du inte den där känslan snarare berodde på att du/vi inte var inbitna mmo-veteraner på den tiden dock? Sista gången jag fick den känslan var när jag gick genom the dark portal första gången, och första gången jag såg Nagrand. Efter det så har det inte känts imponerande och "wow, holy shit!" på samma sätt, antagligen för att man vant sig vid hela grejen av en öppen och stor värld att utforska på det sättet.

Medlem
Skrivet av gusgun577:
Skrivet av Möljet:

Känns redan gammalt på nåt vis. Jag har spelat det alldeles för mycket. Saknar Warhammers PVP. Finns det något som liknar det med warbands osv?

Håller med, finns ju privat server men är nog för lite folk.

Undrar också om det finns nått mmo lr spel som har liknande pvp som warhammer. Bästa pvp jag spelat och känns som att jag har testat alla MMO:s :/..

Testa Dark Age of Camelot. Ljusår bättre än Warhammer. Mythics första riktigt stora hit också. Kom ut hösten 2001 och lever fortfarande

Skrivet av rickuz:
Skrivet av neocon:
Skrivet av rickuz:
Skrivet av neocon:

What Happened To The MMORPG? http://www.youtube.com/watch?v=b5GoHO1KHJc

Där dog all trovärdighet.

Varför?

Trots all hype i början så var SWG ett uselt spel och ett stort misslyckande. Att spelet gick så dåligt så dom blev tvungna att stänga ner servrarna, säger ju en hel del.

Men men, smaken är som baken.

De förlorade avtalet till EA och var tvungna att stänga servrarna pga copyright. Get your facts straight.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Decubal:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Decubal:

Jag vet inte riktigt hur jag skall formula mig men here goes.

Jag har spelat wow nu sedan betan ända tillbaks sedan December 2004 ifall jag minns rätt.

Wow har alltid haft en speciell känsla med de fiender man slåss mot, pve samt pvp. En känsla som är svår att beskriva, liksom en speciellt typ av kontakt som gör att man verkligen får kontakt med motståndaren.

Jag vet inte riktigt ifall det handlar om den trimmade grafik-motorn eller på det sätter man har valt att sätta ut castbars för motståndaren eller om det är det distinkta ljudet som gör att man hör ifall man träffar, parry eller block/dodge.

Men inget MMO har kunnat replikera denna känslan. Oftast så spamar man abilities eller så springer man utom räckvidd för ens ability.

Kanske någon kan sätta ord på vad jag känner? Men jag tror slutsatsen är att WOW verkligen har den fulländade känslan.

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=159300

Det är anledningen till att dom flesta MMO:er inte slår igenom.
WoW har ett ruskigt tajt combat/movement system, finns inget annat MMO som känns lika responsivt.
Det har att göra med att animationerna avbryts när en ny attack påbörjas, i andra MMO:er sätter man istället abilities på kö, därför känns det som man har hög latency, man känner sig aldrig ett med karaktären man spelar.

Det finns många områden som WoW har försämrats och det finns många områden som andra MMO:er gör bättre, men faktumet kvarstår att WoW är det bästa MMO:et som finns just nu.

Bra där! Det handlar nog mycket om animationerna. Något som jag kanske tar förgivet. Men det stämmet!

Även jag håller med. Det ligger mycket (!) i det du skriver Svanberg. Tack för reflektionen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Guran:

Men sen är jag färgad av snart ett decennium av World of Warcraft och innan dess Warcraft. Kommer aldrig glömma känslan när man lvla upp sin första Tauren under betan. Inget mmo har gett mig den känslan sen dess.

Tror du inte den där känslan snarare berodde på att du/vi inte var inbitna mmo-veteraner på den tiden dock? Sista gången jag fick den känslan var när jag gick genom the dark portal första gången, och första gången jag såg Nagrand. Efter det så har det inte känts imponerande och "wow, holy shit!" på samma sätt, antagligen för att man vant sig vid hela grejen av en öppen och stor värld att utforska på det sättet.

Jo så är det, lite som ens första stora kärlek.

Skrivet av jonis:
Skrivet av Decubal:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Decubal:

Jag vet inte riktigt hur jag skall formula mig men here goes.

Jag har spelat wow nu sedan betan ända tillbaks sedan December 2004 ifall jag minns rätt.

Wow har alltid haft en speciell känsla med de fiender man slåss mot, pve samt pvp. En känsla som är svår att beskriva, liksom en speciellt typ av kontakt som gör att man verkligen får kontakt med motståndaren.

Jag vet inte riktigt ifall det handlar om den trimmade grafik-motorn eller på det sätter man har valt att sätta ut castbars för motståndaren eller om det är det distinkta ljudet som gör att man hör ifall man träffar, parry eller block/dodge.

Men inget MMO har kunnat replikera denna känslan. Oftast så spamar man abilities eller så springer man utom räckvidd för ens ability.

Kanske någon kan sätta ord på vad jag känner? Men jag tror slutsatsen är att WOW verkligen har den fulländade känslan.

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=159300

Det är anledningen till att dom flesta MMO:er inte slår igenom.
WoW har ett ruskigt tajt combat/movement system, finns inget annat MMO som känns lika responsivt.
Det har att göra med att animationerna avbryts när en ny attack påbörjas, i andra MMO:er sätter man istället abilities på kö, därför känns det som man har hög latency, man känner sig aldrig ett med karaktären man spelar.

Det finns många områden som WoW har försämrats och det finns många områden som andra MMO:er gör bättre, men faktumet kvarstår att WoW är det bästa MMO:et som finns just nu.

Bra där! Det handlar nog mycket om animationerna. Något som jag kanske tar förgivet. Men det stämmet!

Även jag håller med. Det ligger mycket (!) i det du skriver Svanberg. Tack för reflektionen.

Håller med fullständigt.

Medlem

Älskar att läsa alla klagomål om Wildstar Med lite tur så blir det precis som med GW2, där alla som egentligen bara ville ha WoW 2.0 dissade spelet hårt för en mängd olika orsaker, med resultatet att communityn i GW2 är BY FAR den bästa i något MMO jag har spelat.
Mindre WoW- rövhål = allt blir bättre för oss som faktiskt gillar spelet.

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av dafuq:

Så till er som säger att WS är för likt wow, hur skulle ni vilja att det ska vara då?

Jag tyckte att WoW och Wildstars combat kändes ungefär likadant när man spelade Melee, Man gick in i närstrid och strejfade omkring och ''KLICKADE PÅ KNAPPAR'' precis som i WoW, Man väntade på att cooldowns skulle försvinna så att man kunde stunna åter igen eller någe liknande, Anledningen till att det var så lika var att vad spelar det för roll om det är autotarget när man klart och tydligt ser vart pve monstrens attacker kommer att träffa? Wildstar blev tragiskt men sant lättare än WoW för att man hade inte det där kravet att använda counter abilities och att man såg vart fiendernas attacker skulle träffa gjorde det ju inte svårare.

Jag testade inte någon ranged klass så det kanske hade varit roligare eller svårare, Men det är inte så värst jobbigt att sikta attacker om det inte är något projektilsystem där varje projektil tar en längre tid på sig tills dom är där man siktat.

Sedan så spelade jag några matcher PvP vilket var okej men kändes inte så värst uttänkt, Man kan inte blocka eller något så var är meningen, Man bara spammar attacker och den som spammar bäst vinner, 2+ v 1 = jo men tjena..
Jag var ganska låg level när jag körde PvP men det enda man kunde göra var att spamma attack 1 tills man kunde kaste dom andra sakerna och sedan spamma attack 1 igen.

I överlag så känns Wildstar som ett helt vanligt koreanskt spel ''på låga levlar'' fast med en wow liknande grafik.
Wildstar var till exempel inte användarvänligt på något sätt alls vilket inte många koreanska mmorpg spel är.

Wow har för övrigt en mycket snyggare speldesign och en mer avancerad grafik samt att spelet är 100% användarvänligt. När jag spelade Wildstar så kändes det lite konstigt att spelet är så hypat men enda så opolerat på låga levlar där det knappt krävs mycket för att imponera eller göra ett roligt spel. Det kändes för tillgjort och det fanns ingenting vettigt att göra än att samla på sig quests och gissa vad man skulle göra med dom.

Wildstar var spelbart och tilltalar säkert många spelare, Men jag tyckte inte det var så mycket att hänga i julgranen, Om spelet är gratis så kommer jag nog att ladda hem och testa igen men kostar det pengar så lägger jag dom nog hellre på andra saker.

Dungeons, raids och pvp kommer att kräva mycket av dig. Om du bara springer runt och "spammar knappar" kommer du inte bli en bra spelare Level 20 instancen var svårare än heroic instancerna i wow. Sen kanske detta inte är din typ av spel helt enkelt.

12
Skriv svar