Läckt film visar innehållet i Diablo III: Reaper of Souls

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag gillar grafiken, tycker den är så där härligt Blizzardiansk.

Skrivet av mrFluffy:

Håller med, jag gillar Blizzards artstyle. Och att man känner igen sig i Blizzards spel.

Grafiken har jag inga direkta klagomål på. Visst märks det på den att spelet var under utveckling i 12 år (alltså, den var inte riktigt lika up-to-date på samma sätt som t.ex. Warcraft 3s eller Starcraft II's var när de spelen först släpptes), dvs lite väl polygonsnålt och utan de mest påkostade texturerna. Men igen, endast lite tråkigt och ingen deal breaker.

Art directionen (som ju är ett separat begrett från "grafiken") är helt klart Samwise rakt igenom. Speciellt med hans färgpalett och proportionstänkande. Samwise är definitivt, i min mening, en av dagens absolut främsta concept artists. Man måste ju älska hans designval i mångt och mycket.

Men att säga att den är Blizzardiansk, om vi blickar bakåt, är lite väl anakronistiskt. Blizzard var en gång i tiden kapabla att producera mer än en art style till sina spel. Warcraft och Starcraft hade definitivt inte identiska designval, och Diablo 1 och inte minst 2 var verkligen milstolpar i Blizzards förmåga att producera internt unik och målmedveten design till mina spel. Korrekta dimensioner, urtvättade färger, hög kontrast, tämligen realistisk nakenhet och gore - allt i samma paket.

Att de senare kom att utöka den art style som slagit igenom i Warcraft-universumet (som är en fantastisk och väldigt karaktäristisk art style för just det universumet) var i min mening synd och skedde på bekostnad av det unika, delvis i Starcrafts design, men främst i Diablo-universumets design i och med Diablo III. I min mening innebar detta en frångång från en otrolig och häpnadsväckande art direction till en som - trots sin stora kompetens - hör hemma i ett annat Blizzard-universum (med en från grunden helt annat känsla än den i Diablo-spelen).

Resonemanget har lagts fram med strålande klarhet här på FZ av @Draug, ni är varmt välkomna att ta del av hans synpunkter för att på så vis bättre förstå frågans natur:
Inlägg #1
Inlägg #2
Inlägg #3
Inlägg #4

Även jag har tidigare gett mina två ören;
Inlägg #1

...och även då blev folk förvirrade över art direction respektive färgpalett (respektive grafik).
Inlägg #2

Hursomhelst så rör ju diskussionen en ren smaksak, och ingen har rätt. Eller alla har rätt. Eller hur man nu väljer att se det. Min enda poäng var bara det - i min mening - negativa med frångången av den gamla designstilen, som ju är säregen jämfört med den som Diablo III antagit (och som Jay Wilson ju pekar ut, baserar sig på Warcraft-universumets design).

Skrivet av E_maN:

hur var det här ett steg närmre d2?

Jag tänkte mest på saker som transmogrifieringen, borttagandet av auktionshuset och den aningen mörkare stilen. Men i övrigt verkar de ha många roliga innovationer som inte fanns i Diablo 2, heller. Så det är naturligtvis inte så enkelt som att rakt upp-och-ner klona det gamla.

Skrivet av Rentah:

Hur kan du påstå att det huvudsakligen är art designen som gör spelet. Diversity då? Känslan av att alla Unique's kan vara bra beroende på builds? PFFT. gå och lägg dig

Jag har inte sagt att det är "art designen" (använd f.ö. gärna den korrekta termen "art direction") som gör spelet. Jag vet inte hur du lyckats producera den slutsatsen, men den finner iallfall inget stöd i det jag skrivit. Så den får du stå till svars för själv.

Jag har inte heller kommenterat på item-systemet. Beklagligt att känner dig nödgad att tillgå en sån negativ och tråkande ton i dina posts. Det får dig tyvärr bara att framstå som osympatisk och en smula förvirrad. Jag frågar mig vem av oss som verkar vara i störst behov av tidigt sänggående...

Skrivet av Rentah:

Patetiska jävlar rent ut sagt! Jag har fan suttit och gnällt över WP's och det där med paragon (Lägga egna stats) Sedan betan.
Och här sitter idioterna och revealar skiten som om dom skulle vara innovativa och deras idé. Äckliga jävla svin...

Typ som här ovan. Ta inte illa upp, men det där inlägget var faktiskt ren smörja. Jag hörsammar iallfall att du försöker kommunicera en enorm upprördhet, och det gör mig i min tur mer sympatisk till ditt klämda läge. Så känn dig inte osynliggjord. Men har du det i dig så är det inget fel med att bete sig som folk, heller.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av robbis:
Skrivet av Luciphear:

Det....det ser ju faktiskt bra ut. Diablo, är det dags att säga välkommen tillbaka? Jag hoppas det, jag hoppas VERKLIGEN det!

Förstår inte riktigt hur folk inte kan gilla grafiken. Jag tycker den är jäkligt imponerande, bland det jag gillar som mest i spelet.

Kan inte annat än hålla med. Grafiken är sweeeet. Och nu kommer det bli lite mörkare. D3 är grymt bra, speciellt PS3 versionen. Redan lagt 200+ timmar på det

Erkänner att jag är VÄLDIGT nyfiken på hur PS3(i mitt fall PS4 om det blir något?) versionen är egentligen. Har hört så mycket positivt om att konsolversionen ska vara bättre men aldrig riktigt förstått vad det är som gör det roligare på konsol än på PC?

För mig var det framförallt flytten från lilla 27" skärmen till 47" LED, du har en närmare kamera och blir mer närvarande. Sen är styrningen mycket bättre (min åsikt) på konsol. Sen är loot systemet bättre. Jag spelade aldrig en upp en char till lvl 60 på pc, gav upp efter första genomspelningen. Nu är jag på min 8e på PS3. Jag väntar med spänning på att blizz ska annonsera ut hur char-transfer från ps3-ps4 kommer funka. Dom har sagt att deras engineers jobbar på det


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av KatOne:

Nära nog varje steg tillbaks mot D2 är uppenbarligen ett steg åt rätt riktning.

Tyvärr så kommer det huvudsakliga problemet med spelet aldrig åtgärdas... dess art direction. :S

Blir du aldrig nöjd? Diablo måste se inte se ut som i ettan och tvåan för att ha en härlig grafik. Jag håller med admin och en annan kille. Denna grafik får en direkt att tänka på blizzard.

Blizzard IRVINE ja, det vill säga den lollipop-warcraft-gulliga estetiken. Det ni alla säger att ni gillar är alltså INTE Blizzard Norths Diablo egentligen.

Jag håller HELT med KatOne, tyvärr var ju en så fundamental del fel från början och det är art direction. IPt hamnade i fel händer, och nu förväntas vi som betalade ett överpris för det ursprungliga misslyckandet betala för en expansion som *kanske* tar oss halvvägs dit Diablo 3 borde varit från början.

Visst, det ovan är kritik. Negativ, men berättigad sådan.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Ser ut att bli ett givet köp


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Verkar som att Blizzard äntligen har blåst bort haschdimman och kommit tillbaka till verkligheten.

Snarare att dom gått rakt in i den och gör lite kreativa grejer.

Medlem

Transmog gillar jag! Får se om det blir ett köp ändå

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Så ja, välkommen tillbaka när expansionen kommer alla ni som la ner Diablo 3, de har jobbat och hårt lagt till mycket av vad communityt frågade efter. Att de äntligen tar bort AH och tweaker dropsen resulterar i att vi faktiskt kommer att behöva spela spelet (shock!) för att få den bästa gearen. Sen saker som paragon points, en helt öppen värld and waypointa sig igenom, loot runs, bounty, enchanting, transmogify, clans/guilds, ladders m.m. jaa, äntligen ser Diablo 3 ut att vara det spel det borde varit när det kom!

Ska bli en fröjd än sänka in 900 timmar till i mina nuvarande karaktärer, speciellt nu när paragon levels är account wide!

Har dom lyckats gjort detta som Dibbe 2 så då köper jag skiten som Jul klapp till mig själv.

Har spelat expansionen i 2 dagar nu och alla förväntningar är bättre än man kan tänka sig. Visseligen har jag alltid varit Diablo nerd men det är lätt det bästa spel jag spelat. Det är lite dåligt med teamplay än men lvlar på bra mot 70 och ser fram mot torment läget. man får vara beredd på att sätta om "skillsen" helt och släppa dom gamla spec. som man suttit och kollat på på U-tube. Dropsen är fantastiska oc hman sitter och fnittrar som en vattenkammad skolpojke vid datorn och kidsen undrar när det blir kvällsmat ^^ Hårt beroende framkallande.

Medlem
Skrivet av stefan.sandberg.180:

Har spelat expansionen i 2 dagar nu och alla förväntningar är bättre än man kan tänka sig. Visseligen har jag alltid varit Diablo nerd men det är lätt det bästa spel jag spelat. Det är lite dåligt med teamplay än men lvlar på bra mot 70 och ser fram mot torment läget. man får vara beredd på att sätta om "skillsen" helt och släppa dom gamla spec. som man suttit och kollat på på U-tube. Dropsen är fantastiska oc hman sitter och fnittrar som en vattenkammad skolpojke vid datorn och kidsen undrar när det blir kvällsmat ^^ Hårt beroende framkallande.

Det är intressant att beroendeframkallande är en negativ sak i allting utom spelvärlden xD

12
Skriv svar