Se generationsklyftan i Call of Duty: Ghosts

Robot
Se generationsklyftan i Call of Duty: Ghosts

Grafiken i fokus när Xbox 360 och Playstation 3 jämförs med nästa generations konsoler.

#call-of-duty-ghosts


Avstängd
Se generationsklyftan i Call of Duty: Ghosts

Var ingen speciell skillnad tycker jag i alla fall. Kommer köpas oavsett bara för att jag gillar serien

Medlem

Ingen stor skillnad direkt om man kollar på vapendetaljerna direkt.
De som var mest skillnad var att de var bättre ljussättning. De som var gulvit på den gamla generationen är nu mer isblå/vitt. Lite mer skuggor och lite mer partiklar och rökeffekter..

INTE IMPONERAD!


signatur
Inaktiv
Skrivet av olafpawbelt:

Var ingen speciell skillnad tycker jag i alla fall. Kommer köpas oavsett bara för att jag gillar serien

Blir nog ett köp när priset sänks. Dock största anledningen är splitscreen med polaren.

Avstängd
Skrivet av Grimley:
Skrivet av olafpawbelt:

Var ingen speciell skillnad tycker jag i alla fall. Kommer köpas oavsett bara för att jag gillar serien

Blir nog ett köp när priset sänks. Dock största anledningen är splitscreen med polaren.

jag är inget vidare fan av splitscreen i cod, men sp delen brukar vara awesome sedan gillar jag mp läget på nätet

Medlem

Cod ser verkligen ut som ett 90-talsspel i jämförelse med BF4.

Avstängd
Skrivet av Johan:

Cod ser verkligen ut som ett 90-talsspel i jämförelse med BF4.

Vad spelade du för spel då med en grafik som inte ens existerade på 90 talet?

Medlem

Sjukt besviken på PC-versionen av Ghosts. Världenst minsta FoV så man blev åksjuk med en gång. Mussettings som vägrar bry sig vad du än ställer in. Stelt och klumpigt. Näh, blir att vänta ett tag tills de patchar upp det. IW borde titta mer på Treyarch CoD, så ska ett CoD vara.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av olafpawbelt:

Var ingen speciell skillnad tycker jag i alla fall. Kommer köpas oavsett bara för att jag gillar serien

Blir nog ett köp när priset sänks. Dock största anledningen är splitscreen med polaren.

jag är inget vidare fan av splitscreen i cod, men sp delen brukar vara awesome sedan gillar jag mp läget på nätet

Jag gick in med attityden att BO2 var ett kasst arkad fps. Dock när jag testade splitscreen med polaren på PS3 så blev det väldigt roligt. Då han är en dålig förlorare. Så det blir rätt roliga skämt och "rages".

Medlem
Skrivet av Davwve:

Ingen stor skillnad direkt om man kollar på vapendetaljerna direkt.
De som var mest skillnad var att de var bättre ljussättning. De som var gulvit på den gamla generationen är nu mer isblå/vitt. Lite mer skuggor och lite mer partiklar och rökeffekter..

INTE IMPONERAD!

beror på att dom håller nere grafiken.
Ghost har ingen "next gen" grafik direkt heller, enginen kan säkert pressa mycket mer men pga det är precis vid nya konsoler och ej vet 100 hur dom ska pressa ut saker och ting utan problem så tror jag dom kör rätt lugnt för slippa problem.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Davwve:

Ingen stor skillnad direkt om man kollar på vapendetaljerna direkt.
De som var mest skillnad var att de var bättre ljussättning. De som var gulvit på den gamla generationen är nu mer isblå/vitt. Lite mer skuggor och lite mer partiklar och rökeffekter..

INTE IMPONERAD!

beror på att dom håller nere grafiken.
Ghost har ingen "next gen" grafik direkt heller, enginen kan säkert pressa mycket mer men pga det är precis vid nya konsoler och ej vet 100 hur dom ska pressa ut saker och ting utan problem så tror jag dom kör rätt lugnt för slippa problem.

Men med tanke på hur mycket IW har skrytigt om den nya motorn och att ALLT är så mycket bättre snyggare etc så förväntade jag mig en ganska så stor skillnad iallafall..


signatur
Medlem

Fiskarna kan röra på sig när objekt närmar sig men inte fåglarna?
Tänker på när kyrkan rasar, inte skulle en fågel flyga mot raseriet.

Geeks Gaming

fortfarande "Oooo CoD4 med Shine" känsla...

Medlem

Bra mycket bättre färgåtergivning och detaljer på PS4.
PS3 och 360 ser urvattnade.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Davwve:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Davwve:

Ingen stor skillnad direkt om man kollar på vapendetaljerna direkt.
De som var mest skillnad var att de var bättre ljussättning. De som var gulvit på den gamla generationen är nu mer isblå/vitt. Lite mer skuggor och lite mer partiklar och rökeffekter..

INTE IMPONERAD!

beror på att dom håller nere grafiken.
Ghost har ingen "next gen" grafik direkt heller, enginen kan säkert pressa mycket mer men pga det är precis vid nya konsoler och ej vet 100 hur dom ska pressa ut saker och ting utan problem så tror jag dom kör rätt lugnt för slippa problem.

Men med tanke på hur mycket IW har skrytigt om den nya motorn och att ALLT är så mycket bättre snyggare etc så förväntade jag mig en ganska så stor skillnad iallafall..

Dock är det ingen ny motor, samma som dom alltid har kört med. Fast uppdaterad.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Johan:

Cod ser verkligen ut som ett 90-talsspel i jämförelse med BF4.

Men fiskarna rör sig! DE RÖR SIG!

In the name of the fish!

Spelet + MP delen kräver 67Gb! Bara så ni vet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Inget att skrika NEXGEN över, får hända mer än så om jag skall öppna plonka, funderar på att skaffa ett devkit till istället

Skrivet av Zpartan:

Inget att skrika NEXGEN över, får hända mer än så om jag skall öppna plonka, funderar på att skaffa ett devkit till istället

Devkit till vaddå?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är det bara jag som tycker grafiken är helt ok, visst grafiken kan nog inte mäta sig med de nyare spelen men jag ser ändå inget att klaga på då cod spelas i snabbare tempo

Medlem
Skrivet av Warfighter320:

Är det bara jag som tycker grafiken är helt ok, visst grafiken kan nog inte mäta sig med de nyare spelen men jag ser ändå inget att klaga på då cod spelas i snabbare tempo

Och dessutom kan ju alla spela cod.

Inaktiv

med andra ord så är skillnaderna är totalt ovesäntliga

Inaktiv

67 GB? Seriously?

Medlem

Men hur ser spelet ut på pc? borde ju vara bättre än båda

Medlem
Skrivet av anon_98854:

67 GB? Seriously?

Nej inte 67 GB 31 GB. MP ligger på 24 GB och resten är SP Förstår dock inte varför MP delen ska ta så stor plats Så många kartor finns det inte. Måste vara allt jävla skräp som ligger överallt som tar plats.

Medlem
Skrivet av metro swe:
Skrivet av Mjauv:

67 GB? Seriously?

Nej inte 67 GB 31 GB. MP ligger på 24 GB och resten är SP Förstår dock inte varför MP delen ska ta så stor plats Så många kartor finns det inte. Måste vara allt jävla skräp som ligger överallt som tar plats.

Framtida upplåsbart innehåll?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag må vara trög men varför jämför man 360-current med PS4-nextgen...?

Borde man inte jämföra 360 med One och Ps3 med Ps4?

Medlem

Gameplay > Grafik.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Fiskarna kan röra på sig när objekt närmar sig men inte fåglarna?
Tänker på när kyrkan rasar, inte skulle en fågel flyga mot raseriet.

Måste ju spara på något till nästa cod


signatur

Can it wait for a bit? I'm in the middle of some calibrations.

Medlem
Skrivet av Joppenator:

Gameplay > Grafik.

I detta fall Copy+paste > Gameplay > Grafik.

That's the activision way.

12
Skriv svar