Medlem

Jag är nivå 30, och till 30 går det relativt snabbt ialla fall. Kör grupp med en polare, Chanter / Gladi, går väldigt smidigt. Dock så bytte han till sin assasin så vi är assasin /gladi nu. =( Dock så är han inne i tenta period så har inte blivit något spelande på 2 veckor. Dock tycker jag Aion verkar nice, och mindre gridning än Final Fantasy online! dock skulle jag vilja lira FFOnline igen om man haft tid, men det där är ett tidskrävande =(

Medlem
Skrivet av Pettson87:

Jag är nivå 30, och till 30 går det relativt snabbt ialla fall. Kör grupp med en polare, Chanter / Gladi, går väldigt smidigt. Dock så bytte han till sin assasin så vi är assasin /gladi nu. =( Dock så är han inne i tenta period så har inte blivit något spelande på 2 veckor. Dock tycker jag Aion verkar nice, och mindre gridning än Final Fantasy online! dock skulle jag vilja lira FFOnline igen om man haft tid, men det där är ett tidskrävande =(

Dock tycker jag att du borde använda mer dock

Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Kharif:

Grindningen i Aion var en av de extremaste jag sett, spelade Cleric, "Super dedikerade healer" klassen om man vill tänka så, var ganska irriterande att man "förlorade" på att gruppa upp för experiance.

Ett av de extremaste? Jag finner inte grindingen i Aion i närheten av extremt. Det är mycket, ja, men inte extremt.

Ragnarok Online eller Lineage 2, här snackar vi extremt.

Jag säger bara Tibia


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av eldrak:
Skrivet av Wartex:

Vore askul med en dedikerad PVP-server för EVE Online där man "levlar upp" sin karaktär 100x snabbare än vanligt, för jag skulle gärna vilja köra EVE, men jag orkar bara inte spendera 2-3 år på att få en karaktär som är duglig att kriga med.

Så är det inte riktigt, det tar mindre än en dag att skapa en karaktär som kan agera som scout och/eller tacklare i mindre strider. En av mina alts flyger en liten fregatt och har 5 eller mer kills på battleships och battlecruisers på de få timmar jag spelat med den med totalt 9h skillande.

Verkligen? Jag har hört att man kan vara scout och så, men för att riktigt spela roll i en strid så måste man ha ett bra skepp, och skills för att använda det. Jag har levlat upp en karaktär i ca 3-4 månader. Inte slösat en sekund på att inte skilla, och allt som har hänt mig är att jag förlorade mitt battleship på en sekund när jag warpade in i 0.4-rymd med 3 gatecampers. Enligt EVE planner kommer det ta ca 1 år av skillande tills jag kan ratta runt i en carrier, så nu har jag lagt av.

Ja, det tar tid innan du kan flyga carrier men det är väl ändå en självklarhet. Om alla i hela eve kunde flyga capitals vore det ju inget speciellt med dem. Och som sagt så kan man göra helt enorm nytta efter 9 timmar. Kan man flyga en snabb fregatt med tackle så kan man se till att göra många kills som annars vore omöjliga möjliga.

Medlem

Fattar inte heller poängen med open world PvP om inte spelet kombinerar det med stadsbyggande samt resurs- och territorialkontroll. Observera att jag menar att ALLA dessa saker måste finnas med för att det ska vara ngn poäng.

PvPandet ska vara rättvist för att man ska få mäta sin skicklighet mot andras under ordnade former. Men ännu hellre ska PvPandet vara totalt orättvist i en värld som handlar mer om ekonomi och politik och resurshantering än vem som är bäst på 5 mot 5.

Medlem

Fortfarande nyfiken på Aion Vision. Det ser ju utan tvekan mycket bättre ut än hur det ligger till just nu.

Inaktiv

Aion är helt okej, toppar inte många andra MMOs som har varit ute en längre tid, men samtidigt om man jämför dom vid realese är det en annan femma och Aion i min åsikt skulle då ligga vid top 3.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Carl G:

Fattar inte heller poängen med open world PvP om inte spelet kombinerar det med stadsbyggande samt resurs- och territorialkontroll. Observera att jag menar att ALLA dessa saker måste finnas med för att det ska vara ngn poäng.

PvPandet ska vara rättvist för att man ska få mäta sin skicklighet mot andras under ordnade former. Men ännu hellre ska PvPandet vara totalt orättvist i en värld som handlar mer om ekonomi och politik och resurshantering än vem som är bäst på 5 mot 5.

Det är typ så det är i Face of Mankind som är 100% pvp baserat.


signatur

I got a Goldenshower.

12
Skriv svar