Jag fick ett presentkort till Expert ... (Expert har gått i konkurs)

MFC
Medlem
Jag fick ett presentkort till Expert ... (Expert har gått i konkurs)

Nej, det fick jag inte ... men det vore intressant att veta om någon här drabbas av konkursen och på vilket sätt.

Glöm inte rean på fredag/lördag


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

[edit]

Rubriken redigerad. Ursäktar för låsningen.


signatur

Have a good time!

Medlem

Trist att dom har gått i konkurs, även om jag själv nästan aldrig handlade där. Främst synd om alla anställda såklart. Måste varit extra knepigt i och med att dom tydligen inte fick någon förvarning alls.

// edit

Tydligen så vill Audio Video ha deras butiker. Försöker dom lyckas med det som Expert inte lyckades med, eller skall dom pröva att nischa sig?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Media Markt skrev att alla med presentkort från Expert får 250 kr rabatt på valfri vara hos Media Markt. Så det är snarare en win

http://produkter.mediamarkt.se/store/stockholm-heron-city/akt...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

även om audio video inte konkurrerar med mediamarkt och de andra så ser jag nätet som ett stort problem för dem alla. Personligen går jag aldrig in i en butik och köper en tv, hur slimmad en säljare än är. Jag går in på prisjakt, jämför olika produkter och priser, läser andras kommentarer och funderar på mina behov.
Jag behöver inte ha en säljare till det.

Men visst, otekniska människor måste ju nånstans och lyssna på nån som förklarar till dem vad de behöver. Som min morfar som hyrde sin tv från expert i ca 6 år, när den gick sönder gick han in till expert igen och hyrde en ny tv. Till slut fattade vi också det och gick och köpte en platt-tv som var lite större för några tusenlappar till honom istället för den crt-tv:n som han betalade några hundra kronor per månad för.

Ju fler börjar förstå att det finns en fördel att själv kolla upp varorna kommer de här butikerna att dö ut. Speciellt om de inte själv är ute med sina priser på nätet. En del vill ju kanske gå och titta på produkten och prata med nån som säger att det är en bra produkt.


signatur

thank you, come again

Medlem

Andelen okunniga människor är och kommer förbli stor.

Sedan är det också många som fortfarande vill se produkten och dess egenskaper. T ex bilden på TV, innan dom köper och vill inte gå enbart efter siffror i en tabell.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar