Robot
Path of Exile

Efter sju års utveckling och en öppen betaperiod släpptes till slut Path of Exile – en fet käftsmäll på alla som klagar på free-to-play.

#path-of-exile, #grinding-gear-games, #world-of-warcraft


Medlem
Path of Exile

Fortfarande avsaknad av direct controls. Något som borde vara standard i den här typen av spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Bra mycket roligare än diablo 3.

Medlem

Endast spelat 9 timmar hittils, men verkar väldigt lovande!

Medlem

spelat 45 timmar än så länge, de här e vad D3 skulle ha varit!

sjukt komplex spel! enda jag kan klaga på är att det är brist på tutorials -> hög inlärningskurva och viss desync lite då och då!

Medlem

Åh, nu får jag ju ännu mer dator-abstinens... Vill lira!

Medlem

Path of Exile är ett av årets bästa spel om man frågar mig.

Medlem

Det enda jag stör mig på, är hur man inte har helt separata skillbars för ens olika vapnen, om man skulle vilja ha samma skills på samma plats oavsett är det ju enkelt å välja det själv.

Men eftersom det är kvar i spelet efter betan, antar jag att det är en feature... tycker bara det är onödigt bökigt.

MEN annars älskar jag absolut allt!

Medlem

Detta spel är så otroligt jävla grymt bra att de inte är sant. Ni som inte har testat de en säger jag bara en sak till: TESTA DE FÖR I HELVETE!!!!!


signatur
Medlem

Orkar inte ens spela förbi den första zonen, då den är så tråkig.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Moderator | Testpilot

Är det ingen som ska klaga på att det inte finns en lan-funktion och att man måste vara uppkopplad för att spel?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det behöver inte kosta pengar för att vara bra spel, helt klart. Funkar bra hos mig genom Wine också. Kanske något mer lagg än i Windows, men klart spelbart även på Linux. Det enda felet är väl att texten blir lite trasig på vissa ställen i Linux, men det hoppas jag att WineHQ kan fixa i framtiden


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Ingen av er som spelat Grim Dawn ännu?

Det märks nästan.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mabec:

Ingen av er som spelat Grim Dawn ännu?

Det märks nästan.

Spelade Alphan eller vad det var man fick tillgång till. Hoppas det i slutändan inte kommer se ut som en dålig Titan Quest mod


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Har aldrig spelat något liknande spel tidigare, aldrig känt något direkt sug efter att pröva på t.ex Diablo spelen etc, men med tanke på att det var free 2 play så tänkte jag att "vafan lika att testa" och jävlar vad skoj det var, det förväntade jag mig ej!

Medlem

Testade betan och älskade spelet. Slutade pga att jag inte hade tid.

Började nu igen och minns varför jag älskade spelet så mycket. Fy fan vad bra det är.

4.5/5 är det värt helt klart.

Att ett par nördar kunde skapa ett bättre spel än blizzard är ju sanslöst komiskt....

Medlem

Mer Diablo än Diablo III.

Blizzard borde skämmas.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Mabec:

Ingen av er som spelat Grim Dawn ännu?

Det märks nästan.

Spelade Alphan eller vad det var man fick tillgång till. Hoppas det i slutändan inte kommer se ut som en dålig Titan Quest mod

Håller med, Titan Quest är mitt favorit hack and slash även med dess många problem, Grim Dawn tycker jag är rätt skoj för att vara i Alpha men hoppas dem inte kommer förändra allt för mycket från TQ.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Ingen av er som spelat Grim Dawn ännu?

Det märks nästan.

Väntar fortfarande på att något ska släppas...

Medlem

5/5 om man ser till F2P-spel, 4/5 annars.

Medlem

Mycket bra spel. Sist jag spela så var inte multiplayer UI:t så bra, och fick regelbundet de-syncs/rubberbanding men det märks så lätt som melee-gubbe.

Medlem
Skrivet av Abrakadabra:

Path of Exile är ett av årets bästa spel om man frågar mig.

Om man frågar dig, indeed.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Ingen av er som spelat Grim Dawn ännu?

Det märks nästan.

Jag har.

Det är dålig level design i det spelet, iaf den första tiden.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Bara jag som har enormt mycket problem med lagg (gubbar befinner sig inte där de visas på skärmen) och en massa disconnections?

Medlem

Jag måste också säga, att det är JÄVLIGT bra att Exile och Grim dawn inte kör på den där dåliga och tråkiga tecknade stilen som tyvärr Torchlight kör på och även Blizzard, i ALLA sina spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Sjukt kul spel. Har hackat tillsammans med polarna hela helgen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Lirade lite i beta stadiet, spelet kändes väldigt enkelt. Dock blev jag endast Lvl 22. Tar väl och laddar ner det när jag har ork, tid och lust och testar igen.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Är det ingen som ska klaga på att det inte finns en lan-funktion och att man måste vara uppkopplad för att spel?

Precis. Men det var ju inte EA som låg bakom spelet nu, så nu är det okej.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Är det ingen som ska klaga på att det inte finns en lan-funktion och att man måste vara uppkopplad för att spel?

Skillnad när man inte behöver punga ut med pengar för spelet faktiskt...

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Är det ingen som ska klaga på att det inte finns en lan-funktion och att man måste vara uppkopplad för att spel?

Är det ingen som ska klaga på att man måste vara uppkopplad för att ladda ner spelet kostnadsfritt?

123
Skriv svar