Hänt i USA – NRA släpper vapenspel för fyraåringar

Medlem
Skrivet av Animal:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Animal:

Rubriken är ju en aningen missledande, dom släpper ju inte spelet FÖR fyraåringar... "The only thing that stops a bad guy with a gun is a good guy with a gun" vad är så fel med det? Vem ska annars stoppa snubben? Ne usch jag är glad att jag snart får mitt green card...

Ok, CCW hade säkert funkat jävligt bra i Sverige.... att alla kan springa runt och leka judge-jury-executioner ala judge Dredd.....

Allt är inte svart och vit även om många kanske tror det, vad är en "bad guy?", vad är en "good guy?".

Jävla nice om en snubbe öppnar eld inne på ett köpcentrum och tillslut står 73 pers och skjuter åt alla håll utan att veta vem som började.... nej, sånt överlämnar jag mer än gärna till polisen.

Din världsbild verkar lite knepig, vi kan ju ta tragedin på Utøya som exempel. Du tror inte att Breivik kunde ha stoppats tidigare om någon på plats varit beväpnad? Han som skjuter först ser jag nog som en bad guy eller han som kanske försöker våldta någon oskyldig kvinna. Vänta på polisen du men jag föredrar nog att försvara mig.

Självklart kunde det i teorin stoppats tidigare om någon hade haft ett vapen, i praktiken är det som sagt inte svart och vitt.
Vem skulle varit beväpnad? allihop?
Kanske man räddat häften? men till följd har vi dödsskjutningar överallt i landet för att alla toCoolForSchool snubbar springer runt med en magnum på krogen.

Jag vill iaf inte leva i ett samhälle drivet av rädsla att vem som helst runt om mig kan slänga fram en pistol och gå bananas.

Den mentala spärren att använda ett skjutvapen mot någon långt borta är mycket lägre än att knivhugga en person.
På samma sätt som det är mentalt lättare att skjuta iväg en missil som spränger 20 civila barn och kvinnor än att gå in och avrätta dem.

You can't fight fire with fire....
Anser du det vara en lösning att ge americanska lärare skjutvapen?
Det som kommer bli av det är bara att någon lärare klickar och det blir samma visa igen, fast det klart då kan vi ju ge barnen vapen, för om dom minsann hade haft det så hade det aldrig hänt.....

Som tur är verkar det som även stora delar av amerika tagit detta till sig och klarar att se bortom second amendment som är skrivet för 200 år sedan.

Medlem
Skrivet av Animal:

Din världsbild verkar lite knepig, vi kan ju ta tragedin på Utøya som exempel. Du tror inte att Breivik kunde ha stoppats tidigare om någon på plats varit beväpnad? Han som skjuter först ser jag nog som en bad guy eller han som kanske försöker våldta någon oskyldig kvinna. Vänta på polisen du men jag föredrar nog att försvara mig.

Om vi tar ditt andra exempel "han som kanske försöker vålda någon oskyldig kvinna" ... Hur hade du tänkt dig att hon skulle försvara sig i det läget? En pistol inmonterad, i underlivet eller? Om en våldtäktsman bryter sig in hos någon ovetandes, så är den personen precis lika försvarslös, med eller utan pistol.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Moralpanik!!!!

Medlem
Skrivet av papaz1:

*Suck*.

USA bara tyngs ner av sin dubbelmoral och ointelligens när det gäller vapen och vapenlagar.

Snart ska de väl beväpna alla lärare för att se till att skolan blir en säkrare plats.

Ja varför inte?
Vi beväpnar poliser för att göra dom säkrare. Om nån är hotad så får dom en beväpnad livvakt. Vi vaktar känslig industri med beväpnade skyddsvakter. Om det någonstans, någon gång, ska vaktas något på allvar, så är det beväpnad personal där.

Utom när det gäller våra barn. För dom är tydligen inte lika viktiga att vakta som kärnkraftverk och annat.

Medlem
Skrivet av Securion:
Skrivet av papaz1:

*Suck*.

USA bara tyngs ner av sin dubbelmoral och ointelligens när det gäller vapen och vapenlagar.

Snart ska de väl beväpna alla lärare för att se till att skolan blir en säkrare plats.

Ja varför inte?
Vi beväpnar poliser för att göra dom säkrare. Om nån är hotad så får dom en beväpnad livvakt. Vi vaktar känslig industri med beväpnade skyddsvakter. Om det någonstans, någon gång, ska vaktas något på allvar, så är det beväpnad personal där.

Utom när det gäller våra barn. För dom är tydligen inte lika viktiga att vakta som kärnkraftverk och annat.

Att introducera vapen på ställen som saknar hotbild gör bara miljön osäkrare.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Animal:

Din världsbild verkar lite knepig, vi kan ju ta tragedin på Utøya som exempel. Du tror inte att Breivik kunde ha stoppats tidigare om någon på plats varit beväpnad? Han som skjuter först ser jag nog som en bad guy eller han som kanske försöker våldta någon oskyldig kvinna. Vänta på polisen du men jag föredrar nog att försvara mig.

Om vi tar ditt andra exempel "han som kanske försöker vålda någon oskyldig kvinna" ... Hur hade du tänkt dig att hon skulle försvara sig i det läget? En pistol inmonterad, i underlivet eller? Om en våldtäktsman bryter sig in hos någon ovetandes, så är den personen precis lika försvarslös, med eller utan pistol.

Fråga dom ca 2000 kvinnor varje år som räddar sig själv från våldtäkt och mord genom att vara beväpnade?

Dessutom är det bara ca 5% som behöver avfyra sina vapen, varav ca 0.03% leder till kroppsskador.

Men det är tydligen bättre i din "snälla ta hand om mig"-värld att låta folk bli offer och sen ha polisen att lösa våldtäkterna och morden i efterhand?
För det går ju så bra här i Sverige? Tvåa i världen i våldtäkter. Snart 10% av alla svenska kvinnor blir under sin livstid våldtagna. Låter helt klart som ett system som fungerar.

Medlem
Skrivet av Securion:
Skrivet av papaz1:

*Suck*.

USA bara tyngs ner av sin dubbelmoral och ointelligens när det gäller vapen och vapenlagar.

Snart ska de väl beväpna alla lärare för att se till att skolan blir en säkrare plats.

Ja varför inte?
Vi beväpnar poliser för att göra dom säkrare. Om nån är hotad så får dom en beväpnad livvakt. Vi vaktar känslig industri med beväpnade skyddsvakter. Om det någonstans, någon gång, ska vaktas något på allvar, så är det beväpnad personal där.

Utom när det gäller våra barn. För dom är tydligen inte lika viktiga att vakta som kärnkraftverk och annat.

Jag skulle då inte känna mig tryggare av att veta att mina barns lärare var beväpnad, tvärtom skulle min orolighet skjuta i höjden.

Sen skulle dom isf behöva ha samma vapenträning som våra poliser och skyddsvakter, vilket skulle kräva god uppföljning och inte minst kosta extremt mycket pengar.

Sen att ytterst få lärare skulle vilja ha det ansvaret över huvudtaget?
Ska dom bli tvingade?

Vad får dig att tro att barnen behöver extra skydd i skolan?
Är väl isf efter som överhuvudtaget är ett problem?

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Ender:
Skrivet av DAoG:

Wow, snacka om vinklad nyhet, jag undrar om Fredrik ska skriva nyheter.

Istället för att gå på ditt USA-hat så kan du väl skriva lite om NRA;s spel istället. Är det verkligen samma sak som att gå runt och slakta personer låt oss säga i GTA eller att skjuta på måltavlor i skogen?

Visste inte att 4-åringar fick skjuta på måltavlor i skogen eller spela GTA

Klart att 4-åringar för skjuta på måltavlor i skogen(då det är spel vi snackar om), GTA får dem också spela då 18+ bara är en rekommendation.
Förstår inte det relevanta med ditt svar.

Vet inte om jag missförstod dig eller inte. Jag förstod iallafall inte alls vad du menade med "vinklad" nyhet, då artikeln inte är en recension utan en relaterad uppföljare till tidigare artiklar i ämnet våld/vapen/dataspel. Har knappast något med USA-hat att göra, det står istället okunniga postare här för.

Vinklingen är att vapen framställs som våldsamt och att det är lika med död i vilket spel de än tillhör. Skjutvapen handlar inte bara om död, skjutvapen är även ett nöje och en sport.
Det är riktigt trångsynt att tänka att vapen bara är tillför att döda eller försvara sig.

Man kan även läsa på om NRA och vad de står för innan man yttrar sig rasistisk om Amerikaner.

Medlem
Skrivet av Securion:

Men det är tydligen bättre i din "snälla ta hand om mig"-värld att låta folk bli offer och sen ha polisen att lösa våldtäkterna och morden i efterhand?
För det går ju så bra här i Sverige? Tvåa i världen i våldtäkter. Snart 10% av alla svenska kvinnor blir under sin livstid våldtagna. Låter helt klart som ett system som fungerar.

Den där sista statistiken tror jag är snedvriden som i helvete. Det skulle inte kunna vara så att kvinnor faktiskt VÅGAR anmäla våldtäkter i Sverige?

Medlem

Jag brukar låta min systerson skjuta luftgevär och luftpistol med mig, han är 3 snart 4 år. Att skjuta prick är roligt och har väl inget med våld och göra.

Medlem
Skrivet av Securion:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Animal:

Din världsbild verkar lite knepig, vi kan ju ta tragedin på Utøya som exempel. Du tror inte att Breivik kunde ha stoppats tidigare om någon på plats varit beväpnad? Han som skjuter först ser jag nog som en bad guy eller han som kanske försöker våldta någon oskyldig kvinna. Vänta på polisen du men jag föredrar nog att försvara mig.

Om vi tar ditt andra exempel "han som kanske försöker vålda någon oskyldig kvinna" ... Hur hade du tänkt dig att hon skulle försvara sig i det läget? En pistol inmonterad, i underlivet eller? Om en våldtäktsman bryter sig in hos någon ovetandes, så är den personen precis lika försvarslös, med eller utan pistol.

Fråga dom ca 2000 kvinnor varje år som räddar sig själv från våldtäkt och mord genom att vara beväpnade?

Dessutom är det bara ca 5% som behöver avfyra sina vapen, varav ca 0.03% leder till kroppsskador.

Men det är tydligen bättre i din "snälla ta hand om mig"-värld att låta folk bli offer och sen ha polisen att lösa våldtäkterna och morden i efterhand?
För det går ju så bra här i Sverige? Tvåa i världen i våldtäkter. Snart 10% av alla svenska kvinnor blir under sin livstid våldtagna. Låter helt klart som ett system som fungerar.

Länka den statistiken är du snäll.

Håller med dig Sverige ligger väldigt högt på %rape skalan men man får ta i akt att detta gäller anmälda våldtäkter, vilket gör att det är väldigt svårt att få relevant data från tex land i tredje världen.

Men vi har hög % jämfört med våra andra europeiska länder och det är som sagt beklagligt.

MEN hur gör det saken bättre att våldtäksmännen har bättre tillgång till vapen?
inte så mycket att säg mot en som riktar en pistol mot dit huvud?

Du förstår att genom att ha öka tillgången till vapen, så ökar även vapenantalet från sidan du försöker skydda dig mot.

Medlem
Skrivet av Securion:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Animal:

Din världsbild verkar lite knepig, vi kan ju ta tragedin på Utøya som exempel. Du tror inte att Breivik kunde ha stoppats tidigare om någon på plats varit beväpnad? Han som skjuter först ser jag nog som en bad guy eller han som kanske försöker våldta någon oskyldig kvinna. Vänta på polisen du men jag föredrar nog att försvara mig.

Om vi tar ditt andra exempel "han som kanske försöker vålda någon oskyldig kvinna" ... Hur hade du tänkt dig att hon skulle försvara sig i det läget? En pistol inmonterad, i underlivet eller? Om en våldtäktsman bryter sig in hos någon ovetandes, så är den personen precis lika försvarslös, med eller utan pistol.

Fråga dom ca 2000 kvinnor varje år som räddar sig själv från våldtäkt och mord genom att vara beväpnade?

Dessutom är det bara ca 5% som behöver avfyra sina vapen, varav ca 0.03% leder till kroppsskador.

Men det är tydligen bättre i din "snälla ta hand om mig"-värld att låta folk bli offer och sen ha polisen att lösa våldtäkterna och morden i efterhand?
För det går ju så bra här i Sverige? Tvåa i världen i våldtäkter. Snart 10% av alla svenska kvinnor blir under sin livstid våldtagna. Låter helt klart som ett system som fungerar.

lägger ingen värdering i det du skriver, men har du källa på siffrorna du uppger? Skulle vara intressant att läsa om detta.

Medlem
Skrivet av Cane:

Är väl bara bra barnen lär sig vid ung ålder eller?

Som vanligt så är alla så jävla biased här i Sverige gällande USA och deras vapenlagar.

Känns som du missat ironin i det hela.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av papaz1:

*Suck*.

USA bara tyngs ner av sin dubbelmoral och ointelligens när det gäller vapen och vapenlagar.

Snart ska de väl beväpna alla lärare för att se till att skolan blir en säkrare plats.

Har för mig att USA redan pratat om det

Medlem

NRA vill att folk ska ha en korrekt syn på vapen, en simulator kan ge detta medan ett spel som Bullet Storm inte ens försöker skildra verkligheten. Ta bara en sådan sak som att en avfyrad kula inte kommer träffa där man siktar om avståndet är för långt (och då har jag uteslutit vinden som en faktor). Någon här skrev att detta inte var realistiskt men de som skjutit med riktiga vapen vet att detta är i allra högsta grad realistiskt.

Jag tycker inte det är dubbelmoral som NRA håller på med det som de pratar om är att dagens spel är för orealistiska och bidrar till ett ökat våld tack vare detta. Hade däremot spelen skildrat verkligheten så hade det varit dubbelmoral att säga att alla andra spel förutom det egna bidrar till detta våld. Om nu vapen är något som finns i samhället och är en naturlig del av det så är det ju bättre att de lär sig använda de på ett korrekt sätt istället för att inte ha en susning och råka döda någon av misstag (detta har ju hänt tyvärr) sedan är det en helt annan debatt om USA borde ändra sina vapenlagar eller inte.

Men artikeln handlar ju om deras spel och att det fått 4+. Som jag skrev tidigare kan detta bero på Apples minst sagt värdelösa system vilket som sagt var behöver göras om.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Kan någon länka den där amerikanen i typ permobil, massor av mat och ett vapen "emericaaah!"


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Securion:

För det går ju så bra här i Sverige? Tvåa i världen i våldtäkter. Snart 10% av alla svenska kvinnor blir under sin livstid våldtagna. Låter helt klart som ett system som fungerar.

Den jämförelsen är jättedålig. Det går inte på ett enkelt sätt att jämföra vissa brott mellan länder på det sättet och våldtäkt är ett sådant brott.

Så länge du inte har statistik på anmälningsbenägenhet (som är lägre i länder där det är mer stigmatiserat att bli våldtagen) och lagar (saker som hade kunnat bli sexuellt ofredande i andra länder är våldtäkt i Sverige) så är det jättesvårt att jämföra våldtäkter mellan olika länder.

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Ender:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Ender:
Skrivet av DAoG:

Wow, snacka om vinklad nyhet, jag undrar om Fredrik ska skriva nyheter.

Istället för att gå på ditt USA-hat så kan du väl skriva lite om NRA;s spel istället. Är det verkligen samma sak som att gå runt och slakta personer låt oss säga i GTA eller att skjuta på måltavlor i skogen?

Visste inte att 4-åringar fick skjuta på måltavlor i skogen eller spela GTA

Klart att 4-åringar för skjuta på måltavlor i skogen(då det är spel vi snackar om), GTA får dem också spela då 18+ bara är en rekommendation.
Förstår inte det relevanta med ditt svar.

Vet inte om jag missförstod dig eller inte. Jag förstod iallafall inte alls vad du menade med "vinklad" nyhet, då artikeln inte är en recension utan en relaterad uppföljare till tidigare artiklar i ämnet våld/vapen/dataspel. Har knappast något med USA-hat att göra, det står istället okunniga postare här för.

Vinklingen är att vapen framställs som våldsamt och att det är lika med död i vilket spel de än tillhör. Skjutvapen handlar inte bara om död, skjutvapen är även ett nöje och en sport.
Det är riktigt trångsynt att tänka att vapen bara är tillför att döda eller försvara sig.

Man kan även läsa på om NRA och vad de står för innan man yttrar sig rasistisk om Amerikaner.

...

Ja, nu när du säger det så inser ju jag att det inte fins några problem med vapen alls. Faktum är att hela den Amerikanska vapenlobbyn fan-i-mig borde få Nobels fredspris för deras behjärtansvärda och osjälviska arbete för en bättre värld.

PS. Jag tror inte att det hjälper ifall dom som uttrycker sig rasistiskt om Amerikaner läser på om NRA.

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Cane:

Är väl bara bra barnen lär sig vid ung ålder eller?

Som vanligt så är alla så jävla biased här i Sverige gällande USA och deras vapenlagar.

Och som vanligt så finns det alltid MINST EN person med en rent idiotiskt kommentar som fullständigt struntar i allt som har med sunt förnuft att göra. Bravo, jag applåderar.

Jävla trams är vad vapenlagarna i USA är.

Jag håller med dig, vapenlagarna är fel i USA. Chansen att de ändrar dessa är nog små så då är det kanske vettigt att lära dessa degenererade skjutgalningar lite vett när det gäller vapen. NRA´s motto är inte att alla får döda vem man vill utan snarare att alla har rätt till ett eget vapen, vilket också är lagligt.

Om folk förstår tidigt att det inte är vapen som dödar utan det är personen som håller i dom och lär ut konsekvenserna av felaktigt användande kanske det kan leda till något vettigt i slutändan. En app är nog inte rätt väg att gå men i dagens tider är det svårt att nå ut om det inte finns på mobilen.

Det enda rätta är dock hårdare krav på vapeninnehav.

Medlem
Skrivet av Animal:
Skrivet av TheWarlock:

han som skjuter först wow.. Hur vet du att han som skjuter först inte bara sköt en badguy? Du kan dra argumenten hur lång du vill men UTAN vapen skulle ingen KUNNA bli skjuten. Måste väl ändå räknas som ett mål.

Världen består inte av små fluffiga rosa moln... England är en modern polisstat med övervakningskameror överallt och förbannat stränga vapenlagar, finns inte många skjutvapen på deras gator. Dom har fler våldsbrott än jänkarna per capita... Jag älskar hur ni klagar på hur trångsynta amerikanarna är och att dom har dubbelmoral.. Undrar vem som är trångsynt egentligen.

Skrivet av DAoG:
Skrivet av Ender:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Ender:
Skrivet av DAoG:

Wow, snacka om vinklad nyhet, jag undrar om Fredrik ska skriva nyheter.

Istället för att gå på ditt USA-hat så kan du väl skriva lite om NRA;s spel istället. Är det verkligen samma sak som att gå runt och slakta personer låt oss säga i GTA eller att skjuta på måltavlor i skogen?

Visste inte att 4-åringar fick skjuta på måltavlor i skogen eller spela GTA

Klart att 4-åringar för skjuta på måltavlor i skogen(då det är spel vi snackar om), GTA får dem också spela då 18+ bara är en rekommendation.
Förstår inte det relevanta med ditt svar.

Vet inte om jag missförstod dig eller inte. Jag förstod iallafall inte alls vad du menade med "vinklad" nyhet, då artikeln inte är en recension utan en relaterad uppföljare till tidigare artiklar i ämnet våld/vapen/dataspel. Har knappast något med USA-hat att göra, det står istället okunniga postare här för.

Vinklingen är att vapen framställs som våldsamt och att det är lika med död i vilket spel de än tillhör. Skjutvapen handlar inte bara om död, skjutvapen är även ett nöje och en sport.
Det är riktigt trångsynt att tänka att vapen bara är tillför att döda eller försvara sig.

Man kan även läsa på om NRA och vad de står för innan man yttrar sig rasistisk om Amerikaner.

Berätta för mig, vad militära vapen är byggda för: såna man kan t.o.m. äga hemma i USA. Prickskytte och jakt? I don't think so.

Varför skulle man som privatperson, ha behov utav att äga en halv-automatisk karbin, med 100-skott magasin kapacitet?
För att försvara sig mot folk som man tror är bad guys på stan?

Gör man militärtjänst och har vettiga befäl så förstår man att militära vapen är endast till för att skada och döda. Inget annat.

Btw, det finns studier som visar att finns det ett vapen i ett rum, så blir personerna i det rummet mera aggressiva än i rum utan vapen.

Medlem

Jag hörde nyss på radion:

"En ny lag har antagits i staden New York sedan massakern i skolan [...] psykiskt sjuka får inte längre köpa vapen."

Vad? Är det sant? Är det inte förrän nu som psykiskt sjuka inte får köpa vapen? Då är det konstigt att det inte har hänt mer, än att det är konstigt att det som har hänt har inträffat.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Animal:
Skrivet av TheWarlock:

han som skjuter först wow.. Hur vet du att han som skjuter först inte bara sköt en badguy? Du kan dra argumenten hur lång du vill men UTAN vapen skulle ingen KUNNA bli skjuten. Måste väl ändå räknas som ett mål.

Världen består inte av små fluffiga rosa moln... England är en modern polisstat med övervakningskameror överallt och förbannat stränga vapenlagar, finns inte många skjutvapen på deras gator. Dom har fler våldsbrott än jänkarna per capita... Jag älskar hur ni klagar på hur trångsynta amerikanarna är och att dom har dubbelmoral.. Undrar vem som är trångsynt egentligen.

Skrivet av DAoG:
Skrivet av Ender:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Ender:
Skrivet av DAoG:

Wow, snacka om vinklad nyhet, jag undrar om Fredrik ska skriva nyheter.

Istället för att gå på ditt USA-hat så kan du väl skriva lite om NRA;s spel istället. Är det verkligen samma sak som att gå runt och slakta personer låt oss säga i GTA eller att skjuta på måltavlor i skogen?

Visste inte att 4-åringar fick skjuta på måltavlor i skogen eller spela GTA

Klart att 4-åringar för skjuta på måltavlor i skogen(då det är spel vi snackar om), GTA får dem också spela då 18+ bara är en rekommendation.
Förstår inte det relevanta med ditt svar.

Vet inte om jag missförstod dig eller inte. Jag förstod iallafall inte alls vad du menade med "vinklad" nyhet, då artikeln inte är en recension utan en relaterad uppföljare till tidigare artiklar i ämnet våld/vapen/dataspel. Har knappast något med USA-hat att göra, det står istället okunniga postare här för.

Vinklingen är att vapen framställs som våldsamt och att det är lika med död i vilket spel de än tillhör. Skjutvapen handlar inte bara om död, skjutvapen är även ett nöje och en sport.
Det är riktigt trångsynt att tänka att vapen bara är tillför att döda eller försvara sig.

Man kan även läsa på om NRA och vad de står för innan man yttrar sig rasistisk om Amerikaner.

Berätta för mig, vad militära vapen är byggda för: såna man kan t.o.m. äga hemma i USA. Prickskytte och jakt? I don't think so.

Varför skulle man som privatperson, ha behov utav att äga en halv-automatisk karbin, med 100-skott magasin kapacitet?
För att försvara sig mot folk som man tror är bad guys på stan?

Gör man militärtjänst och har vettiga befäl så förstår man att militära vapen är endast till för att skada och döda. Inget annat.

Btw, det finns studier som visar att finns det ett vapen i ett rum, så blir personerna i det rummet mera aggressiva än i rum utan vapen.

Sådana där vapen man får äga hemma i Sverige också menar du? https://www.youtube.com/watch?v=X-e1-UemY_I

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Cane:

Är väl bara bra barnen lär sig vid ung ålder eller?

Som vanligt så är alla så jävla biased här i Sverige gällande USA och deras vapenlagar.

Och som vanligt så finns det alltid MINST EN person med en rent idiotiskt kommentar som fullständigt struntar i allt som har med sunt förnuft att göra. Bravo, jag applåderar.

Jävla trams är vad vapenlagarna i USA är.

Sen när blev "sunt förnuft" något subjektivt definierbart?

Du tycker USA har sjuka vapenlagar medan Sverige har svängdörrar på sina fängelse där mördare och våldtäktsmän slipper ut utan minsta lilla straff men det har du inget emot?

Vapen är ett nödvändigt ont och kommer alltid att vara det

Så vårat "fängelsesystem" har sina brister, hur är det relaterat med USA&#039;s vapenlagar? Inter heller ser jag att Sanazin i sitt inlägg har sagt att han tycker Svensk fångvård fungerar varken bra eller dåligt. Känns mest som ett tröttsammt och onödigt inlägg från din sida.

Utöver det så har Sverige en fördel som USA saknar, nämligen att vi inte redan har miljontals med vapen ute bland allmänheten, vilket gör att våra egna vapenlagar fungerar på ett helt annat sätt än där och knappast går att jämföra. Klart att folk där inte är sugna på att ge upp sina vapen när dom vet att varenda buse är beväpnad. Finns dock ingen riktig anledning till att det skulle vara något fel på vårat egen system för det.

Amerikanska vapenlagar drivs dessutom av en enorm miljardindustri som trycker på beslut så mycket som möjligt för egen vinnings skull, inte vad som är "sunt" för folket.

Äntligen någon som ser lite längre än "Stupid USA"! I kör nu allihopa: "Kapitalismen styr!"

Tack!

Medlem
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Animal:
Skrivet av TheWarlock:

han som skjuter först wow.. Hur vet du att han som skjuter först inte bara sköt en badguy? Du kan dra argumenten hur lång du vill men UTAN vapen skulle ingen KUNNA bli skjuten. Måste väl ändå räknas som ett mål.

Världen består inte av små fluffiga rosa moln... England är en modern polisstat med övervakningskameror överallt och förbannat stränga vapenlagar, finns inte många skjutvapen på deras gator. Dom har fler våldsbrott än jänkarna per capita... Jag älskar hur ni klagar på hur trångsynta amerikanarna är och att dom har dubbelmoral.. Undrar vem som är trångsynt egentligen.

Skrivet av DAoG:
Skrivet av Ender:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Ender:
Skrivet av DAoG:

Wow, snacka om vinklad nyhet, jag undrar om Fredrik ska skriva nyheter.

Istället för att gå på ditt USA-hat så kan du väl skriva lite om NRA;s spel istället. Är det verkligen samma sak som att gå runt och slakta personer låt oss säga i GTA eller att skjuta på måltavlor i skogen?

Visste inte att 4-åringar fick skjuta på måltavlor i skogen eller spela GTA

Klart att 4-åringar för skjuta på måltavlor i skogen(då det är spel vi snackar om), GTA får dem också spela då 18+ bara är en rekommendation.
Förstår inte det relevanta med ditt svar.

Vet inte om jag missförstod dig eller inte. Jag förstod iallafall inte alls vad du menade med "vinklad" nyhet, då artikeln inte är en recension utan en relaterad uppföljare till tidigare artiklar i ämnet våld/vapen/dataspel. Har knappast något med USA-hat att göra, det står istället okunniga postare här för.

Vinklingen är att vapen framställs som våldsamt och att det är lika med död i vilket spel de än tillhör. Skjutvapen handlar inte bara om död, skjutvapen är även ett nöje och en sport.
Det är riktigt trångsynt att tänka att vapen bara är tillför att döda eller försvara sig.

Man kan även läsa på om NRA och vad de står för innan man yttrar sig rasistisk om Amerikaner.

Berätta för mig, vad militära vapen är byggda för: såna man kan t.o.m. äga hemma i USA. Prickskytte och jakt? I don&#039;t think so.

Varför skulle man som privatperson, ha behov utav att äga en halv-automatisk karbin, med 100-skott magasin kapacitet?
För att försvara sig mot folk som man tror är bad guys på stan?

Gör man militärtjänst och har vettiga befäl så förstår man att militära vapen är endast till för att skada och döda. Inget annat.

Btw, det finns studier som visar att finns det ett vapen i ett rum, så blir personerna i det rummet mera aggressiva än i rum utan vapen.

Sådana där vapen man får äga hemma i Sverige också menar du? https://www.youtube.com/watch?v=X-e1-UemY_I

Jag erkänner mig besegrad.

123
Skriv svar