E3 2013 – Hetast och kallast

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Om det nu går så bra för den sk svenska spelindustrin så kan ju denna se till och betala alla omkostnader som samhället kräver, då det INTE finns många "riktiga" arbeten kvar!

Jag kan glädjas åt att det går bra för ett företag, men att kalla det svensk är ett skämt, lika dåligt som att kalla fotbollen för allsvenskan, framförallt då vi importerar spelare som "inte" ens kan prata svenska.

Sverige suddas ut från kartan mer och mer, och vårt arv försvinner likaså, sorgligt och våra förfäder vänder sig i graven!

Njae...När Dice flyttar verksamheten till Kina eller Monaco för att dom anser sig betala för mycket skatt då kan man inte kalla dom svenskar längre. Det andra håller jag med om dock.

Medlem

Om man allvarligt funderar på varför MS konsolen fick sina "begränsningar " så är det ganska uppenbart att de vill kunna lova att de tjänster de ger oss fungerar. OK det är väl inte världens bästa erbjudande men funkar för mig. Köper aldrig beg spel eller säljer mina köpta spel så den delen berör inte mig. Om en kompis vill testa ett av mina spel så går det bra via mitt konto.
Klart att utgivare vill ha koll på spelen då marknaden är tuff.
Kanske inte så roligt att de går ut med dessa "begränsningar" men det är ärligt av MS att göra det från början.
Så en Xbox one räcker till mig.

Det bästa kommande spel blir trotts allt BF4 för min del. Till PC.
Ser gärna att Destiny släpps till PC men Bungie gillar ju inte MS så vi får väl se vilka plattformar som får det mer än PS.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Krayze:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Krayze:

Xbox one är fortfarande det bättre alternativet enligt mig(trots deras idioti), känns inte som PS4 har några bättre spel att erbjuda.

För det har ju alltid varit så att man köper konsolen på grund av vilka release-spel det finns utannonserat 6 månader innan release...derp derp...

Förresten, jag blir lite nervös att fz blivit en sida som främjar rasisterna genom att hylla svenska spelutvecklare...Som dessutom till största del innehåller vita kränkta män som gör en massa patriarkala sexist-spel. Fyyyyyyyyyy...

Det är inte säkert, vad som är nu är säkert och xbox leder på den fronten, man tycker Sony borde ha satsat mer. Jag gillar inte heller att man ska vara uppkopplad hela tiden, men samtidigt så har jag uppkoppling tillgängligt hela tiden plus min mobil för att verifiera inom 24 timmar så det stör mig inte egentligen men visst suger det att MS försöker ta kontroll. Låna ut eller sälja begagnade spel har jag inte gjort någon gång och tror inte jag kommer göra det heller, gillar att ha min spel samling.

Nä du personligen kanske inte har problem just nu. Men om man stödjer sånt här i nu så kommer nästa generation innehålla ännu mera restriktioner och krav. Vår frihet och äganderätt försvinner lite i taget tills vi står där med röven upp i vädret medan Microsoft står bakom oss redo att dra ner byxorna.

Skulle aldrig få för mig att köpa Xbox före Ps4 ändå (om nu inte sony skulle våldta oss totalt som ms ska göra) men jag tycker det är synd att ms kommer få verifikation på att dom gör rätt och det kommer som sagt leda till att dom kan inskränka på din rätt ännu mera.

Haha, jag förstår vad du menar och jag hatar att jag är en av dem som verifierar deras agerande som skitstövlar fast jag själv inte påverkas så mycket. Men spelen vinner mitt hjärta och deras kontroll är bara så mycket bättre(individuellt).
Hoppas att MS skärper sig, vem vet... Kanske dem säljer skit och inser deras misstag.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Inte ett ord om Battlefront? Det var nog det i år som fick mig att hoppa upp, klappa händerna och fnittra som en liten flicka när det annonserades. Iofs inget mer än en teaser, men ändå! TIllsammans med Mirror's Edge 2, DICE vann E3 för mig

Medlem

Måste säga att jag är lite konfunderad att folk fortfarande blir så exalterade av ett nytt Final Fantasy efter hur FFXIII slaktade det namnet.

Medlem

Fredrik, varför inte räkna upp Starbreeze som var där med 505 Games och visade upp Payday 2 bland de svenska företag som var där.

FZ verkar konsekvent inte nämna varken Starbreeze eller Payday 2 i några artiklar från E3, missade ni de helt eller finns det någon speciell anledning till det?

Tror det kommer bli ett högintressant co-op spel vad jag sett.

Sen håller jag med, det är verkligen superkul med den svenska representationen! Mirror Edge två var både kul och lite oväntat!

Medlem

Jag hoppas kunna ha sex med horor igen i nya Witcher spelet

12
Skriv svar