Klassiska spel för under 100 kronor

FML
Medlem

Är de inte dumt o köpa gamla EA spel? Har för mig dem har en tendens att stänga ner EA servrar så man är tvungen att köpa de nyare spelen. T.ex äldre NHL och FIFA-spelen.

Hur ligger de till med BC2 och BF2142? Iofs är de väl Dice-spel, men för mig jag läste nåt om BC2-servrar.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Satheus:

Trevligt att dem har rea, synd att alla spel jag vill ha från EA i den listan har jag redan.

Steamrean är fortfarande bättre men det är ju tackvare utbudet. Sen så har man ju också sålt alla så kallade trading cards så man fått råd att köpa diverse spel utan att betala från sin egna plånbok.

Jag har åtta kort som jag inte vet vad jag ska göra med.

Om du inte tänker göra Badges av dem så sälj, tycker jag. Badges ger xp till din steam lvl. Högre steam lvl mer status, eller nåt. Jag bryr mig inte om sånt så jag sålt alla på steam market. Bara att gå in i inventoryt och klicka på den du vill sälja sen sälj/sell. Grafen som syns sen visar hur mycket priset varit på kortet det senaste. Håll musen över den gröna linjen så ska det synas ett € pris. Oftast så säljs dem för enbart 0,1€ eller mindre.

Medlem
Skrivet av Javas:

För sent EA, alla har redan brännt sin spelbudget hos Steam

Inte direkt. Köpte Shift 2 som trots rean kostar 250kr på Steam, passade även på att ta hem Pro Street som inte ens finns i den magiska Steam-rean.

Medlem
Skrivet av zolidznake:

Är de inte dumt o köpa gamla EA spel? Har för mig dem har en tendens att stänga ner EA servrar så man är tvungen att köpa de nyare spelen. T.ex äldre NHL och FIFA-spelen.

Hur ligger de till med BC2 och BF2142? Iofs är de väl Dice-spel, men för mig jag läste nåt om BC2-servrar.

EA stänger ner servrar när det inte finns nog med spelare kvar. Det tråkiga var väl att det fanns några spel som var beroende av servrar vilket gjorde spelen obrukbara.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Moderator | Testpilot
Skrivet av k3m:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Zpartan:

om man nu skall missbruka ordet klassiskt, så torde väl ändå PACMAN, Space invaders, Dig Dug, Scramble, Zaxxon tillhöra dessa

Eas nya spelserier är ju för sjutton inte ens 10-15 år

En klassisk bil är INTE en bugatti veyron även om märket är klassiskt, get it?

Elvis presley är inte en klassisk artist bara för att jailhouse rock skrev under 50talet.

Alltså är inte Avicii och levels en klassiker, alt battlefield 1,2,3

Denna ständiga massakrering av språket och dess innebörd talar ånyo för hur människor och civilisationer ständigt dras ned i mediabrusets felanden och överreklamerade produkter.

Vårdar man inte eller respekterar språket så kan man liknas vid en amöba, den finns alltså men räknas knappt!

"The word classic means something that is a perfect example of a particular style, something of lasting worth or with a timeless quality"

t ex, Mario. Sedan får man tänka på att det inte är åldern som gör något klassiskt egentligen, men spelen de nämnde är inte mer speciell än något annat om ni frågar mig.

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vadå klassiska spel?

Jag tänkte samma sak. Klassiska spel är typ Half-Life, inte Sims 3.

För PC spel (eller spel helt generellt) så anser jag Half-Life vara en klassiker också. Kan även gå så långt att säga att HELA SIMS är ganska klassiskt (i och med första spelet) men just Sims 3?

Fortfarande missbruk, inget av spelen på den där listan kommer gå till historien.

Sims lär göra det. Utan tvekan. Poängen är om man bara läser meningen med vad "Classic" betyder. "The word classic means something that is a perfect example of a particular style, something of lasting worth or with a timeless quality" så förstår man bättre vad dom menar med rean (även fast jag inte håller med om DA:Origins, SIMS 3 osv).

Sims lär gå till historien (första spelet) eftersom det är det första och enda spelet i sitt slag (och en populär sådan också), och som sedan upp fyller "alla tre kraven". Om man sedan inte GILLAR spelet så har det inget med saken att göra annat än vad DU själv tycker är klassiska spel. Serien kommer gå till historien och rätt tycker jag att det är.

I och med en klassisk EA rea hade jag hellre sett första Sims, tidiga NFS spel. Kort och gott gamla goa KLASSIKER från just EA och inte deras nya spel på rea (Battlefield 3 en klassiker? plz...)

Sedan får alla tycka olika självklart, vi är alla vänner här

DAO är självklart en klassiker. Spelet håller samma stil som BG, Fallout, alltså (viss stil). Sedan är det med spel mått mätt, ett väldigt hållbart spel. Som också ger ett intryck långt efter man spelat det.

Alla tycker olika, självklart stämmer allting in på DAO men jag tycker jag fått allt det spelet har att erbjuda i tidigare liknande spel som NWN. Skillnaden är inte större än att DAO är nyare med fetare budget. Föredrar NWN serien över det spelen ändå så.

Men det är ju smaksak.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Köpte Dead Space 1 och 2 för 75 spänn.
Aldrig testat men lite nytt i sommarkvällen.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

12
Skriv svar