Kojima: "Skillnaden mellan Xbox One och PS4 är liten"

Medlem

Här är skillnaderna på PS4ans och XOne´s gpu:er, tycker det är ganska stor skillnad ändå.

PS4:
Transistors: 2,800 million
GPU Clock: 800 MHz
Memory Clock: 1375 MHz (5500 MHz effective)
Shading Units: 1152
TMUs: 72
ROPs: 32
Compute Units: 18
Pixel Rate: 25.6 GPixel/s
Texture Rate: 57.6 GTexel/s
Floating-point performance: 1,843 GFLOPS
Memory Size: 8192 MB
Memory Type: GDDR5
Memory Bus: 256 bit
Bandwidth: 176 GB/s

XboxOne:
Transistors: 2,080 million
GPU Clock: 800 MHz
Memory Clock: 708 MHz (2832 MHz effective)
Shading Units: 768
TMUs: 48
ROPs: 16
Compute Units: 12
Pixel Rate: 12.8 GPixel/s
Texture Rate: 38.4 GTexel/s
Floating-point performance: 1,229 GFLOPS
Memory Size: 2048 MB
Memory Type: GDDR5
Memory Bus: 192 bit
Bandwidth: 68.0 GB/s

Själv är jag sugen på båda, men det blir PS4 för min del. Både priset, men även hårdvaran och "always online/Beg spel" gör stor skillnad. Sen älskar jag både min desktop och laptop datorer, spelar på båda. Men jag håller med vissa här att det finns många fördelar på att spela på konsoll, speciellt multiplayer, man slipper alla jävla fuskare. Man vet att dom flesta har samma utgångspunkt som en själv, utan massa jävla wallhacks, headshot fusk, m.m, vilket för min del förstör så mycket av min lust att spela online på pc. +För man vet aldrig vem som är duktig och vem som fuskar. Blir själv anklagad för fusk ibland dom få gånger man riktigt äger, även det känns jobbigt att försöka försvara sin "heder" bara för man har en bra dag.

Det enda som kan ge fördel till spelare på konsoll, är dom som köper "mus/tgb" omkopplare till sina maskiner. Men det tycker jag är ok.

Men jag älskar ändå mina datorer, bara att det är inget fel på konsoller för det. Tycker det är löjligt att hata konsoller bara för man gillar pc mer, varför inte njuta av alla fördelar, för båda har sina egna fördelar, FAKTISKT!

Ps. Info om gpu:erna är här.

Ps4
http://www.techpowerup.com/gpudb/2085/liverpool-gpu.html

Xbox One
http://www.techpowerup.com/gpudb/2086/durango-gpu.html


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av sitman:

TL;DR

Att välja konsol eller PC handlar om så otroligt mycket mer än vilken plattform som är starkast tekniskt

Medlem
Skrivet av TheGhozt:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av cute_ninja:

känns som att jag kommer betala 100 us mer bara för den där satans kinecten, som jag aldrig kommer använda =_=

Låt oss säga att du kan kontrollera din karaktärs huvud med ditt eget när du flyger helikopter i Battlefield, hade du inte använt det då?

Vrider man huvudet IRL så tittar man ju bort från skärmen/TV'n?

hahahahahaha!

Medlem

Microsoft har backat, inga restriktioner för beghandeln och inget always online krav. Dom lyssnade på kritiken, hatten av för dom.

Medlem

Vadå hatten av för dom för att dom ändrar sig så fort ingen vill ha med dom att göra? Jag hade hållt med dig om det om dom lyssnat på kunderna(oss gamers) från början, men nu är det bara pga girigheten och rädslan av att förlora kunder och pengar, inte för att dom vill göra det rätta. Och inget hindrar dom att ändra sig igen sen när folk redan köpt konsollerna, typ 1 år senare?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Kojima är en hejjare på att regissera cutscenes, däremot vet jag icke hur skarp han är på den tekniska biten.

Själv väntar jag nog på John Carmack's utlåtande i den här frågan.

123
Skriv svar