PETA är upprörda över valjakten i Assassin's Creed IV

Medlem

Skit i att USA mördar människor i Irak, Afghanistan och andra ställen med oljetillgångar. Skit i det. Skit i att familjer förlorar sina mammor, pappor, döttrar och söner för att den amerikanska olje och vapenindustrin skall tjäna pengar. Skit i det.

Skit i att i den självutnämnda juvelen i demokratins krona folk torteras slentrianmässigt i politiska fängelser. Skit i det.
Wake boarding är ju till för att alla elaka araber skall erkänna att de alla skänkt en slant till Al Quida. De är ju bara sandnegrer som de brukar säga. Så skit i dem.

Skit i att amerikanska oljeföretag har totalt förstört hela näringskedjor i Afrika. Skit i det. Oljeskandaler kan ju bara drabba USA. Skit i infödingarna som har förlorat hela sin livsnäring eftersom det inte finns en levande fisk kvar i ekosystemet. Skit i dem. De bor ju i Afrika.

Jag säger inte att valjakt är bra. Produkterna som tillverkas ligger rätt högt på Maslows behovspyramid. För dem som inte kommer ihåg, ju högre desto mer onödigt.

Men det måste sättas i relation till att det är enkelt att peka finger åt något där USA inte är inblandat. Det är enkelt att tvätta olja och blod från sina händer när man inte måste försvara sig. Fienden finns ju alltid någon annan stans och vi måste ju beväpna oss till tänderna mot alla som potentiellt kan invadera våra McDonalds restauranger.

PETA borde städa bort hundskiten på sin egen bakgård innan de börjar peka med sitt dubbelmoralsfinger åt andra.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Det är väl bättre att AC visar vad som egentligen händer isåfall, de är ju inte så att de "glorify it" och säger "GUD VA KUL DE ÄR ATT JAGA VALAR!" utan de skildrar bara verkliga händelser.

"shooting whales with harpoons and leaving them to struggle for an hour or more before they die or are hacked apart while they are still alive" lol, bra formulerat där.


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

PETA: People Eating Tasty Animals.

'nuff said.

Medlem

Jaaa!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Skit i att USA mördar människor i Irak, Afghanistan och andra ställen med oljetillgångar. Skit i det. Skit i att familjer förlorar sina mammor, pappor, döttrar och söner för att den amerikanska olje och vapenindustrin skall tjäna pengar. Skit i det.

Skit i att i den självutnämnda juvelen i demokratins krona folk torteras slentrianmässigt i politiska fängelser. Skit i det.
Wake boarding är ju till för att alla elaka araber skall erkänna att de alla skänkt en slant till Al Quida. De är ju bara sandnegrer som de brukar säga. Så skit i dem.

Skit i att amerikanska oljeföretag har totalt förstört hela näringskedjor i Afrika. Skit i det. Oljeskandaler kan ju bara drabba USA. Skit i infödingarna som har förlorat hela sin livsnäring eftersom det inte finns en levande fisk kvar i ekosystemet. Skit i dem. De bor ju i Afrika.

Jag säger inte att valjakt är bra. Produkterna som tillverkas ligger rätt högt på Maslows behovspyramid. För dem som inte kommer ihåg, ju högre desto mer onödigt.

Men det måste sättas i relation till att det är enkelt att peka finger åt något där USA inte är inblandat. Det är enkelt att tvätta olja och blod från sina händer när man inte måste försvara sig. Fienden finns ju alltid någon annan stans och vi måste ju beväpna oss till tänderna mot alla som potentiellt kan invadera våra McDonalds restauranger.

PETA borde städa bort hundskiten på sin egen bakgård innan de börjar peka med sitt dubbelmoralsfinger åt andra.

Amen för fasiken. En organisation kan ju bara fokusera på en kategori. Bara för att PETA fokuserar på djur, betyder det inte att de inte bryr sig om all annan skit som pågår ute i världen. Det är bara inte där deras fokus ligger.

Eller är WWF också svin som ochså bara fokuserar på djurens bästa?

Eller kanske Rädda barnen? Varför hjälper inte de till när oljan sipprar ut i havet? Varför tar inte de upp vapen när diktatuerar måste krossas?

Men jag håller ju förstås med att PETA har en tendens att höja rösten "bara för att" och ofta pågrund av dåliga orsaker.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

PR-trick i vanlig ordning. De är föreningsvärldens attentionwhores. Självfallet förväntar de sig inget mer än uppmärksamhet att komma från fåniga fadäser som denna och FZ och resten av spelvärlden ger dem all bekräftelse de så desperat söker.

Jag är förvånad över att de inte drog nytta av Far Cry 3's Path of the hunter-uppdrag som bland annat gick ut på att jaga tigrar och andra utrotningshotade djur, skinnflå dem och sälja pälsarna eller tillverka fetare hölster och förvaringsfickor till Jason.

Summa summarum; Sluta ge dem den uppmärksamhet och bekräftelse som de vill få ut av dessa utspel.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Nu ska vi inte vara sånna! PETA GÖR OCKSÅ SPEL! http://www.peta.org/interactive/games/default.aspx

Medlem

Jävla idioter, usch

Medlem

Det är ok, att döda Morer, negrer och brittiska soldater samt redskins, men peta fan inte på våra valar!

hahah

Politiskt PATETISKT!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Jadu, Våra goa gamla vänner på PETA är ute och cyklar igen.

Helt klart värt att se denna:
Bullshit med Penn and Teller - PETA

HAHAH klockren!! tack för att du delade med dig!

Medlem
Skrivet av SiMaCool:
Skrivet av Mytacism:

Jadu, Våra goa gamla vänner på PETA är ute och cyklar igen.

Helt klart värt att se denna:
Bullshit med Penn and Teller - PETA

HAHAH klockren!! tack för att du delade med dig!

Lungt, helt klart ett av mina favorit avsnitt


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Det är ett spel inte verklighet, stör mig på att advokater och grupper ska lägga ner tid på att stoppa våldsamma spel eller spel som är "elaka" mot djur istället för att ta hand om verklighets problemen...

Medlem

Ska vi inte ta och sluta skjuta folk i spel också?

Medlem

Ja, för alla spelare kommer få impulsen att gå ut och döda valar så fort dom börjar lira spelet... Eller hur var det nu...

AW8
Medlem

PETA ger mig verkligen intrycket att de inte är människor när de klagar på valjakt i ett spel vars huvudtema är människojakt.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Keasar:

Någon sa PETA? Dem som är så snälla och sponsrar pyromaner som bränner ner medicinska forskningsanläggningar och stödjer våld mot människor för djurens skull? Som jämför djurslakt med folkmordet på judarna av nazisterna? Som jämför djurhandeln med den mänskliga slavhandeln under koloni eran?

Vet du vad, åt helvete med valarna, jaga ner varenda en av dem. Jag tappar all sympati så fort PETA höjer sin röst. Nu ska jag äta en tallrick revbenspjäll och känna ingen skam men istället stolthet.

Om du menar allvar är du ju redigt slut i huvudet...

Inte om att jaga ner valarna och äta revbenspjäll, det var väldigt sent och inte äter man innan man går och lägger sig. Däremot så är mitt hat mot PETA sant. Dem är vidriga aktivister/terrorister som tycker djur är viktigare än sina medmänniskor. Jag gillar djur och tycker om dem, onödigt djurplågeri ska bestraffas. Samtidigt så är exempelvis djurförsök för medicinska syften väldigt viktigt och att neka vad det har gjort för mänskligheten är att vara otroligt blind och dum. Kolla på Penn & Teller Bullshit om PETA så kan du få några goda exempel på varför PETA är idioter.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Keasar:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Keasar:

Någon sa PETA? Dem som är så snälla och sponsrar pyromaner som bränner ner medicinska forskningsanläggningar och stödjer våld mot människor för djurens skull? Som jämför djurslakt med folkmordet på judarna av nazisterna? Som jämför djurhandeln med den mänskliga slavhandeln under koloni eran?

Vet du vad, åt helvete med valarna, jaga ner varenda en av dem. Jag tappar all sympati så fort PETA höjer sin röst. Nu ska jag äta en tallrick revbenspjäll och känna ingen skam men istället stolthet.

Om du menar allvar är du ju redigt slut i huvudet...

Inte om att jaga ner valarna och äta revbenspjäll, det var väldigt sent och inte äter man innan man går och lägger sig. Däremot så är mitt hat mot PETA sant. Dem är vidriga aktivister/terrorister som tycker djur är viktigare än sina medmänniskor. Jag gillar djur och tycker om dem, onödigt djurplågeri ska bestraffas. Samtidigt så är exempelvis djurförsök för medicinska syften väldigt viktigt och att neka vad det har gjort för mänskligheten är att vara otroligt blind och dum. Kolla på Penn & Teller Bullshit om PETA så kan du få några goda exempel på varför PETA är idioter.

Jo det har jag redan sett när det avsnittet kom. Om det kan jag väl hålla med. Lite synd att utrota alla valar tycker jag dock eller något annat djur för den delen. Med IQ kommer ansvar me thinks. Hursom detta är ett spel så who gives a fuck.

123
Skriv svar