Dice tar sig an Star Wars-universumet

Inaktiv
Skrivet av Satheus:

Detta är den mest hemska och bästa nyheten jag läst. Jag blev samtidigt glad och förskräckt av denna nyhet.

Lite som death by snu snu, man vet inte om man ska vara glad eller ledsen, eller båda samtidigt?

Får hoppas att detta är chansen för EA att vända skutan, så att dom inte gör en ny SimCity och ja allt dåligt dom gjort den senaste tiden. Men en ny spelserie och en ny VD så kanske det finns hopp för förbättringar? Eller iaf ny attityd mot kunder...dom som betalar.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Star Wars RPG av Bioware tack.

Bioware är inte vad de var en gång i tiden.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Skulle gärna se ett nytt Kinect-spel med fler dans-lägen. Fick liksom inte nog av ettan.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Helvete jävla gnäll-FZ.

Vill bara göra en fet facepalm varje gång jag läser kommentatorfälten.

KoP
Medlem
Skrivet av Idono:

Riktigt besviken på detta. Kan inte bli värre.

Hur kan du vara besviken när du inte ens sett den färdiga produkten? Pessimist much?

Inaktiv
Skrivet av KoP:
Skrivet av Idono:

Riktigt besviken på detta. Kan inte bli värre.

Hur kan du vara besviken när du inte ens sett den färdiga produkten? Pessimist much?

Just de kommentarerna jag pratar om..

Medlem

Intressant att Dice får göra det, men sen tänker jag:
EA, yay....

Först säljs det till Disney, sen får EA en del av kakan...
Hur väl kan detta sluta?

Medlem
Skrivet av bleak:

Helvete jävla gnäll-FZ.

Vill bara göra en fet facepalm varje gång jag läser kommentatorfälten.

Ungefär vad jag sa på PCgamer's sida. Så man skäms att vara en tänkande människa.

Medlem
Skrivet av bleak:

Helvete jävla gnäll-FZ.

Vill bara göra en fet facepalm varje gång jag läser kommentatorfälten.

Kommentator? Jag måste ha missat det...får nog starta ljudet - jag vill också ha kommentator!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ankh:
Skrivet av bleak:

Helvete jävla gnäll-FZ.

Vill bara göra en fet facepalm varje gång jag läser kommentatorfälten.

Kommentator? Jag måste ha missat det...får nog starta ljudet - jag vill också ha kommentator!

Vi kan börja läsa in kommentarerna som en pod?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av bleak:

Helvete jävla gnäll-FZ.

Vill bara göra en fet facepalm varje gång jag läser kommentatorfälten.

Kommentator? Jag måste ha missat det...får nog starta ljudet - jag vill också ha kommentator!

Vi kan börja läsa in kommentarerna som en pod?

Du det hade varit suvveränt! Annars hade jag gärna hört det klassiska "speeeech oooon" ljudet man fick på Amigan

Edit: Borde iofs vara att ni kommenterade med saker som "Ja vi ser nu här hur Ankh ger sig på en tuff ned med att försöka göra sig lustig..ska han lyckas? Han har ju tidigare varit avstängd för förargelseväckande utseende men verkar nu vara i bra form och redo för ett nytt försök!" och dylikt...låter mer som kommentator än om ni bara läst upp inläggen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

zzzzzzz star boring

Inaktiv
Skrivet av bleak:

Helvete jävla gnäll-FZ.

Vill bara göra en fet facepalm varje gång jag läser kommentatorfälten.

Gnällception?

Klart fan man gnäller, Disney av alla fick StarWars, o sen ger dom bort det till EA. Vad för toppspel tror du vi har att vänta? Nu har ju Lucas ändå mjölkat serien så det blir väl inte värre iaf, men vi gnäller ju av en anledning.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Idono:

Riktigt besviken på detta. Kan inte bli värre.

Kom igen, DICE är en av världens bästa spelstudios.

Nja jag vet inte det jag DICE var bra innan EA fick klorna fullt i dem efter Battlefield 1942. Efter det har det bara gått utför för dem som spel utvecklare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gandir:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Idono:

Riktigt besviken på detta. Kan inte bli värre.

Kom igen, DICE är en av världens bästa spelstudios.

Nja jag vet inte det jag DICE var bra innan EA fick klorna fullt i dem efter Battlefield 1942. Efter det har det bara gått utför för dem som spel utvecklare.

Jag har så svårt att se #Battlefield 1942 som ett bättre spel än #Battlefield 3, men är kanske bara jag.


signatur
Medlem
Skrivet av Helbert:

1313 - Visceral
KOTOR3 - Bioware
Battlefront 3 - DICE

JA TACK!

+ 1 . Man vill ju kunna drömma nu.

Skägg.
10 Chambers
Medlem

100% ea på Star wars... vi kommer få se en mjölkning och dåliga spel i en helt ny skala. Begreppet mjölking kommer få en ny betydelse. Begreppet dåligt kommer nå nya dimensioner. Begreppet dö EA kommer nå nya höjder.


signatur

R.I.P The_maxx

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av IceMan:

100% ea på Star wars... vi kommer få se en mjölkning och dåliga spel i en helt ny skala. Begreppet mjölking kommer få en ny betydelse. Begreppet dåligt kommer nå nya dimensioner. Begreppet dö EA kommer nå nya höjder.

Haha, ice, bittergubbe. Kan det allvarligt bli sämre än det vi sett från Lucasarts senaste åren?


signatur
Medlem

Bra fråga spiken. Vi får se helt enkelt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av IceMan:

100% ea på Star wars... vi kommer få se en mjölkning och dåliga spel i en helt ny skala. Begreppet mjölking kommer få en ny betydelse. Begreppet dåligt kommer nå nya dimensioner. Begreppet dö EA kommer nå nya höjder.

Haha, ice, bittergubbe. Kan det allvarligt bli sämre än det vi sett från Lucasarts senaste åren?

Precis. George Lucas och gamla Lucasarts har varit minst lika bra som EA på att mjölka sönder saker. Grejen med Lucasarts dock är att de varken var produktiva eller ens det minsta framgångsrika senaste 10 åren.

Medlem

Om Dice ska göra star wars efter bf4 så lär vi ju aldrig se ett bad company 3 :/

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Typhor:

Om Dice ska göra star wars efter bf4 så lär vi ju aldrig se ett bad company 3 :/

Eller BF2143 eller Mirror´s Edge. De har förvisso flera team men någonstans måste de säkert göra avkall.


signatur
Medlem

Ryker mest på axlarna åt det här, har inga förväntningar.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Dice, Bioware & Visceral, är säkert måna om att åtminstone försöka göra bra spel....förhoppningsvis så räcker det så pass långt att det faktiskt blir bra spel också.

DICE får vi väl åtminstone försöka hoppas på (enda jag är fundersam på är deras storytelling och hur bra det kan vara)

Bioware som nu får "fria" tyglar att välja och vraka ibland SW licenser....kan bli hur bra som helst! KOTOR, Mass Effect, Baldurs Gate m.m i bagaget måste ändå stå för nåt

Visceral.....hmm....tja....denna studio är högst diskutabel enligt min mening. Bara dom inte försöker sig på att göra Death Troopers (känns som nåt dom skulle försöka sig på rent genremässigt)

Nåja, jag är ändå försiktigt optimistisk inför detta....nu vet vi iaf vilka studios som sitter med Star Wars licenserna...

Den som väntar på något gott...


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

För mig handlar star wars mycket om ljud och ljus och stämning, jag känner en audio designer på dice och han är ett stort fan av gamla star wars och specifikt dess ljudeffekter, kan tänka mig att det här kan bli det bästa star wars spelet någonsin.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jo verkligen föredragit Avelanche. Där har vi ett utav Sveriges bästa spel studios som är bra på att leverera.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Battlefield Star Wars!!!!!!

edit*
Egentligen e det fan inte klokt att den här generationens konsoler inte fått ett battlefront spel. Skämmes.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av IceMan:

100% ea på Star wars... vi kommer få se en mjölkning och dåliga spel i en helt ny skala. Begreppet mjölking kommer få en ny betydelse. Begreppet dåligt kommer nå nya dimensioner. Begreppet dö EA kommer nå nya höjder.

Haha, ice, bittergubbe. Kan det allvarligt bli sämre än det vi sett från Lucasarts senaste åren?

Du menar alltså att Star wars kinect inte är det bästa som hänt spelvärlden sen år 2000?

Medlem

X-Wing Alliance, igen! HD version eller nyutgåva skiter jag i så länge det finns stöd för 64 (Eller mer) spelare i multiplayer.

(Och dedikerade servrar.) Snälla?

Skriv svar