Underbar blandning av gammalt och nytt

Flakmonkey
Underbar blandning av gammalt och nytt

Håller just nu på och lirar igenom #Xcom: Enemy Unknown på PS3an tack vare att jag fått det gratis via Playstation Plus. Vet att jag släpar efter en del här men jag ville bara säga att Firaxis verkligen har hittat en härlig balans av gammalt och nytt. Saker har "streamlinats" men inte så pass mycket att det känns som en urvattnad historia jämfört med Microprose klassiker.

Har svårt att komma på någon remake/reboot (eller vad man nu vill kalla det) som bjudit på en lika bra mix mellan de gamla rötterna och de möjligheter som nu erbjuds. Så känns det åtminstone just nu och kanske kommer jag ändra mig när resan närmar sig slutet, men jag tvivlar på det. Det här känns verkligen helljutet. Det fungerar till och med bra att spela med en handkontroll vilket inte kan ha varit det enklaste att få till.

Firaxis visar helt enkelt återigen var skåpet ska stå. En av de utvecklare i världen som jag har störst respekt för.

#blogg

Testpilot
Underbar blandning av gammalt och nytt

Love it , tillsammans med DLC's Enemy Within är det grymt roligt och har fixat många saker som var lite tråk med orginalspelet.

Vem kan tycka illa om MEC-troopers?

Moderator | Testpilot

Mario? O_o


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar