Call of Duty: Ghosts

Robot
Call of Duty: Ghosts

Meningslös kampanj, underhållande multiplayer och få innovationer. Call of Duty: Ghosts har landat och allt är precis som vanligt i Call of Duty-land.

#infinity-ward, #call-of-duty-ghosts, #activision


Medlem
Call of Duty: Ghosts

Det är väl mer eller mindre som man förväntade sig då, blir kanske ett köp på någon rea, fastän man kommer nog få vänta jäkligt länge. Synd att kampanjen här också är skit (BF4as har jag inte ens vågat testa när min polare sa att man får poäng för saker...) Tycker COD brukar ha en lagom "djup" story för att man ska orka igenom den och den i sig brukar vara skoj o lira

Medlem

Spelade 2h multiplayer inatt! verkar som de plockat bort äkta S&D!? katastrof om det är så!

Medlem

"Fotnot: Vi har spelat Call of Duty: Ghosts på PS4, PS3, Xbox 360 och en plattform vi ännu inte får skriva att vi testat spelet på."

IOS version CONFIRMED !!!

Förstår varför ni skriver som ni gör och det är helt rätt.

Microsoft är töntar som sätter embargon på xbone spel tills närmare släpp.

Medlem

Låter lika roligt och spännande som en mossig sten. Tur vi har såna här spelutvecklare som driver utvecklingen framåt med nya fräscha idéer med mod...

Medlem

Tack för recensionen! Jag hade hoppats på en mer sammanhållen och trovärdig story. När jag hörde om Oden-vapnet tänkte jag på en härlig technothriller a'la Clancy men i ett lite mer lättsmällt format. Jag får lira lite mer Blacklist istället då.

Medlem
Skrivet av Bolthorn:

Spelade 2h multiplayer inatt! verkar som de plockat bort äkta S&D!? katastrof om det är så!

Vafan säger du? De enda spelläget som drar mig till denna serien om och om igen. nu blire att skita i detta om de är så...

Medlem

text

Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Bolthorn:

Spelade 2h multiplayer inatt! verkar som de plockat bort äkta S&D!? katastrof om det är så!

Vafan säger du? De enda spelläget som drar mig till denna serien om och om igen. nu blire att skita i detta om de är så...

Jag vet! Det finns bara search and rescue! är som S&D fast man måste ta motståndarens tags för att de ska vara "ute"

Hoppas på att man låser up det via att man lvlar eller nått annars har de sniffat för mycket lim på IW.

Inaktiv

"Vi har spelat Call of Duty: Ghosts på PS4, PS3, Xbox 360 och en plattform vi ännu inte får skriva att vi testat spelet på."

Låt mig gissa - PC? -.-

Medlem

Fick inte fiskarna ett plus?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

ROTFLMAO åt fotnoten... Bra där FZ. Made my day!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

det luktar rutten fisk här


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

PC versionen är ett större fiasko än Aliens: colonial marines. Ljudet är patetiskt, FOV är hemsk och känslan är totalt död....


signatur

Crack the liars smile.

Medlem
Medlem

Call of Duty ses som den stora konkurrenten till Battlefield. Det är sorligt att de inte lyckas göra en bättre grafikmotor. Battlefield 3 som släpptes för två år sen har MYCKET bättre grafik än detta. Grafiken är såklart inte allt - men det är en stor del av upplevelsen. Call of Duty fortsätter på spåret med sunkig grafik och stela miljöer.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Call of Duty ses som den stora konkurrenten till Battlefield. Det är sorligt att de inte lyckas göra en bättre grafikmotor. Battlefield 3 som släpptes för två år sen har MYCKET bättre grafik än detta. Grafiken är såklart inte allt - men det är en stor del av upplevelsen. Call of Duty fortsätter på spåret med sunkig grafik och stela miljöer.

Det är ju just för att dom inte gjort någon egen motor, dom använder ju fortf quake 3 motorn från 1999 (dock moddad). det finns lixom en gräns för vad en så pass gammal motor klarar av idag. Och du har väldigt rätt i att det känns otroligt stelt överlag. Om dom ska ha en chans att behålla sin kundbas så måste dom våga ta risker när det kommer till gameplay och leverera en ny motor men å andra sidan så är det mer upp till ett par kostym nissar på activision som måste ta det beslutet och att dom är otroligt kortsiktiga när det kommer till planering för en franchise, kör den i botten och tjäna in en sjuk summa på kort tid som med Guitar hero.


signatur

God is dead

Geeks Gaming

Då dom inte kommer lägga till riktiga servrar till PC så kommer det inte bli något köp.

Medlem

Alltså jag har väl inte varit något fan av CoD sedan det blev modernt ungefär, men nu när de har mjölkat andra världskriget, 70-talet, moderna krig och närliggande framtiden såpass mycket skulle jag faktiskt vilja se ett CoD i en helt och hållet futuristisk setting.

Typ att man är en space-marine på en Carrier ute i galaxen nånstans. Verkligen låta Infinity Ward gå balls-out med fantasin och episka cinematics och effekter. Försvara sig mot bordande fiender, undersöka derelict wrecks, fusionsbomber, stridscyborgs, jetpacking och spacewalks, you name it. De har visat att de kan göra saker snyggt med en åldrande motor. Synd bara att de gång på gång väljer så tråkiga settings.

Man borde starta en petition nånstans.

Medlem

"Borde inte ett gigantiskt företag som Activision, med alla de pengar som braksuccén Call of Duty drar in, kunna leverera något större? Något som får mig att tappa andan, som naglar fast handkontrollen i mina händer och driver mig att trotsa känslor av trötthet och hunger?"

Nej. Vet du varför? För att det kommer inte påverka försäljnings siffrorna och vinsten.

Andra anledningen till att faktiskt göra detta är passion och kärlek för själva konsten och median och det vet vi alla att kostymerna på Activision skiter fullständigt i.

När COD sälj siffrorna går skarpt ner kan vi förvänta oss något nytt. Kunderna styr med sina plånböcker och det har styrt åt samma håll nu sedan 2006 - ge os samma skit, vi betalar gärna. EA börjar gå i samma spår nu. BF4 är 90% lik BF3.

Medlem

Installerade spelet, ingen fov slider, det är inte fov 90 default.
Patetiskt, Köp inte skiten.

Medlem

Herregud att de ens använder den modifierade Q3 motorn fortfarande! Snacka om att activision endast vill ha stålar och inte investera i ny tech.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Då dom inte kommer lägga till riktiga servrar till PC så kommer det inte bli något köp.

Japp exakt så känner jag med. Hoppas IW nu får sig en rejäl känga så dom vaknar och levererar action a la COD4 fast med ny motor och en rejäl portion nytänkande.

Medlem

Verkar som att jag får fortsätta att lira Battlefield 2 då samt CoD4

BF3 var skräp, BF4 verkar vara skräp, alla CoD-spel efter CoD4, var skräp.

Tråkigt.

Medlem

Why bake new cookies when you can sell the same cookie 10 times?

Medlem

Lätt bättre än BF4 alphan som ni marknadsför såååå bra

Medlem

Jag såg mycket nackdelar med Ghosts tyvärr, då har jag bara spelat multiplayer. De saker som störde mig mest var att de har gått tillbaks till Black Ops 1 andan, menyn laggar för mig precis som black ops 1 gjorde (smått störande). De har fortfarande inte fixat musbuggen jag har som jag hade i Black Ops 2 (musen får super sensitivity ibland i någon millisekund - får mig att rotera 180 grader i stort sett vilket inte är så kul alla gånger när man är i en fight).
Grafikinställningarna är ett jädrans jippo, tog mig evigheter att klura ut varför saker och ting blev pixlat på avstånd... Destruction i maps? Jag ser dem knappt!


signatur

/Ice_
#lett @ qnet

Medlem

Titanfall...väntar en annan på.

Medlem

Att sitta och mjölka kon for real ser faktiskt mer intressant ut än att spela ytterligare ett CoD spel.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Ice_:

Jag såg mycket nackdelar med Ghosts tyvärr, då har jag bara spelat multiplayer. De saker som störde mig mest var att de har gått tillbaks till Black Ops 1 andan, menyn laggar för mig precis som black ops 1 gjorde (smått störande). De har fortfarande inte fixat musbuggen jag har som jag hade i Black Ops 2 (musen får super sensitivity ibland i någon millisekund - får mig att rotera 180 grader i stort sett vilket inte är så kul alla gånger när man är i en fight).
Grafikinställningarna är ett jädrans jippo, tog mig evigheter att klura ut varför saker och ting blev pixlat på avstånd... Destruction i maps? Jag ser dem knappt!

Jag får detta med musen också, vilket skräpspel.
Känns som det borde vara ett free-to-play spel fyfan.

Medlem
Skrivet av Nunk:

Why bake new cookies when you can sell the same cookie 10 times?

Fast denna kaka har ju mögel och kvalster under sin torra yta. Vem som helst lär ju spy av att äta samma förbannade kaka om och om och om igen under 10 års tid!

Skriv svar