FZ, visa att ni är gamers. Plocka ner reklamen för SC5

Medlem
FZ, visa att ni är gamers. Plocka ner reklamen för SC5

Tycker det är tragiskt att ni fortfarande promotar denna katastrofala release av ett spel med trasiga servrar och ett trasigt gameplay. Aldrig sett så mycket buggar och trasiga moment i en AAA titel någonsin.
Gör vad ni borde göra och ta ner bannern och reklamen.

Medlem

Om du tänker efter lite så kanske du inser att bannern troligtvis redan är betalt av EA och att det skulle vara kontraktsbrott att ta ner den vid det här laget.

Det är trist att den hänger i bakgrunden i och med allt strul med spelet men FZ:a kan nog inget göra.

Medlem

En del personer har alltså riktigt otur när dom tänker ...

Medlem
Skrivet av Fisse:

Tycker det är tragiskt att ni fortfarande promotar denna katastrofala release av ett spel med trasiga servrar och ett trasigt gameplay. Aldrig sett så mycket buggar och trasiga moment i en AAA titel någonsin.
Gör vad ni borde göra och ta ner bannern och reklamen.

Klart de kan plocka ner det om du sen betalar advokatkostnader, skadestånd m.m för kontraktsbrott med EA + förlorad inkomst av att inte ha annonsen uppe. Tyvärr behöver FZ pengarna de får från annonser.

Skribent

Man bör ha i åtanke att det inte är vi som säger att man ska köpa SimCity, det är Electronic Arts. Reklam är ett nödvändigt ont eftersom jag antar att ingen här vill betala för att besöka FZ.

Dessutom bör man ha såpass mycket koll att man tar del av det redaktionella materialet när man besöker en spelsida. Kolla lite vad vi skrivit om spelen som det görs reklam för.

Fotnot: Jag är inte inblandad i reklamen på något sätt.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Tycker det är tragiskt att ni fortfarande promotar denna katastrofala release av ett spel med trasiga servrar och ett trasigt gameplay. Aldrig sett så mycket buggar och trasiga moment i en AAA titel någonsin.
Gör vad ni borde göra och ta ner bannern och reklamen.

Om FZ gjorde "vad de borde göra" och bröt reklamavtal hur som helst skulle du snart inte ha någon hemsida att klaga på, tänk till.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Reklam är ett nödvändigt ont eftersom jag antar att ingen här vill betala för att besöka FZ.

Det finns säkerligen ett antal som skulle kunna tänka sig att betala för vissa delar av hemsidan om det skulle leda till en bättre upplevelse, så länge det inte är monstruösa summor vi talar om.

Medlem

Här blev man redigt idiotförklara, aja det kan jag ta.
Nu vet jag inte vad de har för reklamkontrakt och det vet ni inte heller. Kan hända att de är låsta, ingen aning. Faktum kvarstår, man promotar ett spel som är trasigt. Man tyckte dessutom att spelet är "bra" trots katastrofala servrar och en hel drös med buggar som renderar spelet värdelöst.
Tänkte kanske inte till men är sorgligt att man promotar sådant här beteende av en spelutgivare.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Här blev man redigt idiotförklara, aja det kan jag ta.
Nu vet jag inte vad de har för reklamkontrakt och det vet ni inte heller. Kan hända att de är låsta, ingen aning. Faktum kvarstår, man promotar ett spel som är trasigt. Man tyckte dessutom att spelet är "bra" trots katastrofala servrar och en hel drös med buggar som renderar spelet värdelöst.
Tänkte kanske inte till men är sorgligt att man promotar sådant här beteende av en spelutgivare.

Förlåt men du idiotförklarar dig själv lite grann. De promotar inte alls ett sådant här beteende av en spelutgivare.

Här är nyheter som visar en negativ sida av Sim City de senaste dagarna:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130308/eamaxis-uttalar-si...
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130308/simcity-stor-namni...
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130307/simcity-katastrofe...
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130306/ea-stabilare-slapp...
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130306/fragzone-vaga-vara...

Medlem
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Fisse:

Här blev man redigt idiotförklara, aja det kan jag ta.
Nu vet jag inte vad de har för reklamkontrakt och det vet ni inte heller. Kan hända att de är låsta, ingen aning. Faktum kvarstår, man promotar ett spel som är trasigt. Man tyckte dessutom att spelet är "bra" trots katastrofala servrar och en hel drös med buggar som renderar spelet värdelöst.
Tänkte kanske inte till men är sorgligt att man promotar sådant här beteende av en spelutgivare.

Förlåt men du idiotförklarar dig själv lite grann. De promotar inte alls ett sådant här beteende av en spelutgivare.

Här är nyheter som visar en negativ sida av Sim City de senaste dagarna:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130308/eamaxis-uttalar-si...
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130308/simcity-stor-namni...
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130307/simcity-katastrofe...
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130306/ea-stabilare-slapp...
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130306/fragzone-vaga-vara...

Du måste ha missat att Sim City pryder halva FZ?

Edit: Har inte sagt något om att FZ skulle försöka mörka problemen. Nyhetsmässigt är det bra täckt. Men finner det motsägelsefullt att samtidigt göra reklam för spelet.

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Fisse:

Här blev man redigt idiotförklara, aja det kan jag ta.
Nu vet jag inte vad de har för reklamkontrakt och det vet ni inte heller. Kan hända att de är låsta, ingen aning. Faktum kvarstår, man promotar ett spel som är trasigt. Man tyckte dessutom att spelet är "bra" trots katastrofala servrar och en hel drös med buggar som renderar spelet värdelöst.
Tänkte kanske inte till men är sorgligt att man promotar sådant här beteende av en spelutgivare.

Förlåt men du idiotförklarar dig själv lite grann. De promotar inte alls ett sådant här beteende av en spelutgivare.

Här är nyheter som visar en negativ sida av Sim City de senaste dagarna:
/.../

Du måste ha missat att Sim City pryder halva FZ?

Nej, om du läser ovan så postade jag tidigare och sa att de troligtvis inte har någon möjlighet att ta ner bannern.
Recensionen av spelet där "Man tyckte dessutom att spelet är 'bra' trots katastrofala servrar" är med största sannolikhet gjord på ett recensionsexemplar med tidigare tillgång till spelet och därmed kunde de spela innan servrarna blev överbelastade.

Det är upp till oss konsumenter att inte falla blint för en reklamaffisch utan istället läsa på lite grann först, speciellt när artiklarna kring det ändå är så lättillgängliga när man redan är inne på FZ:a.

Medlem

Jag vill inte göra det här till ett personligt flamewar eller något. Jag håller med dig om att det är taskigt beteende av en utgivare som inte borde uppmuntras men jag tror FZ:a gör det de kan samt att ansvaret ligger på oss att inte köpa spelet.

Medlem

Just nu funkar Simcity perfekt för mig.

Det är inte den första releasen som gått fel, och knappast den sista. Sluta behandla det som att spelet är dött och inte kommer att spelas bara för att de första två dagarna krånglade. Jag har otroligt kul i spelet nu, och likaså har de övriga 15 som spelar i min region. Vi är ju självklart inte heller de enda som gör det.

Vi ska alltså inte köpa spelet som Maxis har gjort, bara för att EA inte kan hantera servrar? Tro mig, EA kommer att känna av detta utan att vi ska bojkotta ett spel vi tycker är kul. Självklart kommer detta kaos att nå EA utan att man bojkottar saker. Om bojkottning vore den enda lösningen skulle inte många företag existera idag.

Jag tycker inte att ni agerar på ett bra sätt alls om ni uppmuntrar folk att inte köpa spelet. Anledningen till att det har lågt betyg på t.ex amazon är för att folk får trosorna i kläm såsnart spelet inte funkar minuten det släpps. Självklart ska spelet fungera som det ska när det släpps, men självklart visste man också inte om att det skulle bli såhär vid release. Den som tror det är fruktansvärt naiv. Inget företag som vill tjäna pengar skulle avsiktligt förstöra en release, och tänker någon säga "Detta är EA", just don't. Det börjar lite löjligt hur folk behandlar EA's support och medarbetare.

Simcity är ett utmärkt spel, och jag som gamer säger, köp spelet! Kom och spela i samma region som mig, vi kommer ha jättemycket kul och spelet är ett underbart spel.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Alltså snälla, är det så jädra svårt att förstå att företag köper reklamplatser m.m. och att, i det här fallet FZ, säljer reklamplatser till de företag som är intresserade? Det fungerar så överallt i samhället och det är inget unikt för FZ, och FZ "Promotar" inte spelet och uppmanar till att köpa det, utan det är just reklam från EA.

Det här gäller alla annonser och all reklam som FZ, och alla andra företag har.


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

FZ representerar varken EA eller Blizzard... FZ är ett ställe dit man går om man vill läsa och snacka spel. FZ kostar pengar, hence the reklam liksom. Jag personligen är så satans trött på reklam, framför allt den på tv. Men jag vet varför den finns, och det gör du med. Samt att reklamen här på FZ är än så länge stillbilder, dvs inte en massa jävla flashbanners överallt. Om den dagen kommer så lämnar jag FZ!


signatur

Niet.

Medlem

Tycker det är bra att FZ finns som ett reklamfinansierat forum för gamers. Dock så skulle man kanske kunna utnytja en del av de som kommer hit från PC Gamer etc och ingå ett avtal där man kan slänga in en extra slant till prenumerationen så fick man en reklamfri upplevelse - om man nu så önskar. Tror dock inte att så många kanske önskar detta.
Jag tycker det är bra med reklam för spel på en spelsida. Dock så hoppas jag att rekllamen inte blir hel-täckande, lurigt placerad så man klickar fel mm.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Man bör ha i åtanke att det inte är vi som säger att man ska köpa SimCity, det är Electronic Arts. Reklam är ett nödvändigt ont eftersom jag antar att ingen här vill betala för att besöka FZ.

Dessutom bör man ha såpass mycket koll att man tar del av det redaktionella materialet när man besöker en spelsida. Kolla lite vad vi skrivit om spelen som det görs reklam för.

Fotnot: Jag är inte inblandad i reklamen på något sätt.

jag hade gärna betalat FZ för att slippa reklamen samt få lite guld-medlem tävlingar
utlottning av betanycklar m.m

Medlem

Premium-frågan har varit uppe flera gånger förut, men aldrig varit intressant då. Jag skulle dock också gärna betala för premium-medlemskap.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag tror inte att det skulle vara en hit! Jag får känslan av att vi alla här är ganska familjära av oss. Och skulle några i familjen gå runt med guldstjärnor och få tillgång till saker som andra inte får, skulle nog den känslan krossas snabbt! Tror hela sidan skulle bli annorlunda! På många sätt. Oavsett om man tycker att de då borde betala istället för att grina. It's all about the feeling!

Detta är en spelsida som gör reklam för spel. Oavsett om spelet lever upp till förväntningarna, då FZ inte har med spelet att göra, eller inte spelar ingen roll för FZ och inte heller oss? FZ står neutralt i detta fall. Så länge reklamen inte svämmar över eller på något sätt förstör upplevelsen på sidan. Som den är idag är helt okej, men som jag sagt tidigare, börjas det med flashbanners ala Telia med ljud eller annat skit... Usch och tvi!


signatur

Niet.

1
Skriv svar